کد خبر: ۱۵۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 22
دکتر بهروزبرومند درگفتگو با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین :پدر علم نفرولوژی کشور از اعلام روز 31 اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی فراهم آوری عضو و ثبت آن در تقویم سلامت کشور خبر داد.

دکتر بهروز برومند،درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این خبرگفت:انجمن پیوند اعضا ایرانیان ،روزیکشنبه با حضور دکتر ایرج فاضل، دکترعزت اله عبدی، دکتر محمدرضا گنجی، دکتر یوسف عطایی، دکتر ملک زاده، دکتر کنزی، دکتر ارگانی، دکترعصاره و همچنین خانواده های گیرندگان و دهندگان کلیه، نمونه های موفق پیوند و جمعی از هنرمندان و ورزشکاران برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این جلسه  روز 31 اردیبهشت  به عنوان روز ملی فراهم آوری عضو تعیین شد تا  در تقویم نیزثبت شود.چراکه این روز مصادف با روزی است که دکتر ایرج  فاضل اجازه انجام پیوند را ازامام خمینی _ره_دریافت کرد.

 

وی تصریح کرد: در این جلسه  تفاهم نامه ای با آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال نیزامضا شد که از این پس در تمام مسابقات کارت اهداء عضو در بین تماشاچیان و بازیکنان توزیع شود و این مسئله ای بسیار حائز اهمیت در ترویج فرهنگ اهداء عضو است.

دکتر برومند بر انسانی تر،  بهینه تر و ارزان تر بودن پیوند از مرگ مغزی به جای پیوند از زنده تأکید کرد و گفت: در این جلسه دکتر فاضل به طور مفصل در مورد مرگ مغزی و پیوند از آن صحبت کرد و گفت، زمانی که ازآمریکا به ایران بازگشت ،بیماران برای درمان با تحمل مشکلات فراوان وهزینه های سنگین به انگلستان وبرخی کشورهای دیگرمی رفتند. اما خوشبختانه ایشان با کمک سایرپزشکان دلسوزومراجع عظام ، پیوند را  در کشور راه انداختند و درمان بیماری های کلیه وپیوند در کشور رواج پیدا کرد.

وی ادامه داد: شمار پیوندها در آن زمان به 10 الی 15 مورد در سال هم نمی رسید ولی تشکیلاتی ایجاد شد و ادامه پیدا کرد که  روز به روز پیوند وبه خصوص درمان بیماران کلیوی بیشتر شد به صورتی که امروزه سالانه حدود 2000 پیوند کلیه در کشور انجام می شود.

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: