کد خبر: ۱۵۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 05
اگر تحت درمان برای بیماری خاصی میباشید در مورد مصرف گریپ فروت با دکتر خود مشورت کنید زیرا مصرف این میوه با بعضی از داروها تداخل دارد.
گریپ فروت

به گزارش شفا آنلاین:گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و سطح انسولین را در خون پایین میآورد و موجب کاهش مختصرفشار و قند خون می شود. اگر تحت درمان برای بیماری خاصی میباشید در مورد مصرف گریپ فروت با دکتر خود مشورت کنید زیرا مصرف این میوه با بعضی از داروها تداخل دارد.

کرفس
کرفس کم کالری است و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

ماست کم چربی
کلسیم نقش موثری در رژیم لاغری دارد. مصرف ۲۰۰ گرم ماست کم چربی کلسترول بد، بدن را به میزان ۵درصد کاهش میدهد. این خاصیت ماست به دلیل وجود باکتری لاکتوباسیلوس و اسید و فیلوس موجود در ماست است بنابراین مصرف فرآوردههای لبنی کم چرب در رژیم غذایی لاغری توصیه میشود.

کلم بروکلی
بروکلی سرشار از کلسیم و ویتامین C، ویتامین A و فیبر است. این سبزی با چربیها مقابله می کند و حاوی موادی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن در برابر بیماریها محافظت می کند. بروکلی موجب سوخت و ساز بهتر بدن میشود و در نتیجه بدن کالری بیشتری می سوزاند.

سیر
سیر تقویت کننده قوی سیستم ایمنی بدن میباشد و موجب کارکرد بهتر متابولیسم بدن میشود در نتیجه چربیها در بدن سریعتر سوزانده میشوند.

غلات کامل
غلات به همراه سبوس آنان بهترین منبع برای تأمین فیبر روزانه مورد نیاز بدن میباشند . غلات کامل تعادل قند خون را حفظ مینمایند ، دیر هضمتر از غلات بدون سبوس هستند ، سرعت هضم غذا را کاهش داده و موجب احساس سیری طولانی تری را میشوند.

جو
جو از بهترین کربوهیدراتها میباشد. جو منبع خوبی برای تامین فیبر روزانه مورد نیاز بدن است. جو احساس گرسنگی را برطرف می کند، انرژی زا و کم کالری است.

فلفل تند
فلفل تند سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و موجب کاهش اشتها می شود. کپسایسین موجود در فلفل هورمون های بدن را تحریک می نماید و این عمل متابولیسم سوخت و ساز را در بدن بالا می برد. طبق تحقیقات انجام شده یک قاشق غذاخوری فلفل تند کارکرد متابولیسم بدن را ۲۳ درصد افزایش میدهد. با خوردن فلفل احساس تشنگی افزایش مییابد و این خود موجب نوشیدن آب میشود و نوشیدن آب با کاهش اشتها و دفع سموم بدن مساوی است.

کدو
کدو حاوی فیبر فراوان است و بسیار ملین میباشد. ۳۰۰ گرم کدو فقط ۵۰ کالری دارا میباشد. کدو با اینکه بسیار کم کالری است دارای مقادیر قابل توجهی از املاح معدنی است و بنابراین در رژیم لاغری بسیار مفید است.

از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .


دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

برچسب ها: لاغری ، گریپ فروت ، داروها
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: