کد خبر: ۱۵۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 29
مرگ و میر ناشی از سرخک در آلمان همچنان ادامه دارد و واکسینه کردن کودکان در برابر این بیماری می‌تواند در این زمینه موثر باشد. بر این اساس، دولت این کشور از مهدکودک‌ها درخواست کرده است والدینی را که از واکسینه کردن کودک خود نزد پزشک خودداری می کنند، معرفی کنند.
شفاآنلاین>حوادث پزشکی>دولت آلمان اعلام کرده است به واسطه طرحی تازه، والدینی که از واکسینه کردن فرزندان خود خودداری کنند، متخلف شناخته شده و به میزان ۲ هزار و ۸۰۰ دلار جریمه خواهند شد.

به گزارش شفاآنلاین، مرگ و میر ناشی از سرخک در آلمان همچنان ادامه دارد و واکسینه کردن کودکان در برابر این بیماری می‌تواند در این زمینه موثر باشد. بر این اساس، دولت این کشور از مهدکودک‌ها درخواست کرده است والدینی را که از واکسینه کردن کودک خود نزد پزشک خودداری می کنند، معرفی کنند.

وزیر بهداشت آلمان اظهار کرد: به دلیل شیوع بالای سرخک، لزوم سخت‌گیری در زمینه تزریق واکسن این بیماری و جریمه خانواده‌های متخلفی که اقدام به تزریق واکسن نمی‌کنند حائز اهمیت است.

دولت آلمان تاکنون برخلاف ایتالیا، سرپیچی و خودداری از واکسینه کردن کودکان را جرم محسوب نکرده بود اما طبق برنامه جدید دولت، فرزندان والدینی که به توصیه مراکز درمانی برای واکسیناسیون فرزندانشان بی‌اعتنا باشند، از مهدکودک محل نگهداری اخراج می‌شوند. انتظار می‌رود که این قانون از ماه آینده اجرایی شود.

در ایتالیا، موارد ابتلا به سرخک طی سال جاری حدود سه برابر بیشتر از سال ۲۰۱۶ گزارش شده است. در کنار کودکان، تمام افراد بالغ در صورتی که پیش از این واکسن سرخک تزریق نکرده یا تنها یک دوز دریافت کرده‌اند، باید از سال ۱۹۷۰ در برابر سرخک واکسینه می‌شدند.

هفته گذشته دولت آلمان نیز این طرح را قانونی کرد تا مراکز بهداشتی بتوانند به رغم مخالفت مادر و پدر، با تزریق واکسن لازم کودکان را در برابر ابتلا به این بیماری ایمن کنند.  

مطالعات سال ۲۰۱۰ درباره طرح واکسیناسیون(vaccination) در سراسر اروپا و ایسلند و نروژ، حاکی از آن است که تنها ۱۵ کشور فاقد قانون واکسیناسیون اجباری بوده‌اند و مابقی کشورها حداقل یک قانون در این رابطه داشته‌اند.

سازمان بهداشت جهانی(world health organization) اعلام کرده است که به دنبال تزریق دو دوز واکسن ضد سرخک در اروپا، تعداد مبتلایان به شدت کاهش یافته است.

در سال ۲۰۱۶ حدود ۵۰۰۰ نفر مبتلا به سرخک شده بودند که به پایین‌ترین حد خود رسیده است. امسال سرخک در اروپا بیشترین شیوع را تجربه کرد. بالاترین آمار مربوط به ایتالیا، آلمان، نروژ، لهستان و رومانی بوده است.سلامت آنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: