کد خبر: ۱۵۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 03
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد:
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران به قیمت های دارویی اشاره کرد و گفت: اکنون سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر این است که هزینه داروهای تولید داخل حمایت و برعکس قیمت داروهای وارداتی کنترل شود.
شفاآنلاین>سلامت>معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: میزان داروهای تزریقی در نسخه های پزشکان استان تهران در سال 92 ، 37 درصد کل اقلام نسخه را شامل می شد که اکنون این رقم به 35 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر منان حاجی محمودی ، افزود: همچنین در سال 92 میانگین کل اقلام دارویی تجویز شده در نسخ پزشکان استان تهران، 2.89 قلم دارو بوده که این میزان نیز به 2.75 قلم دارو رسیده و کنترل خوبی در این زمینه انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: میزان داروهای آنتی میکروبیال در نسخ پزشکان استان تهران نیز از 39 درصد به 34 درصد از سال 92 به 95، کاهش پیدا کرده است.

**ارزانی دارو ، تولید داخلی دارو را به چالش کشیده است
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به قیمت های دارویی اشاره کرد و گفت: اکنون سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر این است که هزینه داروهای تولید داخل حمایت و برعکس قیمت داروهای وارداتی کنترل شود.
حاجی محمودی افزود: واقعیت این است که قیمت داروی تولید داخل در کشور ما اصلا بالا نیست در نتیجه تولید برای بسیاری از صنایع دارویی(pharmaceutical Industries) کشور به صرفه نیست و برعکس قیمت داروهای وارداتی طی چند سال اخیر بالا بوده است.
وی تصریح کرد: سیاست وزارت بهداشت بر کنترل وارداتی و حمایت از داروی تولید داخل است و چون داروهای تولید داخل خیلی قیمتی ندارد و هزینه بر نیستند، افزایش قیمت آنها خیلی سربار هزینه ای بیمار را زیاد نمی کند و بیشتر سربار هزینه ای ما مربوط به داروهای وارداتی و داروهای مورد استفاده بیماران صعب العلاج(Pimaran is difficult to treat) یا خاص است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بطور کلی تعداد داروهای داخلی که قیمت آنها زیاد شده ، کم نیست اما اگر بخواهیم سبد کلی هزینه دارویی را حساب کنیم با توجه به اینکه داروهای وارداتی معمولا هزینه بر هستند و اکنون میزان داروهای وارداتی کاهش پیدا کرده ، سبد کلی هزینه دارویی کنترل شده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: