کد خبر: ۱۵۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 29
بیماری تب کریمه کنگو بیماری مشترک میان انسان و حیوان بوده و از طریق ویروس به انسان منتقل می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت و پیشیگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره علت دفن عجب جوان اصفهانی که بر اثر بیماری تب کریمه کنگو فوت کرده بود، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش شفا آنلاین،محسن مشکات معاون بهداشت و پیشیگیری سازمان دامپزشکی(Veterinary) کشور اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو بیماری مشترک میان انسان و حیوان بوده و از طریق ویروس به انسان منتقل می‌شود.
 
وی ادامه داد: این ویروس در طبیعت و در مهره سانان نظیر موش، خرگوش، سنجاب و حیواناتی از این قبیل بوده و غالبا این بیماری از طریق کنه انتقال پیدا می‌کند.
 
معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی در ادامه در خصوص فوت جوان ۳۸ ساله اصفهانی بر اثر کریمه کنگو و شیوه عجیب دفن این جوان گفت: به دلیل انتقال این بیماری به اطرافیان فرد فوت شده کاملا به صورت بهداشتی به خاک سپرده شد.
 
مشکات گفت: مرگ یک بیمار بر اثر تب کریمه کنگو نیازمند دریافت جواب آزمایش است که تا جواب این آزمایش نیاید نمی‌توان به طور قطعی پاسخ داد.
 
وی تصریح کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی(Virus) است و در کشور ما جزو بیماری‌های بومی محسوب می‌شود.
 
مشکات افزود: در این ایام که تب کریمه کنگو شیوع بیشتری دارد بهتر است مردم گوشت خریداری تازه شده را با دستکش قطعه قطعه کرده و به مدت 24 ساعت در فریزر قرار دهند و بعد از آن امکان مصرف گوشت بدون هیچ نگرانی وجود دارد.
 
معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی یادآورشد: دامداران باید دقت کنند که از تماس دست به کنه و کشتن آن با دست بدون پوشش خودداری کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: