کد خبر: ۱۵۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 05
یکی از دلایلی که این روزها زگیل تناسلی میان خانمهای ایرانی زیاد شده است، اپیلاسیون غیر بهداشتی در سالنهای آرایشی است
آیا اپیلاسیون باعث بروز عفونت می شود ؟

شفا آنلاین:یکی از دلایلی که این روزها زگیل تناسلی میان خانمهای ایرانی زیاد شده است، اپیلاسیون غیر بهداشتی در سالنهای آرایشی است! این درحالی است که ویروس زگیل تناسلی بسیار خطرناک است و حتی میتواند منجر به سرطان دهانه رحم شود! پس اگر میخواهید با ویژگیهای یک اپیلاسیون استاندارد و بهداشتی آشنا شوید و از ابتلا به انواع بیماریها جلوگیری کنید، این مقاله را از دست ندهید.

پوستتان پر از جوشهای قرمز میشود ؟
اپیلاسیون میتواند چند مشکل برای فرد ایجاد کند. یکی از مشکلات رایج پس از اپیلاسیون، جوشهای غیرچرکی است. کسانی که ایپلاسیون میکنند ممکن است چند روز بعد به دلیل رشد مو و بازگشت آن به درون پوست دچار جوشهای غیرچرکی شوند. معمولا این قضیه خیلی مهم نیست. خیلی از مواقع حتی آقایانی که ناحیه زیر گردنشان را با تیغ یا ماشین اصلاح میکنند دچار این جوشها میشوند.

زگیلها به راحتی منتقل میشوند
یکی از عفونتهایی که به راحتی از طریق اپیلاسیون با وسایل مشترک منتقل میشود، زگیلهای پوستی است. عفونتهای قارچی و عفونتهای ویروسی و میکروبی دیگر هم ممکن است از طریق اپیلاسیون منتقل شوند که البته این موارد کمتر اتفاق میافتد اما نادر نیست. مهمترین آنها همان فولیکولیت یا التهاب غیرچرکی جوشی است. سردسته عفونتهای ویروسی نیز زگیل است. در واقع هرجایی که بحث خون و زخم باز پیش بیاید، احتمال انتقال بیماریهای خطرناک ویروسی مثل ایدز و هپاتیت هم وجود دارد اما احتمالش خیلی کم است. لازم به ذکر است که مشترک بودن دستگاههای اپیلیدی خانگی هم میتواند همه این بیماریها را منتقل کند.

اپیلاسیون تاثیری روی غدد لنفاوی نمیگذارد
اپیلاسیون غیربهداشتی زیر بغل میتواند منجر به عفونت و بزرگ شدن غدد لنفاوی آن ناحیه شود اما خود اپیلاسیون روی غدد لنفاوی تاثیری ندارد. فقط اگر عفونت ثانویه اتفاق بیفتد باعث بزرگی غدد لنفاوی میشود. در اپیلاسیون باید حتما دقت شود وسایل هر فرد جداگانه باشد. همچنین نظارت روی آرایشگاهها باید بیشتر شود و اگر فردی دچار عفونت شد باید سریع درمان شود تا بیماری گسترده نشود. استفاده از بتادین یا الکل قبل از اپیلاسیون به طور حتم تا حدودی میزان میکروبهای سطحی پوست را کم میکند اما تاثیر آن خیلی زیاد نیست و یک بار مصرف بودن وسایل خیلی مهمتر است.

مومک پوست را شل نمیکند !
برخلاف تصور برخیها، اپیلاسیون و مومک باعث شل شدن پوست نمیشوند. در واقع چنین چیزی علمی و صحیح نیست. برخی افراد ممکن است نسبت به مومی که استفاده میشود حساسیت داشته باشند. این حساسیت معمولا با قرمزی، خارش و پوستهریزی ظاهر میشود. در این صورت شاید دیگر فرد نتواند از موم استفاده کند و باید روشهای دیگری را به کار گیرد.

افراد زیادی به ویروس زگیل تناسلی یا HPV مبتلا هستند اما ممکن است علائم کلینیکی یا ضایعه پوستی مشخصی نداشته باشند. در نتیجه این ویروس خیلی راحت از طریق تماس پوستی با ناحیه زگیل منتقل میشود. ممکن است این بیماری به صورت یک زگیل تناسلی معمولی تظاهر کند که از طرق مختلف از جمله سوزاندن، فریز کردن و ... قابل درمان است اما متاسفانه در درازمدت میتواند بسیار خطرناک باشد. بعضی از انواع این ویروس در خانمها خطر ابتلا به سرطانهای گردنه رحم را به شدت بالا میبرد طوری که تا به حال به عنوان شایعترین و مهمترین علت سرطان گردنه رحم شناخته شدهاند. این ویروس نهتنها در خانمها بلکه در آقایان نیز میتواند منجر به انواع سرطانهای دستگاه تناسلی شود!

پزشک آنلاین

دکتر اکرم صالحی [ طب سنتی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: