کد خبر: ۱۵۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 16
استفاده از هورمون‌درمانی خوراکی برای کنترل علائم یائسگی است. همچنین، محققان دریافته‌اند که هر چه خانمی هورمون‌درمانی جایگزین را برای مدت طولانی‌تری مصرف کند، با احتمال بیشتری با مشکلات شنوایی مواجه می‌شود.
       

شفا آنلاین:یک مطالعه جدید نشان داده که افت شنوایی، با عوامل متعددی که در یائسگی مطرح می‌شوند مرتبط است. یکی از این عوامل، سن فرد در هنگام یائسگی <When menopause>است. یائسگی در سنین بالاتر، با افزایش خطر بروز مشکلات شنوایی همراه است.

به گزارش شفا آنلاین:عوامل دیگر، استفاده از هورمون‌درمانی خوراکی برای کنترل علائم یائسگی است. همچنین، محققان دریافته‌اند که هر چه خانمی هورمون‌درمانی جایگزین را برای مدت طولانی‌تری مصرف کند، با احتمال بیشتری با مشکلات شنوایی مواجه می‌شود.
از دست رفتن شنوایی، در زنان پس از یائسگی شایع‌تر است. به همین دلیل، متخصصان حدس زدند که استفاده از هورمون‌درمانی خوراکی ممکن است از افت شنوایی متعاقب یائسگی ممانعت کند.
جوان پینکرتون، رئیس انجمن یائسگی آمریکا می‌گوید: «یافته به‌دست آمده از مطالعه مشاهده‌ای این بود که زنانی که یائسگی را در سنین بالاتر تجربه می‌کنند یا هورمون‌درمانی جایگزین خوراکی را دریافت کرده‌اند، افت شنوایی بیشتری دارند. این نتیجه غیرمنتظره‌ای است.»
مطالعه اخیر فقط می‌تواند ارتباط میان افت شنوایی و هورمون‌درمانی و سن بالاتر یائسگی را نشان دهد. این مطالعه برای اثبات ارتباط علت و معلولی طراحی نشده است. مطالعه روی اطلاعات ذخیره شده مربوط به 81هزار زن در آمریکا انجام شد.
پینکرتون خاطر نشان می‌کند: «اطلاعات در مورد اثرات احتمالی روی شنوایی را باید با فواید حاصل از هورمون‌درمانی سیستمیک در زنان یائسه سنجید.»سپید
PRNewswire

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: