کد خبر: ۱۵۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 12
خانم‌های بسیاری سوالات فراوانی در رابطه با دستگاه تناسلی خود دارند که قصد داریم در اینجا به برخی از آنها بپردازیم.

شفا آنلاین:شاید شما هم بارها پیش پزشک زنان رفته باشید اما آخر سر بدون آنکه سوالاتی که در ذهنتان بود را بپرسید، از مطب بیرون آمده باشید. سوالات زنانه در مورد دستگاه تناسلی معمولا برای خانم ها بدون جواب باقی می ماند، با ما همراه باشید تا پاسخ سوالاتتان را بیابید

 

به گزارش شفا آنلاین:خانم‌های بسیاری سوالات فراوانی در رابطه با دستگاه تناسلی خود دارند که قصد داریم در اینجا به برخی از آنها بپردازیم.

 

چرا ترشحات واژن گاهی بدبو می‌شود؟

بدبو شدن ترشحات واژن به دلیل قارچی شدن محیط داخل واژن است. عوامل فراوانی می‌توانند سبب رشد قارچ‌ها در واژن شوند که به عنوان مثال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- پوشیدن لباس های زیر تنگ یا پلاستیکی که از عبور هوا جلوگیری ‌کند میتواند سبب رشد قارچها در واژن شود.

۲- استفاده از ژل یا صابون واژینال که سبب به هم ریختن ph محیط شود.

۳- مشکلات هورمونی در دوران قاعدگی، بارداری یا یائسگی

۴- برخی بیماری‌ها نظیر دیابت یا مصرف برخی داروها مثل آنتی‌بیوتیک‌ها.

بهترین کار برای پیشگیری از قارچی شدن واژن تعویض مرتب لباس های زیر و نوار بهداشتی در دوران سیکل ماهانه است.

 

آیا شستن واژن پس از برقراری رابطه جنسی  لازم است؟

برای پیشگیری از بروز عفونت‌های ادراری توصیه می‌شود پس از اتمام رابطه جنسی، خانم‌ها توالت بروند و از صابون ملایم یا ژل مخصوص شستشو استفاده کنند. شستن داخل واژن بی‌فایده است و توصیه نمی‌شود.

 

چرا برخی خانم‌ها در حین  رابطه جنسی  درد دارند؟

دلیل درد طی رابطه جنسی، یا خشکی واژن است یا عفونت واژن. که در صورت اول مشکل به کمک استفاده از ژل مخصوص حل می‌شود و در مورد دوم باید به متخصص زنان مراجعه کرد.یکی دیگر از دلایل درد که البته بسیار نادر است یک نوع ناراحتی روانی به نام واژینیسم است که در آن فرد از خود، بدن و جنس‌اش ناراحت و ناراضی است.

در ۵ تا ۱۰ درصد زنان نیز آندرومتریوز یا مشکلات رحمی دلیل دردهای عمیق است که به هر حال باید برای درمان آن به پزشک زنان مراجعه کرد.

 

آیا زایمان واژن را خراب می‌کند؟

زایمان ممکن است کمی به فرج به دلیل برشی که حین زایمان در اپیزیوتومی داده می‌شود، آسیب برساند. به محض اتمام زایمان، ماهیچه‌ها و بافت‌های رحم و واژن مجددا جمع می‌شوند. البته همه چیز به نوع بافت و سن مادر بستگی دارد.

 

آیا امکان دارد به سرطان واژن دچار شویم؟

بله، اما این نوع سرطان ( سرطان واژن ) بسیار نادر است، در عوض سرطان دهانه رحم بسیار شایع است، به همین دلیل توصیه می‌شود برای کاهش احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم، تمام خانم‌ها از ۲۰ سالگی و قبل از ۲۳ سالگی واکسن پاپیلوما ویروس انسانی را بزنند و به طور مرتب برای معاینه پیش پزشک زنان بروند.

 

افتادگی رحم یعنی چه؟

گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی که برای ماهیچه‌ها و رباط‌های پرینه به وجود می‌آید رحم، مثانه و رکتوم دچار افتادگی می‌شوند. تقریبا ۱۵ درصد زنان با این مشکل روبه‌رو هستند و اکثرا نیز در سن یائسگی به آن دچار می‌شوند. بارداری، زایمان طولانی و سخت، درشتی نوزاد و دوقلوزایی از جمله دلایل افتادگی رحم است اما این ناراحتی گاهی در زنانی که وزن نرمال دارند تنها یک بار زاییده‌اند هم دیده می‌شود. در واقع جنس بافت‌ها در این میان بسیار مهم است. در صورتی که خانم مبتلا، در حین رابطه جنسی احساس ناراحتی کند یا خودش بخواهد، به کمک عمل جراحی می‌توان مشکل را برطرف کرد.

 

مقاربت از راه دهان آیا خطرناک است؟

مطالعات انجام شده حاکی از آن است که رابطه جنسی دهانی کاملا بی خطر نیست، هم برای فاعل و هم برای مفعول امکان انتقال STD وجود دارد.

STD = Sexually Transmitted Diseases = بیماریهای جنسی سرایتی

 

– چه بیماریهای جنسی (STD) از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل می شود؟

شایعترین بیماری جنسی منتقله از طریق رابطه جنسی دهانی، هرپس (تبخال تناسلی) است (Herpes Simplex Virus = HSV)

هرپس دو نوع کلی دارد:

HSV-1 که منجر به دانه هایی در اطراف دهان می شود (تاول تبخالی) درحالیکه HSV-2 منجر به زخمهای تناسلی می گردد.

 

– HPV که مخفف Human Papilloma Virus است هم ممکن است از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل شود و منجر به زگیلهایی در اطراف و یا داخل دهان گردد.

– مشخص شده است که گنوره (Gonorrhea) هم میتواند از فرد آلوده در طی رابطه جنسی دهانی به فرد مقابل منتقل گردد و سپس عفونت از گلوی آن فرد به ناحیه تناسلی افراد بعدی منتقل شود. بدن بطور طبیعی در طی ۳ ماه میتواند باکتریهای گنوره در گلو را از بین ببرد ولی عفونت ناحیه تناسلی نیاز به درمان آنتی بیوتیکی دارد.

– امکان انتقال کلامیدیا (Chlamydia) هم از طریق رابطه جنسی دهانی وجود دارد، اگرچه کمتر رخ میدهد. کلامیدیا و گنوره منجر به زخم گلو می شوند (Sore throat). خیلی از افراد ممکن است آلوده به این میکروب باشند ولی بدون علامت بوده و از آن آگاه نباشند.

– سیفلیس (Syphilis) هم در شرایط خاص امکان انتقال در طی رابطه جنسی دهانی را دارد و آن هم در صورتی است که دهان در تماس با زخم باز یا راش پوستی عفونی قرار گیرد.

– احتمال انتقال عفونتهای دستگاه گوارشی و انگلها هم درصورت تماس دهان با مقعد وجود دارد.

– هپاتیت A ویروسی است که در مدفوع فرد آلوده وجود دارد و در طی تماس دهانی-مقعدی امکان انتقال دارد.

– هپاتیت B بطور کلی در خون است و تنها درصورتیکه در تماس رابطه جنسی دهانی ، خونی وجود داشته باشد منتقل می شود.

 

– آیا HIV از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل میگردد؟

انتقال HIV در طی رابطه جنسی دهانی برای هر دو فرد فاعل و مفعول با احتمال کم (Small risk) وجود دارد. احتمال انتقال از فرد مفعول HIV مثبت به فاعل سالم در صورتی امکانپذیر است که فاعل در تماس با ترشحات جنسی (مایع منی یا ترشحات واژن) یا خون (خون عادت ماهانه یا زخمی در ناحیه تناسلی یا مقعدی) مفعول، به بریدگی-زخم یا جراحت یا منطقه ملتهبی در دهان یا گلوی فرد فاعل برسد.

پوشش دهان و گلو در برابر عفونتهای ویروسی (همانند HIV) بسیار مقاوم است و اگر فرد سالم باشد امکان انتقال محتمل نیست.

بعلاوه امکان انتقال از مفعول HIV مثبت به فاعل سالم، در طی رابطه جنسی دهانی، خیلی کم است، دلیل آن هم این است که میزان HIV موجود در بزاق دهان بسیار بسیار کم است و به اندازه ای نیست که منجر به آلودگی فرد مقابل گردد. تنها خطر در این حالت ممکن است بخاطر وجود زخم خونریزی دهنده یا لثه خونریزی دهنده در فرد HIV مثبت باشد که خون را به مخاط دستگاه تناسلی یا مقعدی و یا زخم و جراحتی که ممکن است فرد سالم مقابل داشته باشد، منتقل کند (هپاتیت C هم از این طریق منتقل میگردد).

ریسک انتقال HIV از فرد آلوده از طریق رابطه جنسی دهانی بسیار کمتر از ریسک آن در طی Anal یا Vaginal است.

تعیین دقیق میزان ریسک انتقال HIV در نتیجه رابطه جنسی دهانی بسیار مشکل است، چراکه اکثر افرادی که رابطه جنسی دارند تنها منحصر به رابطه جنسی دهانی نمی شود و فرمهای دیگر رابطه جنسی (آنال یا واژینال) را هم شامل می شود، بنابراین تعیین اینکه انتقال HIV از طریق رابطه جنسی دهانی بوده یا فرمهای دیگر رابطه جنسی، بسیار مشکل است.

نهایتا اینکه عوامل متعددی ریسک انتقال HIV از طریق رابطه جنسی دهانی را افزایش می دهند، از جمله زخمها و جراحات دهانی- خونریزی لثه-زخمهای تناسلی- سوراخ کردن دهان (oral piercing) و حضور همزمان دیگر بیماریهای جنسی.

 

خطر انتقال ویروس در تماس دهانی با پنیس ( آلت تناسلی مردانه)

خطر بالقوه:

در تماس دهانی با آلت مردانه به شکل نظری خطر انتقال برای شریکی که تماس دهانی را انجام می دهد (کسی که آلت را با دهان خود تحریک می کند) وجود دارد. بدلیل اینکه آلودگی از طریق ترشحات پیش ازمنی و منی به دهان راه پیدا می کند.

برای شخصی که آلت وی بوسیله دهان شریک جنسی اش تحریک می شود نیز، از نظر تئوریک، خطر انتقال آلودگی وجود دارد، به دلیل آن که آلودگی مستقیماً از ترشحات دهان بوسیله خراش، بریدگی روی پنیس و همچنین از طریق منی با خون تماس پیدا می کند.

 

خطر مستند:

البته میزان خطر به مراتب بسیار کمتر از خطر تماس جنسی مقعدی و واژینال است. ضمناً ویروس اچ. آی. وی. می تواند به شخص دریافت کننده انتقال پیدا کند حتی در مواقعی که انزال صورت نگرفته و مایع منی خارج نشده باشد.

 

خطر انتقال ویروس در تماس دهانی با واژن (عضو جنسی زنانه)

خطر بالقوه:

در تماس دهانی با عضو جنسی زنانه به شکل نظری، خطر انتقال برای شریکی که تماس دهانی را انجام می دهد (کسی که واژن را با دهان خود تحریک می کند) وجود دارد. بدلیل اینکه مایعات مهبلی آلوده و خون واژن آلوده می تواند به داخل دهان راه پیدا می کند. (این مسئله محدود به خون دوران قاعدگی نمی شود.)

برای خانمی که عضو جنسی وی بوسیله دهان شریک جنسی اش تحریک می شود نیز،  خطر انتقال آلودگی وجود دارد، اگر ویروس و یا خون آلوده، ازمایعات دهان و به واژن و زخم های مهبلی و یا دیواره واژن تماس پیدا کند.

 

خطر مستند:

میزان خطر انتقال اچ. آی. وی در این مورد نیز به مراتب بسیار کمتر از خطر انتقال ویروس از طریق تماس جنسی مقعدی و واژینال است. در هر صورت در چندین مورد گزارش شده از انتقال ویروس از طریق دهان، بیشتر تماس دهانی با واژینال گزارش شده است.

 

خطر انتقال ویروس در تماس دهانی با مقعد

خطر بالقوه:

در تحریک دهانی مقعد نیز به شکل نظری، خطر انتقال برای شریکی که تماس دهانی را انجام می دهد (کسی که مقعد را با دهان خود تحریک می کند) وجود دارد. بدلیل اینکه این عضو در معرض خون آلوده قرار دارد که از ضایعات، ترشحات و خونی که بر اثر برش، زخم و یا خراش در اطراف مقعد پدید می آید به داخل دهان راه پیدا می کند.

برای شریک جنسی که مقعد وی بوسیله دهان دیگری تحریک می شود نیز، خطر انتقال آلودگی وجود دارد، اگر ویروس و یا خون آلوده ازمایعات دهان و با مقعد تماس پیدا کند.

 

خطر مستند:

مواردی مستدل و مستند از انتقال بوسیله تماس دهانی با مقعد ثبت شده است.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۵
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
سلام خسته نباشین.من دوساله ازدواج کردم و 3 ماه پیش کیست بارتولن داشتم که بار اول تخلیه کردم و بار دوم که عود کرد دکتر گفت باید عمل کنم و کلا کیست رو دربیارم اما قبل از تاریخ عمل خودش باز شد.الان یکم ورمش مونده و سفته میخواستم بیینم الانم میشه عمل کرد و درش اورد یا باید صبر کنم تا دوباره عود کنه وبزرگ شه؟خیلی اذیت میکنه بخصوص زمان رابطه ورمش بیشتر میشه و خیلی درد داره
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و زایمان


می توانید عمل را انجام دهید مشکلی ندارد



نازنين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
0
0
سلام
من كناره هاي واژنم چيز هايي شبيه ب شوره سر اما ي حالت نمناك طوري داره بعضي وقتا كرم رنگ و بو ميده ميخاستم ببينم چي هست و نياز ب درمان داره يا يا درمان خانگي درست ميشه؟ و اينكه ترشحاتي دارم سفيد رنگ هست بي بؤ هست ولي شكلش شبيه ب لخته يا پنير هشت أيا خطر داره؟
مدیر پایگاه باسلام
به نظرمی رسد شما دچار عفونت واژینال شده اید که حتما باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا درمان شوید
delkhaste
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
سلام ایا باز بودن چین خوردگی واژن صرفا ب معنی داشتن رابطه جنسی هست؟
مدیر پایگاه
باسلام
خیر
میم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
با سلام.من دختری22 ساله و مجردهستم. تا به حال تجربه رابطه جنسی را اصلا نداشته ام.گاهی اوقات بالای واژنم،در واقع همون قسمتی که نزدیک به شکمم هست چیزهایی شبیه جوش می بینم.بعضی وقتها می ترسم که نکنه همان زگیل تناسلی داشته باشد.اما خب من که رابطه جنسی نداشته ام.چند وقت پیش که مسافرت بودم پریود شدم و بسیار هم هوا گرم بود و خارش گرفتم.وقتی به خانه برگشتیم دیدم که بالای واژنم چیزی شبیه به جوش سفید رنگ و ریز که اطرافش قرمز است،وجود دارد.بعد از مدتی خودش خوب شد و حالا دوباره در بالای واژنم آن را می بینم.به نظر شما عفونت است؟زگیل است؟یا به نظر شما حساسیت به طریقه های شیو کردنم دارم؟
مدیر پایگاه ممکن است شما دچار یک مشکل پوستی شده باشید که باید حتما معاینه توسط متخصص زنان انجام شود اگر مشکل شما مربوط به زنانگی نبود به متخصص پوست مراجعه کنید
رویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
سلام. من دوماهی بود عفونت قارچی داشتم یعنی ترشحات سفید رنگ ۳ پمپ کلوتیمازول ۲ درصد مصرف کردم و ۱ دوره ۳۰ روزه خودم و همسرم مترونیدازول الان حدود ۱۰ روزه که میرم دسشویی هنگام ادرار سوزش شدید دارم و دلم درد میکنه انگار دارم پریود میشم آزمایش ادرار هم دادم دکتر گفت مشکلی نداری الان بهم پماد مترونیدازول و بتامتازون دادن گفتن اطراف واژن و محل خروج ادرار بزنم و داخل واژنم شیاف نیستاتین دادن که بعد ۴ روز مصرف هیچ تغییری در سوزش و خارش ندیدم. و اینکه زمانی که با اپیلاکتور شیاف رو میذارم داخل واژنم ترشحات زرد رنگ میچسبه بهش. میخواستم ببینم این درمان ها درسته یا دکتر دیگه ای برم؟
رویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
سلام. من دوماهی بود عفونت قارچی داشتم یعنی ترشحات سفید رنگ ۳ پمپ کلوتیمازول ۲ درصد مصرف کردم و ۱ دوره ۳۰ روزه خودم و همسرم مترونیدازول الان حدود ۱۰ روزه که میرم دسشویی هنگام ادرار سوزش شدید دارم و دلم درد میکنه انگار دارم پریود میشم آزمایش ادرار هم دادم دکتر گفت مشکلی نداری الان بهم پماد مترونیدازول و بتامتازون دادن گفتن اطراف واژن و محل خروج ادرار بزنم و داخل واژنم شیاف نیستاتین دادن که بعد ۴ روز مصرف هیچ تغییری در سوزش و خارش ندیدم. و اینکه زمانی که با اپیلاکتور شیاف رو میذارم داخل واژنم ترشحات زرد رنگ میچسبه بهش. میخواستم ببینم این درمان ها درسته یا دکتر دیگه ای برم؟
مدیر پایگاه تحت نظر متخصص کلیه یک کشت ادرار هم انجام دهید.نوع عفونت های قارچی هم متفاوت است که متخصص با توجه به نوع عفونت به شما دارو میدهد بدون معاینه نمی توان نظری داد 
Mahla
|
Moldova, Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
0
سلام من 20 سالمه و 8 ماه میشه که ازدواج کردم و الان به گشادی واژن دچار شدم به طوری که حس میکنم در زمان رابطه هوا وارد واژنم میشه چیکار کنم که مشکلم حل شه
مدیر پایگاه شما باید توسط متخصص معاینه شوید تا تشخیص دقیق داده شود و درمان این مساله بنا به تشخیص متخصص باید صورت گیرد از ورزشهای کگل تا لیرز  و روشهایی این چنینی وجود دارد که باید تحت نظر باشید
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
سلام من چند وقتی هست متوجه شدم لابیاهام بیش از اندازه بزرگ هستن و گوشت اوردن چند وقته عقد کردم و این موضوع باعث شده اعتماد به نفسم خیلی کم بشه اینجوری که متوجه میشم بزرگی لابیا بیشتر تو خانومایی که رابطه داشتن یا زایمان کردن اتفاق میفته ولی من باکرم و این موضوع به ژنم ربطی نداره
میترسم همسرم واکنش خوبی نشون نده یا شوکه شه
میخواستم بدونم حدودا عمل لابیاپلاستی چقدر هزینه داره و چند وقت بعد از عمل میتونم راه برم و عادی جلوه بدم چون نمیخوام کسی جز مادرم اطلاع داشته باشه
بعد از عمل جای بخیه و زخم میمونه و مشخص میشه که عمل کردم یا ن؟؟
ممنون میشم جواب بدین
مدیر پایگاه
باسلام
شما ابتدا برای معاینه و بررسی به پزشک متخصص مراجعه کنید تا مشاوره لازم دریافت کنید
شاید اشتباه می کنید و نباید عمل کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
سلام ببخشید من ازدواج کردم و یه بچه هم دارم میخوام بدونم داشتن رابطه زیاد مشکلی ایجاد میکنه یانه ممنونم
مدیر پایگاه تعداد دفعات رابطه جنسی طبیعی قانون ثابتی
ندارد. بنابراین عوارض رابطه جنسی زیاد به مقدار زیادی می‌تواند به شرایط
جسمی و روحی شما بستگی داشته باشد. اگر شما و شریکتان
هر دو از نظر روحی و روانی در شرایط خلقی مناسبی باشید، داشتن رابطه جنسی
زیاد عوارض چندانی برای شما نخواهد داشت
هانیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
0
سلام من بیست و یک سالمه و مجرد هستم
خیلی وقته همیشع ترشح دارم ولی این ترشحات مقدارش خیلی کم و بی رنگ ان بعد یکی دوروز یکم زرد رنگ میشه ولی سوزش و خارشی هم ندارم درمانش چیه؟؟
مدیر پایگاه دوست عزیز تشخیص عفونت و قارچ های واژن بدون معاینه امکانپذیر نیست چون ذکر کردیئ این ترشحات زرد رنگ هم میشود پیشنهاد کارشناسان ما به شما مراجعه به یک متخصص و معاینه است تا در صورت نیاز تحت درمان قرار گیرید 
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
0
0
سلام
میخواستم بدون دستگاهی مثل آی یودی وجود دارد که باعث کاهش خونریزی بشه ولی مانع بارداری نشود
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
با سلام من زنی ۳۴ساله هستم مدت دوسال بدنم به شدت خارش داره طوری که بعضی مواقع گریه ام میندازه همه دکترهاروهم رفتم داروی توکسپین تله فست هم استفاده کردم تا دوماه کمی بهتر شدم امابازداروها تاثیرنداشتن...
مدیر پایگاه مساله خارش و عفونت را نمی توان بدون انجام معاینه بررسی کرد و دارویی تجویز کرد حتما باید مداوم تحت نظر متخصص باشید و دوره درمان را کامل کنید
نادی
|
Korea, Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
باسلام خسته نباشید
من نزدیک س روزه ناحیه تهتانی واژنم و نزدیک مقعدم حس ی غده عفونی میکنم
میخام بدونم امکان داره ابسه انال و مشابهش باشه و نیاز دارع حتما ب دکتر مراجعه کنم و خطری دارد یا نه
مدیر پایگاه باید معاینه شوید همین طوری نمی توان نظری داد
راضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
0
0
سلام وقتتون بخیر من ۲۰ سالمه و مجردم و رابطه جنسی نداشتم
ترشحات سفیدرنگی دارم که وقتی روی لباس زیر میمونه زرد رنگ میشه
وقتی مینشینم بوی بد رو حس میکنم ک ترشه
نه سوزش و ن خارش دارم.علت چیه؟
مدیر پایگاه
باسلام
به نظرمی رسد شما دچار عفونت هستید که بهتراست به متخصص زنان مراجعه کنید تا درمان شوید
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
0
سلام وقتتون بخیر من 22 سالمه یه ساله ازدواج کردم سه روزه میرم دستشویی ناحیه ی کیلتوریسم هنگام اتمام ادرارخیلی بددردمیکنه..علتش چیه؟
مدیر پایگاه باید در وهله اول توسط متخصص زنان معاینه شوید ممکن است دچار عفونت شده باشید  در صورتیکه مشکل مربوط به کلیه و مثانه و عفونتهای مربوط به این نواحی بدن باشد باید به متخصص مربوطه مراجعه شود
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
0
سلام وقتتون بخیر من 22 سالمه یه ساله ازدواج کردم سه روزه میرم دستشویی ناحیه ی کیلتوریسم هنگام اتمام ادرارخیلی بددردمیکنه..علتش چیه؟
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید معاینه شوید  پس بهتراست به متخصص زنان مراجعه نمایید
تینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
باسلام من دختر ی۱۵ ساله ک تابحال یک بار رابطه جنسی و فرو در واژن داشتم . با اورژانسی جلوگیری کردم ولی باره دوم ک بالاپایی بود اب منی را درلایه پاهایه من ریخت و روز بعدش بازم جلوگیری کردم..اما جدیدا وقتی انگشت میکنم توواژنم یچیزی مثله غده یایه چیزه افتاده ای یه کناره واژنم و لمس میکنم‌.میخوام بدونم این واسه تمامی واونا اینطورا
مدیر پایگاه اولا لازم است بدانید فقط یکبار در ماه مجاز به استفاده از روش اورژانسی هستید نه بیشتر و ثانیا اگر مساله غیر عادی حس میکنید باید متخصص معاینه انجام دهد همینطوری نمی توان نظری داد
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
0
من از مدت پریودم ۱ هفته میگذره و هنوز پریود نشدم
با نامزدم همخوابی داشتم ولی نه با دخول، بی بی چک هم زدم ولی منفی شده جوابش
خیلی نگرانم ، کمکم میتونید بکنید
مدیر پایگاه اول تست خون بدهید اگز از عدم بارداری مطمئن شدید آزمایش هورمونی و سونو گرافی انجام دهید گاهی هم به دلیل استرس این مسائل به وجود می آید
مژده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
0
من این ماه پریود شدم و یه هفته بعد دوباره پریود شدم (خونریزی خیلی شدید بود) بن ظرتون احتمال کیست هست یا بخاطر موارد دیگس؟!
مدیر پایگاه
باسلام
شما چند ساله هستید؟
آیا مجرد یا متاهل هستید؟
آیا سابقه کیست و یا بیماری های زنانه مشابه داشته اید؟
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
0
سلام من در ۳ ویمن روز عادت ماهیانم قرص روکین خوردم و العان ۴ روز گذشته و دارو منو اذیت میکنه اگه العان خوردنشو قطع کنم باز پریود میشم پشتش
مدیر پایگاه

دوست عزیز
هر موقع مصرف قرصهای هورمونی را قطع کنید 7 تا ده روز بعد قاعده خواهید شد به
دکترتون اطلاع بدید نوع قرصو تغییر دهد

nadia
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
0
0
سلام .من اندومتریوز داشتم عمل کردن نصف تخمدان و لوله هامو از دست دادم الان ازدواج کردم میخام ای وی اف کنم ولی زخم دهانه رحم گرفتم دکتر میگه تا زخم نره نمیتونی انجام بدی یه دوره هم انتی بیوتیک خوردم خوب نشده میگه باید فریز کنی راه درست چییه الان ؟
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست به نظرمتخصص زنان احترام بگذارید
بنفشه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
سلام من به پمادهای واژینال حساسیت زیاددارم به طوری که تمام بدنم کهیرمیزنه چه دارویی بایدمصرف کنم
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
0
سلام .من دوساله ک نامزدم ۹ ماه هست ک پرده مو از دست دادم تا الان هیچ مشکلی نداشتم اما یک ماهی هست ک موقع دخول احساس دردو سوزش میکنم طوری ک دیگه نمیتونم ادامه بدم و همسرم خیلی اذیت میشه.بعد از چند دقیقه سوزش کمتر میشه.شرایط دکتر رفتن ندارم فعلا اما اگ بگید مشکلم چیه میتونم با روش های خونگی حل کنم.
سوال دیگه ای ک داشتم دو روز اول پریودم ک خون ریزیم زیاده از قرص مفنامیک اسید استفاده میکنم ک خون ریزی رو کمتر کنه میخواستم ببینم در بلند مدت اثر بدی داره یا نه.
خواهش میکنم جواب بدین.
مدیر پایگاه
باسلام
ممکن است دچار عفونت یا زخم دهانه رحم و با موارد مشابه باشید که باید حتما توسط متخصص زنان معاینه شوید
هستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
0
0
سلام خانمی 29 ساله هستم و مجردم مدتیه ترشحاتمبدبو شده خارش و سوزش ندارم و امکان مراجعه به پزشک رو ندارم توصیه شما چیست?!
سمانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
سلام من ی دخترم و مجرد هستم و رابطه جنسی هم نداشتم ولی چند وقته ک هر از گاهی واژنم تیر میکشه و تو ی لحظه تموم میشه علتش چیه ؟
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید توسط متخصص زنان معاینه شوید.ممکن است کیست داشته باشید
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
0
0
سلام خسته نباشيد
من حدود يك هفته ي پيش يه جوش كنار لبه ي واژن ام زدم، كه انگار پوستم برآمده شده و هيچ درد و خارشي هم نداشت يه مقدار فشارش دادم و دو روز هست كه داره بزرگتر ميشه و حالت چرك و خون توش هست انگار ميخواد تخليه بشه و مقداري درد هم داره
ميخوام بدونم اين ها علائم زگيل تناسلي هست يا علت ديگري داره ممنون ميشم كمكم كنيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
0
0
سلام خسته نباشيد
من حدود يك هفته ي پيش يه جوش كنار لبه ي واژن ام زدم، كه انگار پوستم برآمده شده و هيچ درد و خارشي هم نداشت يه مقدار فشارش دادم و دو روز هست كه داره بزرگتر ميشه و حالت چرك و خون توش هست انگار ميخواد تخليه بشه و مقداري درد هم داره
ميخوام بدونم اين ها علائم زگيل تناسلي هست يا علت ديگري داره ممنون ميشم كمكم كنيد
مدیر پایگاه
باسلام
بدون معاینه نمی توان به شما نظرداد.به همین خاطربهتراست به متخصص زنان مراجعه کنید تا معاینه شوید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
سلام من۲۱سالمه و مجرد هستم حس میکنم غده بارتولین دارم اگ در حین سکس غده پاره شه خطر داره یا ن
مدیر پایگاه حتما توسط متخصص بررسی شود همین طوری نمی توان نظری داد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
0
سلام من یک دستگاه گذاشتم دوماه اول را عادت شدن ولی ماه سوم از وقتم هفت روزه گذشته عادت نشدم چیکار کنم
Hana
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
0
سلام خسته نباشید
من اطراف بیرون واژنم دچار حساسیته و خارش داره و یه قسمت هاییش بخاطر خوروندن زیاد تغییر رنگ داده اما چند روز پیش خط شرتم دچار حساسیت شدید شد و من زیاد خاروندمش و الان زخم شده و من فعلا بخاطر کرونا نمی خوام به مطب پزشک مراجعه کنم میتونم برای درمان این زخم به شکل فعلی از کرم پرودرما pro derma استفاده کنم مشکلی نداره و کمکی میکنه؟
هانیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
0
سلام من درون واژنم زخم ایجاد شده که نه درد میکنه و نه میسوزه فقط ترشح دارم زیاد علتش چیه و چجوری درمان میشه
مدیر پایگاه
باسلام
شما بایدمعاینه شوید تا نوع زخم و علتش مشخص شود و سپس درمان مناسب ارایه شود
Setareh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
0
سلام من مدام ترشحات مایل به سبز دارم گاهی اصلا خارش ندارم وکاملا بدون بو و بدون کف . ترشحات غلیظ و تکه تکه و چسبنده هست . مشکل قارچ هم داشتم . هربار پس از رابطه جنسی این مشکلات رخ میدهند. میخواستم بدونم ایا این ترشحات سبز رنگ میتونه قارچ باشه ؟ (البته بارها ب دکترزنان مراجعه کردم و ایشون بیشتر قارچ رو مدنظر دارن و دارو برام تجویز کردند. ولی الان ترشحات سبز رنگ هستند)
مدیر پایگاه
باسلام
این موضوع باید بررسی شود.اما فعلا بهتراست به همسرتان بگویید ازکاندوم استفاده کند تا ببینید شرایط تغییر می کند یانه.اگراین روند ادامه داشت باید متخصص زنان بازهم شما را ویزیت کند و دارو بدهد
گندم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
0
0
سلام. من یک هفته است وقتی دستشویی میرم و اب میریزم یک سوزش بدی دارم.چند روز پیش دیدم داخل یکی از لبه های واژنم یه تکه گوشت مثل اینکه کنده شده باشه و رها باشه، امروزم دیدم پایین همون به طرف داخل واژن قرمزه و زخمه. الانم بخاطر این اوضاع نمیتونم برم دکتر چکار کنم؟ درضمن من دو ماهه ازدواج کردم.
مدیر پایگاه سلام‌ احتمالا لبهای کنار واژن‌زخم‌شده سوزش بخصوص موقع ادرار مربوط ان است لازم دارد معاینه شوید ولی حتما کشت و کامل ادرار بدهید سپس کپسول سفکسیم هر ۱۲ ساعت ۴۰۰ میلی بخورید و در اولین فرصت معاینه شوید گاهی تب خال ممکن است علایم مشابه داشته باشد که داروی ان متفا‌وت می باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
سلام من تنبلی تخمدان دارم دکترم قرص دامستون داده و گفت از ۱۱ تا ۲۵ پریودی بخورم من ۲ اسفند پریود شدم ۱۳ اسفند شروع به خوردن قرص کردم و دوباره در ۲۱ اسفند در حین خوردن پریود شدم ولی قرص قطع نکردم . سوال من این است که این ماه که پریود شدم بازم باید از روز ۱۱ قرص را مصرف کنم ؟؟ اگر در حین خوردن قرص پریود شدم چ باید بکنم؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
0
0
سلام خسته نباشید
من دختر ۱۵ ساله ام که توی واژنم چیز هایی دایره شکلی هستش که وقتی بهشون دست میزنی درد میکنن بعدش هم بعد دو سه روز ازش ترشحات سفید رنگ خارج میشه و هر چند وقت یه بار دچارش میشم
مشکلم چیع؟
مدیر پایگاه
باسلام
به نظرمی رسد دچارعفونت باشید.بهتراست بعد از تعطیلات  برای چکاب به متخصص زنان مراجعه کنید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
0
سلام من 20سالمه و مجردم نزدیک یک ماهه از واژنم ترشحات سبز رنگ پنیری خارج میشد اون اوایل کم بود ولی الان بشدت زیاد و بزرگ شد هیچ بوی خاصی هم نداره ممکنه عفونت باشه میشه راهنمایی بفرمایید از چه آنتی بیوتیکی استفاده کنم و آیا نگران کننده است
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات زنانه مخاطبان شفاآنلاین:
شفا آنلاین:دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری به سوالات مطرح شده کاربران شفا آنلاین پاسخ داد.

من ۲۰ سالمه،برای اولین بار نزدیکی بدون دخول
داشتم و دقیقا روزی که قرار بود پریود شوم این نزدیکی رخ داد الان ۱۰ روزه
از پریودی میگذره دلیلش چیه؟ایا امکان داره پرده بکارت پاره شده باشه؟

 حتی اگر پرده ‌پاره نشده باشد امکان بارداری وجود دارد بنابراین تست بارداری انجام دهید

سلام
خسته نباشید. من ۲۵سالمه و کیست درموئید داشتم که ۳۸ روز است که عمل کردم.
بعد از سی روز نزدیکی داشتیم به نظرتون مشکلی نداره؟ترشحاتی از پستانم
دارم؟

 پس از ۳۰ روز از عمل، نزدیکی ایرادی ندارد و ترشح شیر از پستان می تواندعلل دیگری به جز حاملگی داشته باشد

با
سلام من 37سالمه یک پسر دارم و پنج ساله مشکل نازایی دارم مشکل ازشوهرمه
همیشه پریودیم منظم بوده ولی الان دوازده روز است که پریودم قطع نشده‌است
ببینم مشکل خاصی است

بهتر است سونوگرافی از رحم و‌تخمدانها و تست حاملگی انجام دهید

سلام
خسته نباشین‌؛من‌۲۸ سالمه‌و‌ پریودی‌های‌ نامنظمی دارم این ماه ۱۴ روزه
پریود شدم و الان ۱۵ روز است که ادامه دارد؛البته با خونریزی کم. ۱۴ روز
قبل ازاینکه پریود شوم رابطه بدون دخول داشتم که سریع پاک‌ کردم قرص هم
استفاده‌نکردم ...نگرانم ایا ممکنه‌من‌باردار شده باشم؟؟

بهتر است تست حاملگی بدهید در صورت منفی بودن از امشب قرص ضد بارداری برای کنترل خونریزی شبی یک عدد یک بسته کامل را بخورید

سلام
من ۲۷اسفند عادت بودم سوم فروردین تمام شد. ۵اسفند باهمسرم نزدیکی داشتم
چون قرص جلوگیری نداشتم دو عدد قرص ال‌دی خوردم. آزمایش خون برای بارداری
دادم منفی بود الان خیلی میترسم.

حتما باید مجددا تست حاملگی بدهید 

با
سلام، من از ۱۰ آذر شروع به مصرف قرص ال‌دی برای تنظیم قاعدگی کردم، روز
۲۷ آذر نزدیکی محافظت نشده داشتم و فردا قرص اورژانسی خوردم،روز ۱ دی دوره
مصرف قرص های ال دی تموم شد و روز ۴ دی درد خفیف و خونریزی کمی داشتم به
مدت سه روز، دوباره از ۹ دی دوره دوم ال دی رو شروع کردم تا ۱ بهمن و مجدد ۳
بهمن درد نداشتم و فقط دو روز خونریزی خیلی خفیف داشتم، دوباره از ۱۰ بهمن
سری سوم قرص رو شروع کردم تا ۱ اسفند و مجدد ۲ اسفند خونریزی خیلی خفیف دو
روزه داشتم و کمی درد... الان امکان بارداری وجود داره؟

 البته
قرص ضد بارداری خونریزی را کم می کند ولی بهتر است تست حاملگی انجام دهید و
همراه با قرص ضد بارداری نیازی به استفاده قرص اورژانسی نیست البته به
شرطی که مرتب فرق را خورده باشید

باسلام
دختری ۱۸ساله و مجرد هستم از ۱۱سالگی پریود شده‌ام و  به طور منظم پریود
میشدم. به جز امسال؛ زمانی که پدربزرگم فوت شد که یک ماه پریود نشدم و از
آذر ماه است که پریودم منظم نیست ۲۰روز است که تغییر می‌کند خیلی نگران
هستم علت چیست؟

 شوک‌های
روحی مثل از دست دادن پدر بزرگتان و استرس کنکور می تواند سبب اختلال
قاعدگی شود ولی اگر ادامه داشت حتما سونوگرافی رحم و تخمدانها انجام دهید


Mina
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
0
سلام خسته نباشید
مدتها دچار عفونت و بیشتر قارچ هستم باوجود مصرف دارو؛ و ویزیت دکتر. .بطوریکه یکماه پیش فنوکونازول ومترونیدارول مصرف کردم و حتی رابطه جنسی دراین فاصله نداشتم. اما باتوجه ب اینکه ترشحاتم طبیعی بود مقداری خارش گرفتم ک فرص فنوکونازول مصرف کردم ک بعد تکه های سبز رنگی مثل ادامس جویده شده ازمن خارج شد ک بدون بو هستند و کف الود هم نیستند. خاستم ببینم ایا مشکل من فقط قارچ است یاعفونت هم دارم .؟ واین ترشحات سبز رنگ مربوط به چی هستند . مصرف فنوکونازول باید چگونه باشد تا قارچها بطور کامل ازبین برود
مدیر پایگاه سلام ترشحات سبز رنگ بیشتر به علت عفونت تریکوموناس می باشد و خودتان و همسرتان باید مترونیدازول استفاده کنید و در این مدت نزدیکی نداشته باشید و فلوکونازول برای عفونت قارچی مکرر ۱۵۰ هر ۳ روز یک بار برای یک ماه است
نازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
سلام من 15 سالمه تازه ازدواج کردم ودر باره رابطه هیچی نمیدانم وخیلی خجالت میکشم
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست کمی دراینترنت مطالعه کنید و مطالب مربوطه را بخوانید.البته سایت های مرجع و معتبر
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
باسلام وخسته نباشید خدمت شما. ایا رنگ ترشحات همان موقع ک از بدن خارج میشوند ملاک هست یااینکه وقتی روی لباس زیر می ایدچون یکذره که روی لباس زیر که میماند تغیر رنگ میدهد ممکن است زرد شوند
یاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
0
0
سلام من یه دختر ۱۷ ساله ی مجرد هستم
هنگام دفع مدفوع هیچ مشکلی ندارم نه دردی نه خونی نه اسهالی ولی بلافاصله پس از دفع دچار درد و سوزش در ناحیه ی مقعدی میشم
این درد حدودا ۴۵‌ دقیقه بعد خود به خود خوب میشه و تا دوباره دفغ نداشته باشم برنمیگرده
آیا من مشکل خاصی دارم؟
مدیر پایگاه سلام ممکن است شقاق یا بواسیر داشته باشید به پزشک مراجعه کنید احتمالا با یک پماد بهتر می شوید
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
0
سلام، من ۲۰سالمه و مجرد هستم در قسمت بالای واژنم قسمتی که پوست هست و دخالتی با واژن نداره، خشکی زده و خارش زیادی داره علتش چی میتونه باشه؟
مدیر پایگاه سلام گاهی عفونت قارچی اینکار را می کند پماد Diprocole استفاده کنید
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
0
سلام خسته نباشید .
پریود من ۲روز عقب افتاده بود وچون مطمعن بودم ک باردار نمیشوم دومرتبه رابطه بدون محافظ داشتم درزمانیکه باید پریود میشدم . نگران شدم قرص تنسی مصرف کردم و فرداش پریود شدم اما خیلی پریودم کم شده و اصلا درد پریودی ندارم . میخاستم بدونم که چه زمان پریودمیشوم
مدیر پایگاه سلام قرص اگر در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از نزدیکی برای جلوگیری می تواند مفید باشد اگر خونریزی نداشتید حتما بی بی چک انجام دهید
Zahra
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
0
0
سلام ترشح زرد دارم نه بو داره نه غلیظه خارش و سوزشم ندارم یه مدت خوب شده بودم باز برگشته چیکار کنم
poneh
|
United Arab Emirates
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
0
0
سلام من بیست سالمه مجردم وچند روزیه که وقتی روزه ام اب می نوشم و از بدنم ترشحات پنیری می ره تا اینکه امشب یه چیزی مثل پوست سفید مایل به سبز از بدنم خارج شد و هم پایین بدنم التهاب داره من شرایط دکتر رفتنو ندارم خیلی نگرانم تا به حال اینجورچیزی ندیده بودم لطفا تا جای که ممکنه مشکلمو بگید ممنون
مدیر پایگاه
درپاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین اعلام شد:
شفا آنلاین:دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری به سوالات مطرح شده کاربران شفا آنلاین پاسخ داد.

سلام من ۵سال پیش ای‌یودی گذاشتم الآن زمانش است که بردارم ولی با این شرایط کرونا نمیشود به دکتر مراجعه کرد. اگر چند ماه طول بکشه  برای برداشتنش مشکلی پیش نمیاد؟

 اشکالی نداره چند ماه بعد خارجش کنید

سلام
خسته نباشید ۱۶ سالمه و هنوز پریود نشدم البته مامانم ۱۶ سالگی پریود شد و
خیلی لاغرم . دو سه روزه که ترشحات خونی می‌بینم ممکنه نشانه این باشه که
قراره پریود بشم.لطفا زودجواب بدید خیلی نگرانم

اگر
صفات ثانویه جنسی رشد کرده پستانها و موهای زاید اشکال نداره که هنوز
پریود نشده اید ولی اگر بیشتر طول کشید سونوگرافی از رحم و تخمدانها انجام
دهید

سلام.
من ۲۵ سالمه و متاهلم.دوره عادت ماهانه ۱۵ روز عقب افتاده. هفته اول بی بی
چک زدم منفی بود. روز ۱۵ دوباره بی بی چک زدم بازم منفی بود. گاهی درد
زیرشکم وکمردرد دارم. نزدیکی هم با جلوگیری طبیعی داشتم. بهمن ماه سونو
دادم مشکلی نداشتم. ممکنه دلیلش کیست باشه؟

گاهی
استرس باعث اختلال قاعدگی می شود اگر تست حاملگی منفی است و سونو گرافی
نرمال بوده ۲ عدد امپول پروژسترون بزنید ۳تا ۵ روز بعد پریود میشوید

سلام من دختری 13ساله هستم و در کلیه راستم سنگ ریزه به قطر2/5میلیمتر هست و تا حالا پریود نشدم.لطفا راهنمایی کنید 

 سنگ کلیه ارتباطی
به پریود شدن ندارد تا ۱۶ سالگی به شرط اینکه پستانهایتان رشد کرده باشد
ایرادی ندارد پریود نشوید ولی اگر نگران هستید سونوگرافی رحم و‌تخمدانها
کمک می کند

سلام بنده ۳۵سال دارم زنم ٤۲. تازه ازدواج کردیم و قصد بچه دارشدن داریم. می‌توانیم  بصورت طبیعی بچه‌دار شویم؟

همیشه
چند ماهی سعی می کنند و اگر باردار نشد همسرتان ازمایش هورمونی بخصوص
ذخیره تخمدان و سونوگرافی بررسی تخمک گذاری تخمدان کمک کننده است

با سلام من باردومم پریود میشم. ۲۰روز طول کشیده  باید چکار کنم؟

در
سال اول که پریود میشوید پریود نامنظم است فعلا قرص آهن برای جلوگیری از
کم‌خونی استفاده کنید و اگر ادامه داشت حتما به پزشک مراجعه کنید در صورت
تداوم باید هورمون مصرف کنید

سلام
خانم ۲۸ساله هستم. یک ماه پریود نشدم، 2سال برای بارداری اقدام کردم وعکس
رنگی از رحم گرفتم مشکلی نداشتم .آزمایشات هورمونی وسونوگرافی مشکل نداشته
است.علت مشکل من چیست؟ 

 اگر اضافه وزن دارید باید کم کنید علاوه بر متفورمین در زمان پریود از روز ۵ قرص کلومیفن شبی یک عدد به مدت ۵ شب به باردار شدنتان کمک می کند

سلام من ۲۰ سالمه  همیشه پریودی نامنظمی داشتم
سونوگرافی رفتم گفت مشکلی نداری و الان ۲ ماه پریود نشدم بعد از دوماه
پریود شدم ولی خونریزی کم دارم و گاهی تیره میشه گاهی قرمز ۱۰ روزه
همینطوره لطفا راهنمایی کنید

توضیح
نداده اید که مجرد هستید یا نه اگر مجرد هستید از امشب شبی یک عدد قرص
جلوگیری شبی یک عدد به مدت ۲۱ شب استفاده کنید  و اگر کنترول نشد حتما
سونوگرافی از رحم و تخمدانها انجام دهید

سلام وقتتون بخیرنامزدم ازمقعد دخول انجام داد و من هم روزچهارم پریودیم بود. بعد کلی خون خارج شد.امکان داره پردم پاره شده باشه؟

امکان داره و بهتر است برای معاینه پرده بکارت مراجعه کنید


الی
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
0
0
سلام من دخترم بیست سالمه و یه مدته که ترشحاتم سفت شده و چند روزیه که روزه می گیرم و موقعه سحری اب زیاد می خورم و قبل افطار این ترشحات واقعا زیاد میشه سفید رنگه مثل پوست می مونه ویکمم مایل به سبزه بدنمم یکمقدار التهاب داره ورم کرده برام مقدور نیست برم دکتر به نظرتون مشکلم چیه لطفا تا جایی که ممکنه نظرتون رو برام بگید
مدیر پایگاه
درپاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین اعلام شد:
شفا آنلاین:دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری به سوالات مطرح شده کاربران شفا آنلاین پاسخ داد.

سلام من ۵سال پیش ای‌یودی گذاشتم الآن زمانش است که بردارم ولی با این شرایط کرونا نمیشود به دکتر مراجعه کرد. اگر چند ماه طول بکشه  برای برداشتنش مشکلی پیش نمیاد؟

 اشکالی نداره چند ماه بعد خارجش کنید

سلام
خسته نباشید ۱۶ سالمه و هنوز پریود نشدم البته مامانم ۱۶ سالگی پریود شد و
خیلی لاغرم . دو سه روزه که ترشحات خونی می‌بینم ممکنه نشانه این باشه که
قراره پریود بشم.لطفا زودجواب بدید خیلی نگرانم

اگر
صفات ثانویه جنسی رشد کرده پستانها و موهای زاید اشکال نداره که هنوز
پریود نشده اید ولی اگر بیشتر طول کشید سونوگرافی از رحم و تخمدانها انجام
دهید

سلام.
من ۲۵ سالمه و متاهلم.دوره عادت ماهانه ۱۵ روز عقب افتاده. هفته اول بی بی
چک زدم منفی بود. روز ۱۵ دوباره بی بی چک زدم بازم منفی بود. گاهی درد
زیرشکم وکمردرد دارم. نزدیکی هم با جلوگیری طبیعی داشتم. بهمن ماه سونو
دادم مشکلی نداشتم. ممکنه دلیلش کیست باشه؟

گاهی
استرس باعث اختلال قاعدگی می شود اگر تست حاملگی منفی است و سونو گرافی
نرمال بوده ۲ عدد امپول پروژسترون بزنید ۳تا ۵ روز بعد پریود میشوید

سلام من دختری 13ساله هستم و در کلیه راستم سنگ ریزه به قطر2/5میلیمتر هست و تا حالا پریود نشدم.لطفا راهنمایی کنید 

 سنگ کلیه ارتباطی
به پریود شدن ندارد تا ۱۶ سالگی به شرط اینکه پستانهایتان رشد کرده باشد
ایرادی ندارد پریود نشوید ولی اگر نگران هستید سونوگرافی رحم و‌تخمدانها
کمک می کند

سلام بنده ۳۵سال دارم زنم ٤۲. تازه ازدواج کردیم و قصد بچه دارشدن داریم. می‌توانیم  بصورت طبیعی بچه‌دار شویم؟

همیشه
چند ماهی سعی می کنند و اگر باردار نشد همسرتان ازمایش هورمونی بخصوص
ذخیره تخمدان و سونوگرافی بررسی تخمک گذاری تخمدان کمک کننده است

با سلام من باردومم پریود میشم. ۲۰روز طول کشیده  باید چکار کنم؟

در
سال اول که پریود میشوید پریود نامنظم است فعلا قرص آهن برای جلوگیری از
کم‌خونی استفاده کنید و اگر ادامه داشت حتما به پزشک مراجعه کنید در صورت
تداوم باید هورمون مصرف کنید

سلام
خانم ۲۸ساله هستم. یک ماه پریود نشدم، 2سال برای بارداری اقدام کردم وعکس
رنگی از رحم گرفتم مشکلی نداشتم .آزمایشات هورمونی وسونوگرافی مشکل نداشته
است.علت مشکل من چیست؟ 

 اگر اضافه وزن دارید باید کم کنید علاوه بر متفورمین در زمان پریود از روز ۵ قرص کلومیفن شبی یک عدد به مدت ۵ شب به باردار شدنتان کمک می کند

سلام من ۲۰ سالمه  همیشه پریودی نامنظمی داشتم
سونوگرافی رفتم گفت مشکلی نداری و الان ۲ ماه پریود نشدم بعد از دوماه
پریود شدم ولی خونریزی کم دارم و گاهی تیره میشه گاهی قرمز ۱۰ روزه
همینطوره لطفا راهنمایی کنید

توضیح
نداده اید که مجرد هستید یا نه اگر مجرد هستید از امشب شبی یک عدد قرص
جلوگیری شبی یک عدد به مدت ۲۱ شب استفاده کنید  و اگر کنترول نشد حتما
سونوگرافی از رحم و تخمدانها انجام دهید

سلام وقتتون بخیرنامزدم ازمقعد دخول انجام داد و من هم روزچهارم پریودیم بود. بعد کلی خون خارج شد.امکان داره پردم پاره شده باشه؟

امکان داره و بهتر است برای معاینه پرده بکارت مراجعه کنید


الی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
سلام من ۲۰ ساله ومجردم این چن روز که روزه گرفتم ترشحاتم زیاد شد تا این که دیروز یه چیز سفید مایل به سبز مثل پوسته از بدنم خارج شد بو هم زیاد نداره ولی پایین بدنن متورمه من شرایط دکتر رفتن رو ندارم ممنون می شم کمکم کنین
مدیر پایگاه
درپاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین اعلام شد:
شفا آنلاین:دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری به سوالات مطرح شده کاربران شفا آنلاین پاسخ داد.

سلام من ۵سال پیش ای‌یودی گذاشتم الآن زمانش است که بردارم ولی با این شرایط کرونا نمیشود به دکتر مراجعه کرد. اگر چند ماه طول بکشه  برای برداشتنش مشکلی پیش نمیاد؟

 اشکالی نداره چند ماه بعد خارجش کنید

سلام
خسته نباشید ۱۶ سالمه و هنوز پریود نشدم البته مامانم ۱۶ سالگی پریود شد و
خیلی لاغرم . دو سه روزه که ترشحات خونی می‌بینم ممکنه نشانه این باشه که
قراره پریود بشم.لطفا زودجواب بدید خیلی نگرانم

اگر
صفات ثانویه جنسی رشد کرده پستانها و موهای زاید اشکال نداره که هنوز
پریود نشده اید ولی اگر بیشتر طول کشید سونوگرافی از رحم و تخمدانها انجام
دهید

سلام.
من ۲۵ سالمه و متاهلم.دوره عادت ماهانه ۱۵ روز عقب افتاده. هفته اول بی بی
چک زدم منفی بود. روز ۱۵ دوباره بی بی چک زدم بازم منفی بود. گاهی درد
زیرشکم وکمردرد دارم. نزدیکی هم با جلوگیری طبیعی داشتم. بهمن ماه سونو
دادم مشکلی نداشتم. ممکنه دلیلش کیست باشه؟

گاهی
استرس باعث اختلال قاعدگی می شود اگر تست حاملگی منفی است و سونو گرافی
نرمال بوده ۲ عدد امپول پروژسترون بزنید ۳تا ۵ روز بعد پریود میشوید

سلام من دختری 13ساله هستم و در کلیه راستم سنگ ریزه به قطر2/5میلیمتر هست و تا حالا پریود نشدم.لطفا راهنمایی کنید 

 سنگ کلیه ارتباطی
به پریود شدن ندارد تا ۱۶ سالگی به شرط اینکه پستانهایتان رشد کرده باشد
ایرادی ندارد پریود نشوید ولی اگر نگران هستید سونوگرافی رحم و‌تخمدانها
کمک می کند

سلام بنده ۳۵سال دارم زنم ٤۲. تازه ازدواج کردیم و قصد بچه دارشدن داریم. می‌توانیم  بصورت طبیعی بچه‌دار شویم؟

همیشه
چند ماهی سعی می کنند و اگر باردار نشد همسرتان ازمایش هورمونی بخصوص
ذخیره تخمدان و سونوگرافی بررسی تخمک گذاری تخمدان کمک کننده است

با سلام من باردومم پریود میشم. ۲۰روز طول کشیده  باید چکار کنم؟

در
سال اول که پریود میشوید پریود نامنظم است فعلا قرص آهن برای جلوگیری از
کم‌خونی استفاده کنید و اگر ادامه داشت حتما به پزشک مراجعه کنید در صورت
تداوم باید هورمون مصرف کنید

سلام
خانم ۲۸ساله هستم. یک ماه پریود نشدم، 2سال برای بارداری اقدام کردم وعکس
رنگی از رحم گرفتم مشکلی نداشتم .آزمایشات هورمونی وسونوگرافی مشکل نداشته
است.علت مشکل من چیست؟ 

 اگر اضافه وزن دارید باید کم کنید علاوه بر متفورمین در زمان پریود از روز ۵ قرص کلومیفن شبی یک عدد به مدت ۵ شب به باردار شدنتان کمک می کند

سلام من ۲۰ سالمه  همیشه پریودی نامنظمی داشتم
سونوگرافی رفتم گفت مشکلی نداری و الان ۲ ماه پریود نشدم بعد از دوماه
پریود شدم ولی خونریزی کم دارم و گاهی تیره میشه گاهی قرمز ۱۰ روزه
همینطوره لطفا راهنمایی کنید

توضیح
نداده اید که مجرد هستید یا نه اگر مجرد هستید از امشب شبی یک عدد قرص
جلوگیری شبی یک عدد به مدت ۲۱ شب استفاده کنید  و اگر کنترول نشد حتما
سونوگرافی از رحم و تخمدانها انجام دهید

سلام وقتتون بخیرنامزدم ازمقعد دخول انجام داد و من هم روزچهارم پریودیم بود. بعد کلی خون خارج شد.امکان داره پردم پاره شده باشه؟

امکان داره و بهتر است برای معاینه پرده بکارت مراجعه کنید


ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
سلام خسته نباشید
من 18 سالمه و مجرد هستم اما میل جنسی زیادی دارم و رابطه ای ندارم و گاهی وقتا ک از روی لذت ترشحاتی ازم خارج میشه احساس میکنم بویی شبیه به پیاز داره.این ترشحات باید بویی داشته باشه؟
و درکل همیشه حس میکنم واژنم بدبو هست حتی بعد حمام ک کاملا تمیز هست.گاهی وقتا قبل خروج ادرار حس میکنم واژنم میخاره البته همیشه نیس.
معمولا بعد خروج ادرار ی مایع لزج و تقریبا بیرنگ یا گاهی وقتا زرد خیلی کمرنگ ازم خارم میشه ک ی بوی خاصی داره.
میشه بگید با این توضیحات چ مشکلی دارم؟
ممنون میشم جواب بدید
مدیر پایگاه
باسلام
به نظرمی رسد شواهدی از عفونت دارید که باید به متخصص زنان مراجعه کنید تا چکاب شوید
زهرا
|
Germany
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
0
سلام خسته نباشید
من 16سالمه . آیا نامنظم بودن واژن به رابطه جنسی هم ربطی داره؟
من احساس میکنم یکم واژنم عجیبه کج و کُله و خیلی خیلی ناراحتم میکنه بعضی موقع ها از خودم متنفر میشم و تاحالا به دکتر جراحی مراجعه نکردم میشه لطفاََ جواب سوالمو بدید باید چیکار کنم ؟
ممنون میشم.
مدیر پایگاه
باسلام
شاید این تصور غلط شماست.بهتراست به دور ازوسواس های فکری اینچنینی که بسیارهم آسیب زاست،با یک متخصص زنان مشورت کنید تا ایشان پس ازمعاینه کامل به شما نظربدهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
0
سلام من ۱۷ سالمه و مجرد هستم مدتی هست که ترشحاتم سبز شده و مانند یک چربی هستش و گاهی وقت ها خارش دارم .
ممنون میشم کمکم کنید
مدیر پایگاه این نوع از ترشحات، نشانه ای از عفونت های باکتریایی یا بیماری های منتقل شونده جنسی هستند.بهتر است هر چه سریعتر به پزشک متخصص مربوطه مراجعه کنید 
کیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
سلام عزیزم من پانزده سالمه وخیلی ترشح دارم وخیلی هم بد بو هست وهر از گاهی در کنار واژنم پنیری مانند میشه باید چه کار کنم؟ و چیزی هم که هست خیلی میترسم
ممنون میشم راهنماییم کنید
مدیر پایگاه
باسلام
شمابه متخصص زنان مراجعه نمایید تا چکاب شوید .به نظرمیرسد باید دارو برای شما تجویزشود
مهری
|
Canada
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
سلام خسته نباشید
میخواستم ببینم کرم واژینال کلیندامایسین رو درزمان پریود میشود استفاده کرد.؟ اگر مصرف نکنم برای درمان وقفه پیش نمیاد.؟ مترانیدازول و فنوکونازول هم مصرف میکنم
مدیر پایگاه با سلام، بعد از اتمام دوره پریودی ، کرم استفاده شود
سارا
|
Turkey
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
سلام ۲۱سالمه من ۴ ماهه دچار عفونت قارچی شدم و ۲ دوره شیاف و کرم استفاده کردم . اما خوب نشدم. تمام موارد بهداشتی رو هم رعایت میکنم و حدود ۲ ماهه رابطه ای نداشتم. و عادت ماهانه هم منظم هست .توروخدا کمک کنید زندگیمو خراب کرده
مدیر پایگاه
شفا آنلاین:دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری به سوالات مطرح شده کاربران شفا آنلاین پاسخ داد.

سلام وقت بخیر من کیست تخمدان
داشتم که با تجویز پزشک قرص دیان استفاده کردم و بعداز تموم شدن قرص،
پریود شدم و ۷روز طول کشید. بعد از ۵ روز باز دوباره پریود شدم و این روند
ادامه داشت. تا امروز که بازهم پریودشدم برای بار پنجم در یک ماه من ۵ بار
پریود شدم باید چیکارکنم؟

 اگردر این مدت از قرصهای اورژانس برای جلوگیری از حاملگی استفاده کرده اید می تواند به علت ان باشد در غیر اینصورت مجددا یک ماه از قرصهای ضد بارداری استفاده کنید و اگر خونریزی ادامه داشت حتما سونوگرافی از رحم و تخمدانها انجام دهید

سلام.
من ۲۸ سالمه.الان ۸ ماهه که پریود نمیشم آزمایش و سونوگرافی هم دادم ولی
مشکلی نداشتم. به دلیل مشکلات خانوادگی خیلی استرس دارم دچار افسردگی هستم.
دکتر قرص ال‌دی  و آمپول پروژسترون تجویز کرد. بار اول دو آمپول، بار دوم ۵
آمپول تجویز کرد ولی تاثیری نداشت هنوز پریود نشدم.لطفا منو راهنمایی
کنید.

 اگر
ازمایش و سونو خوب بوده که حتما مشکل ندارید و باردار میشوید .اما ممکن
است نیاز به داروهای تحریک تخمک گذاری داشته باشید و وزن کم‌و استرس می
تواند علت پریود نشدنتان باشد

سلام 
دکتر من 17 سالمه و الان یک ماه هست پریود هستم و خونریزی شدید دارم و با
هیچ دارویی هم خوب نشدم سونوگرافی هم رفتم میگن کیست داری و بار دیگر رفتم
گفتن کیستت افتاده لطفا بهم بگید که چیکار کنم؟

در
حال حاضر که خونریزی دارید تنها راه متوقف شدنش قرصهای ضد بارداری است
وبهتر است علاوه بر سونو، ازمایش هورمونی و کم خونی انجام دهید و بر اساس
ان درمان کنید

سلام برج 9سوزن سه ماهه زدم. ماه اول پریود نداشتم ولی ماه دومی تا حالا که چهار ماه است لکه بینی دارم. قرص پروستروژن هم شبی دو عدد خوردم  ولی تاثیری نداشت. اردیبهشت سال گذشته هم پاپ اسمیر انجام دادم مشکلی نداشتم راهنمایی کنید

اگر سونوگرافی نرمال باشد لکه بینی با قرص استروژن ۶۲۵/. به مدت ۲۰ روز شبی یک عدد لکه بینی قطع می شود

سلام من ازاین ماه ال دی شروع کردم. 11 قرص خوردم دیشب نزدیکی داشتم امروز باید کپسول آموکسی بخورم، اثرش خنثی نمیکنه؟

خیر اثرش را خنثی نمی کند

سلام من ۱۷ سالمه خیلی وقته پریود نشدم اولا خیلی خوب میشدم ولی بعد ۹ ماه نشدم. یه ماه بعد شدم الان باز نمیشم خیلی نگرانم

 حتما باید سونو و ازمایش هورمونی انجام دهید و اگر افزایش وزن دارید وزنتان را کم کنید

سلام من ۱۴ سالمه و اصلا پریود نشدم لطفا راهنمایی کنید از معاینه هم بدم میاد.

 اگر
صفات ثانویه جنسی رشد کرده ( پستانها و موهای زهار) تا ۱۶ سالگی اشکالی
ندارد پریود نشوید در غیر این صورت سونوکرافی و ازمایش هورمونی باید انجام
دهید

سلام من 24سالمه. چند ماهه اقدام به بارداری
کردم. این ماه با فاصله هشت روز دوبار پریود شدم ودفعه دوم به صورت لکه
ببنی هست درضمن ادم به شدت استرسی هستم.  درکل قاعدگی نامنظمی داشتم.سونو
هم چند ماه پیش دادم اما گفتن مشکلی نیست، الان باوضعیت کرونا میترسم به
دکتر مراجعه کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

تا ۹ ماه یا یکسال صبر کنید اگر باردار نشدید به پزشک مراجعه کنید
کیانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
0
سلام من دختری چهارده ساله هستم خیلی از واژنم عفونت میاد باید چه کار کنم ؟ ممنون میشم جواب بدید
مدیر پایگاه
باسلام
متخصص زنان باید شما را ویزیت کند و دارو بدهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
0
باسلام.من ۶ماهه ازدواج کردم ک بخاطر زخم رحم رفتم دکتر وموقعه سونوگرافی دکترگفت دهانه رحمت یکم بازه اما شاید بخاطراینکه ٨ام وقت پریودیمه و الان۳ام هست.اما بخاطراینکه خیلی قرص آنتی بیوتیک مصرف کردم تاالان ک۱۳ام هست پریودنشم..علائم خفیفی دارم...میترسم ازینکه دهانه رحمم بازباشه و مشکل ایجادکنه دربارداری...آیا مربوط به پریودیه؟
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
0
با سلام من ۲۹سالمه.متاهل هستم.و در اقدام برای بارداری هستم.از وقتی اقدام کردم همیشه روز ۱۹ سیکل یه دل درد شدید میگیرم علتش چیه؟
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
0
سلام .من دختری 16 ساله هستم و ازحدود 5 سالگی متوجه برامدگی در روی اندام تناسلی سمت راست شدم و این برامدگی اغلب اوقات قابل مشاهده است و وقتی با دست فشاری وارد بشه ناپدید میشه اما باز به وجود میاد و اینکه از سنین کودکی احساس مبهمی در مورد روح و روانم داشتم و گاهی حس میکنم از لحاظ روحی من پسرم .میشه لطفا بگید با توجه به اینکه پریودم میشم و صفات ثانویه زنانه دارم اما خوشم نمیاد ایا ممکنه که این برامدگی بیضه باشه یا کیسه بیضه
میشه لطفا بگید
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست ابتدا توسط متخصص زنان معاینه شوید
Shima
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
0
شما به غیر از اینکه بگین باید توسط متخصص زنان معاینه شود...، چیز دیگه ای هم بلدین!!!! خوب چرا میگین وقت بذاریم و سوال کنیم!!
مدیر پایگاه
باسلام
مخاطب گرامی اگر به خوبی دقت کرده باشید درطول هفته متخصصین عزیز زنان،به دهها سوال شما گرامیان بدون دریافت یک ریال پاسخ می دهند و البته که هدف ما نیزجلب رضایت مردم عزیزوپاسخگویی به عزیزان است.امابدون تردید بسیاری ازاموردرمانی نیازمند بررسی های تخصصی حضوری است به همین خاطرنمی توان به تمام سوالات پاسخ داد
Melina
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
0
سلام یک سوال خیلی مهم دارم خیلی ذهنمو درگیر کرده لطفا پاسخ بدین. اگر کسی در دوران مجردیش با کسی رابطه کامل نداشته باشه اما از ترس و استرس تاخیر در قاعدگیش ازمایش خون بارداری بده و جوابشم منفی بوده برای زمانی که بخواد ازدواج کنه مشکل ساز میشه که اسمش تو سیستم برا ازمایش بارداری ثبت شده؟ امکان داره یجایی ادم گیر بیفته و بگن ازمایش خون در مجردی چرا توسیستم ازمایشگاه ثبت شده یا خیر
مدیر پایگاه
باسلام
بعید است.ما دراین باره چنین موضوعی را نشنیده ایم
Fateme
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
0
سلام خسته نباشید
من 19 سالمه و در دوران عقد به سر میبرم حدودا یکسال پیش خارش شدید واژن گرفتم ولی بعد یه مدت خوب میشدم و باز دوباره خارش میگرفتم و پیگیری هم نکردم تا 5 ماه پیش که دیگه خوب نشدم رفتم دکتر گفتن زخم دهانه رحم داری پماد واژینال بهم دادن استفاده کردم خوب شدم و الان بعد از 5 ماه دوباره خارش گرفتم و دقیقا همون علائم اونموقع رو دارم
ممکنه دوباره زخم دهانه رحم داشته باشم یا نه ؟؟ میشه راهنماییم کنین
من خیلی میترسم از این که در باردار شدنم مشکلی پیش بیاد
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
سلام..من سوزش واژن دارم و ترشحات سبز رنگ و گاهی اوقات حباب دار...تو رو خدا راهنماییم کنید
مرجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
0
سلام خسته نباشید
من 30سالم هست م ومدام ترشحات زرد مایل به سبز داشتم طبق معاینه زخم دهانه رحم داشتم و تریکومونا. که مترانیدازول فناکونازول و 2نوبت کلیندامایسین و 1نوبت تریپل سولفا مصرف کردم ک عفونتم کاملا خوب شدامازخمم خوب نشد ک منو ارجاع دادن ب دکتر انکولوژی زنان بابت کولپوسکپی ویا فریز. ک پزشکم موقتا مرخصی هستند ونتوانستم برم. طی رابطه جنسی چندروزپیش امروز متوجه بازگشت ترشحات غیرطبیعی شدم. میخاستم بدونم ممکنه این ترشحات مزمن مربوط به تریکومونا هست یا زخم؟ (شوهرمم مترانیدازول همراه بامن مصرف کردن)
منا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
0
سلام خسته نباشید من متخصص زنان رفتم بخاطر دانه هایی که روی لبه های واژنم زده بود بهم گفتن اینا ماله غدد چربیه فکر کنم همون دانه های فوردایس گفتن خطری نداره ولی من سوزش دارم بهم پمادم دادن ولی اثر نکرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
0
سلام وقتتون بخير
من ديروز استخر بودم مواد ضد عفوني هم ريخته بوديم ولي الان ورودي واژنم از صورتي به سفيد تغيير رنگ داده ، ولي مشكل ديگه اي ندارم.لازمه به پزشك مراجعه كنم؟
مدیر پایگاه
باسلام
به نظرمی رسد حساسیت به این مواد داشته اید اما بدون معاینه و بررسی نمی توان به شما نظرداد.بهتراست به متخصص زنان مراجعه کنید
Mina
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
0
0
سلام من زیاد یبوست پیدا می کنم مجبورم شلنگ رو تا حدی بکنم داخل مقعدم و فشار آب رو باز کنم و مدتی صبر کنم تا دفع راحت صورت بگیره آیا این کار باعث میشه ک توی معاینه مقعدی پزشک به اشتباه رابطه از پشت رو برام تشخیص بده؟
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست ابتدا مشکل یبوست تان را خیلی سریع برطرف کنید که عوارض جدی دارد.
افسون
|
Malaysia
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
0
با سلام. چند روزیه که پوست بیرونی اطراف واژنم خارش و التهاب داره در حدی که باعث چین خوردگی پوست اون ناحیه شده. احتمال قارچ دادم و از پماد کلوتریمازول استفاده کردم. الان خارش و سوزش تقریبا قطع شده ولی ناهمواریای پوست همچنان وجود داره. آیا خود به خود با مرور زمان برطرف میشه یا نیاز هست که به دکتر مراجعه کنم؟ اگه نیاز هست عکس پوست رو کجا ارسال کنم. ممنون.
مدیر پایگاه دوست عزیز اگر این مساله ادامه دار شد  ممکن است به دارو یا وسایل بهداشتی حساسیت داده باشد توصیه  کارشناسان ما بر این است شما توسط متخصص یک معاینه شوید چون بیماریهای پوستی اطراف واژن انواع مختلفی دارد که باید بررسی انجام شود و  طبق تشخیص اقدام به درمان کنید 
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
سلام من ۲۷ تیر پریود شدم الان۱ شهریور هنوز نشدم ۱۳ مرداد به اندازه چند دقیقه خونریزی داشتم بعد قطع شد لکه بینی داشتم تا ۵ روز بعدش ترشحات عادی شد تا اینکه غروب ۳۱ مرداد بازم خونریزی داشتم بازم به همون شکل چند دقیقه بعد قطع شد کمر درد و درد واژن دارم نزدیکی مشکوک نداشتم یعنی مطمینم باردار نیستم
مدیر پایگاه

 



درموارد اینچنینی توصیه به انجام آزمایش هورمونی و سونو گرافی می شود
ممکن است اختلال هورمونی یا کیست داشته باشید  که نیاز به مصرف چند
دوره  داروی هورونی دارید گاهی هم اضافه وزن و استرس باعث به وجود آمدن این
مشکلات می شود که باید بررسی انجام شود

زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
0
0
سلام.من حدودسه ماهه که ازبالای معدم تازیرشکمم دردمیکنه شدیدحتی درطول روز.دکتربهم گفته عفونت معده ورحم دارید.امامن خوب نمیشم داروهم خوردم.مخصوصا زیرشکمم چکارکنم
سیمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
0
0
باسلام و خسته نباشید خدمت پزشکان عزیز و گرانقدر. اگرمقدورهست ب سوالم پاسخ بدین
31ساله هستم و دچارقارچ مزمن هستم ک همیشه بعد از یک دوره مصرف فلوکونازول و کلوتریمازول مجددا ماه بعد عود میکنه بیماری . و فقط ترشحات پنیری همراه با ترشحات غلیظ دارم ک سوزش خارش درد تورم هم نداره . برای بلندمدت باید چه دارویی مصرف کنم؟ .
سوال دوم: ترشحات اگر بوی خفیف مثل پیاز بدهند دلیلش چی هست.
ممنونم
مدیر پایگاه
سلام، باید حتما تحت نظرمتخصص باشید.ولی باید درمنزل دامن بپوشید ولباس زیرنپوشید،مدام خشک باشید،شلوارولباس زیرتنگ نپوشید مخصوصا لباس زیرحتما باید نخی باشد،
درمورد بوی پیازاحتمالا عفونت دیگری علاوه برقارچ داریدکه نیازبه معاینه دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
0
0
سلام خسته نباشید .۱۶سالمه ودخترم .دوتا سوال داشتم .۱-یه چنذ وقتی میشه خارش واژن گرفتم این موضوع خیلی اذیتم میکنه خیلی وخیلی کم سوزش دارم .نمیتونم دکتر برم میشه بگید با روش های خانگی چطور کمترش کنم خارش رو؟۲-بعضی مواقع از کنارهای واژنم درد بسیار شدید به داخل واژنم کشیده میشه که اصلا نمیشه تحملش کرد .مشکل چیه؟واینه ترشحاتم خیلی خیلی زیادن کلافه شدم باید چ کار کنم ؟
مدیر پایگاه سلام.مشکلی نیست دچار قارچ ناحیه تناسلی شدید،نیازبه درمان دارویی دارد حتما به درمانگاه محل زندگی خودتون مراجعه کنید نیازبه معاینه نیست،داروتجویز میکنن وخوب میشید.نگران نباشید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
0
0
سلام من ۲۸ سال دارم و دی ماه سال گذشته با مراجعه به پزشک و انجام تست پاپ اسمیر مشخص شد عفونت قارچی دارم و علائم التهاب و سوزش و خارش دهانه واژن و ترشحات پنیری هم داشتم
دکتر در آن زمان دو ورق قرص سیپروفلوکساسین ۲۵۰ و پماد فلوکونازول و شیاف کرمی کلوتیمازول تجویز کرد و مصرف کردم پس از بهبود رابطه با همسر داشتم و پس از یک هفته دوباره ترشحات پنیری برگشت و سوزش و خارش و دوباره مراجعه کردم نسخه تکرار شد و این بار تا چهار ماه خوب شدم تا اینکه دوباره یک هفته پس از رابطه دچار عفونت قارچی شدم و اینبار به جهت شرایط کرونا خودم همان نسخه قبلی را تکرار کردم حالا با گذشت دو هفته از اتمام مصرف داروها دوباره خیلی خیلی کم گاهی در ترشحم بصورات روزانه توده های کوچک سفید هست
لطفا بفرمایید آیا اصلا مصرف سیپروفلوکساسین موثر است؟ یا بهتر نیست اینبار قرص فلوکونازول مصرف کنم ؟ خواهشمندم مقدار و نحوه مصرف داروهای موردنیاز را بفرمایید چون در شرایط فعلی قادر به مراجعه به پزشک نیستم
مدیر پایگاه مرجان محبوب کارشناس مامایی:

سلام،درچنین مواردی حتما باید شریک جنسی هم درمان شود،قرص فلوکونازول 100روزی یکعدد به مدت 10 روز مصرف کنید(شما وهمسرتون ،یعنی به مدت 10 روز روزی یکعدد هردوی شما)،درضمن نزدیکی نداشته باشید،همچنین شما کرم واژینال کلوتریمازول به مدت هفت شب استفاده کنید،
لباس زیر خودتون وهمسرتون رو بعد شستشو کامل اتو کنید
فاطی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
سلام من 28شهریور پریود شدم پریودم سه مهر تموم شد همیشه پریود منظم دارم و خون ریزیمم 6روزه اس بعد تموم شدن پریودم 7مهر داخل یکی از ترشحاتم یه لک صورتی کمرنگ دیدم دیگه چیزی ندیدم تا سه روز بعدش که باز داخل یکی از ترشحاتم خون قرمز روشن دیدم اما این بار بیشتر از قبل بود چون با همسرم رابطه محافظت نشده داشتم میخوام بدونم این خون علتش بارداریه یا چیز دیگه
مدیر پایگاه مرجان محبوب کارشناس باسابقه مامایی


سلام.نیازبه معاینه واژینال دارید،احتمال دارد دچارزخم دهانه رحم باشید،حتما یک پاپ اسمیرهم انجام دهید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
سلام من 19 سالمه و یه موضوعی خیلی نگرانم کرده و نمیدونم یچیز طبیعیه یا غیر طبیعی
اول اینکه وقتی نزدیک به زمان پریودیم میشم گاهی یک رب یا چند دقیقه قبل از پریود شدنم واژنم در حد یک ثانیه تیر میکشه
و دوم اینکه اگه مثلا یک روز واژنمو فقط با آب خالی بشورم روز بعدش یه لایه خیلی کم و نازک سفیدی روش میشینه که بعد با شستنش مثل چرک بلند میشه، این یچیز طبیعیه...؟ :(
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
سلام من 19 سالمه و یه موضوعی خیلی نگرانم کرده و نمیدونم یچیز طبیعیه یا غیر طبیعی
اول اینکه وقتی نزدیک به زمان پریودیم میشم گاهی یک رب یا چند دقیقه قبل از پریود شدنم واژنم در حد یک ثانیه تیر میکشه
و دوم اینکه اگه مثلا یک روز واژنمو فقط با آب خالی بشورم روز بعدش یه لایه خیلی کم و نازک سفیدی روش میشینه که بعد با شستنش مثل چرک بلند میشه، این یچیز طبیعیه...؟ :(
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری:


سلام درد روز قبل از پریود ایرادی ندارد و ترشحات غلیظ سفید رنگ ممکن است عفونت قارچی باشد به پزشک مراجعه کنید تا دارو تجویز کند
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
فکر نمیکنم ترشح باشه آخه فقط رو سطح بیرونی واژنم به وجود میاد
فکر میکردم طبیعی و عادیه :(
ممنون از توضیحاتتون
هانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
سلام خسته نباشید.
خانمی 30ساله هستم حدود 4سال قبل تبخال تناسلی گرفتم و دیگر تابه الان عود نکرده. مدتیست ک باشوهرم رابطه دارم ایشون هر ازگاهی تبخال میزنن. خودم هم هیچ گونه علایم خارجی تبخال ندارم نگران هستم ک تبخال درقسمت دهانه رحمم باشه اما هیچگونه ترشح غیر طبیعی. - درد سوزش هنگام رابطه نیز ندارم و حتی تست پاپ اسمیرهم مدتی قبل دادم و طبیعی بوده. اگر چنین چیزی امکان داره چه دارویی برای من پیشنهاد میدین تا مصرف کنم؟
مدیر پایگاه مرجان محبوب کارشناس باسابقه مامایی:

سلام.منظور ازوجود تبخال همسردرناحیه تناسلی هست??اگربله باشد حتما باید ازکاندوم استفاده کنید همچنین معاینه واژینال وپاپ اسمیر انجام بدید اگرموردی نبود فقط پیشگیری
مهلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
سلام خسته نباشید. 31ساله و متاهلم. من گاهی بعد از پریودم یا گاهی بین سیکل قاعدگیم یسری ترشحات چسبنده دارم ک ب دیواره های دستگاه تناسلیم میچسبه سفیدرنگه شفاف نیست غلیظ تر هس جوری ک میتونم با دستمال ترشحات ازدیواره بردارم ..سوزوش درد التهاب خارش و بو نداره. میخاستم ببینم ایا طبیعی هستش؟ ممکنه بدون درمان دارویی حل بشه؟ درَظمن تست پاپ اسمیر هم دادم یکماه قبل و طبیعی هستش و فقط قارچ رانشان داده بود چون تقریبا مدام قارچی میشوم.
مدیر پایگاه

دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری:



سلام‌ ترشحات بخصوص اواسط سیک طبیعی است و مربوط تخمک گذاری می باشد
شعبانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
سلام من 32سالم مجرد هستم و یک ماه که ترشحات و خارش دارم رفت دکتر برای من دارو داد خوب شد و لی بعد از پریود دوباره شروع شد به ترشحات نمیدونم چی کار کنم
مدیر پایگاه

دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری:



سلام‌اگر ترشحات سفید‌ پنیری عفونت قارچی می باشد و باید کپسول فلوکونازول ۱۵۰ هر ۳ روز یکبار به مدت یک ماه مصرف کنید
نیلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
سلام من مجردم و چند روزیه احساس درد و فشار در ناحیه رحمی دارم و فشار زیاد به مجاری ادراری وارد میکنه به طوری که اصلا نمیتونم ادرار نگه دارم و باید تخلیه کنم حتی یه قطره مربوط به چی میتونه باشه؟ البته قبلش پهلوهام درد میکرد الان زده به رحم
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست به ارولوژیست یا متخصص زنان مراجعه نمایید
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
سلام خسته نباشید من دختری ۱۷ساله هستم و مجرد
چند وقته ک در واژنم هم خارش هم سوختگی و یکم سوزش ادرار دارم و خیلی نگرانم میخاستم بدونم باید چکار کنم؟
مدیر پایگاه
باسلام
ممکن است عفونتی داشته باشید که باید توسط متخصص زنان معاینه شوید
سلام خسته نباشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
من 55سالم احساس کردم شاید عفونت دارم رفتم دکتر زنان پماد مترونیدازول داد و قرص مترونیدازول 5 روز استفاده کردم بعد 5 روز سکس داشتم انگار واژنم زخم شده شوهرم حس میکرد یه چیزی اذیتش میکنه تا حالا همچین چیزی پیش نیومده بود
مدیر پایگاه
شستن دست ها قبل و بعد از استعمال واژینال دارو توصیه می شود. همچنین رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از بروز مجدد عفونت ضروری است
ومعمولا توصیه متخصصان براین است که تا مدتی که مشکل برطرف نشده از رابطه جنسی دوری کنید یا از کاندوم استفاده شود پیشنهاد کارشناسان ما به شما این است که به متخصص خودتون این حساسیت رو اطلاع بدهید و احتمالا باید مصرف رو قطع و از داروهای جایگزین استفاده کنید
Kkkkkk
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
سلام من 13سالمه الان روز 25ام اولین چرخه ی قاعدگیم هستش
دو روزه ترشحات واژنم حبابدار شده بنظرتون مشکله خاصی دارم؟
مدیر پایگاه

در اوایل قاعدگی این مساله طبیعی است

Sara
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
سلام خانم دکترببخشیدمن۱۷سالمه ویک روزترشحات سفیدرنگ وچسبناک به مقدارکم وکرم مانند ازواژنم خارج شددیگ ترشحی نداشتم دوروزبعدش بازمثل همون ترشح دوروزپیش داشتم ودیگ الان ترشحی ندارم فقط احساس سوزش درناحیه واژنم میکنم ایانگران کننده اس این امریانه؟
ایامن حامله هستم یانه؟
اگرسریع ترجواب بدیدممنون میشم خیلی نگرانم
مدیر پایگاه اگر رابطه نزدیکی محافظت نشده داشتید و قاعدگی شما عقب افتاده تست بارداری انجام دهید این ترشح و سوزش هم میتواند به دلیل عفونت باشد که باید توسط متخصص معاینه  انجام شود تا نوع آن مشخص و به شما دارو داده شود  
Zahra
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
سلام. من تازه متوجه شدم در اطراف قسمتی که ادرار میکنم دانه های خیلی ریزی در کناره هم و کمی سفید رنگ هستند من 18سالمه و خیلی نگرانم که این چیه؟؟
مدیر پایگاه
باسلام
بدون معاینه و بررسی نمی توان به شما نظرداد.اما ممکن است عفونت داشته باشید.بهتراست با متخصص زنان به صورت حضوری مشورت کنید
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
سلام وقت بخیر. من سه ماه پیش دچار زخم دهانه رحم به همراه درد کمر ولگن شدم که با مراجعه به پزشک زخم رو فریز کردن که دردها بهتر شد. سه هفته بعد برای بررسی زخم به دکتر مراجعه کردم که متوجه شدن عفونت دارم یه دوره دارو مترونیدازول و آزیترومایسین خوردم ولی باز بعد از یکماه که پریود شدم عفونت دوباره برگشت و دچار دردهای شدید لگن و کمر شدم مجدد به دکتر مراجعه کردم با معاینه گفتن که عفونت دارم یک دوره دارو مترونیدازول و سیپروفلوکساسین مصرف کردم علایم دردم بهتر نشد و دوباره که پریود شدم دردهای لگنی و کمردردها دوباره شروع شد که به پزشک مراجعه کردم دکتر برام آمپول جنتامایسین و قرص سفیکسیم تجویز کرد که استفاده کردم الان دردها بهتر شده ولی دچار سوزش و گاهی خارش در قسمت واژن و مقعد هستم این حالت زمان ترشح از واژن بیشتر میشه لطفا راهنمایی بفرمایید که چکار کنم آیا دوباره عفونت گرفتم راستش دیگه خسته شدم انقدر دکتر رفتم. با تشکر
مدیر پایگاه
دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری:
 
سلام معمولا پس مصرف کردن انتی بیوتیک قوی عفونت قارچی ایجاد میشود کپسول فلوکونازول ۱۵۰ هر ۳ روز یکبار ۸ عدد و کرم واژینال کلوتریمازول استفاده کنید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
0
0
سلام
بنده قبل از دخول ترشحات بسیار زیادی دارم ولی اواسط رابطه دچار خشکی میشم
توی ارگاسم هم مشکل دارم
به نقطه اوج میرسم ولی یهویی بدنم سرد میشه نمیتونم به ارگاسم برسم
لطفا کمکم کنین
قبلا هم سوال پرسیدم جوابی ندادین
مدیر پایگاه
مرجان محبوب کارشناس باسابقه مامایی :
 
سلام.احتمالا درلحظه ارگاسم ازنظرروحی دچاربحران میشوید.بهتراست پیشنوازش بیشتری داشته باشید ودرسکس خودتون رورهاکنید.مهم درسکس داشتن حس خوب وسبکی بعد ازاون هست حتی اگر به ارگاسم نرسید
نيكا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
با سلام،من ديروز رابطه بدون دخول داشتم و باكره هستم. مايع منى روى بدن من ريخته شد و بعد از اون شستشو دادم. اما الان ترشحات سفيد رنگ دارم و تقريبا يك هفته و خورده اى تا پريودم زمان هست. ايا امكان باردارى وجود داره؟
مدیر پایگاه
باسلام
احتمال بارداری دراین شرایط ضعیف است اما اگر احیانا در دوران تخمک گذاری بوده اید می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید و چنانچه سیکل تان را می شناسید و می دانید در دوره تخمک گذاری نبوده اید نباید جای نگرانی خاصی باشد
نيكا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
با سلام،من ديروز رابطه بدون دخول داشتم و باكره هستم. مايع منى روى بدن من ريخته شد و بعد از اون شستشو دادم. اما الان ترشحات سفيد رنگ دارم و تقريبا يك هفته و خورده اى تا پريودم زمان هست. ايا امكان باردارى وجود داره؟
مدیر پایگاه
امکان بارداری در خانمهای باکره هم وجود دارد اگر شک دارید منی به واژن برخورد داشته و  خصوصا اگه نزدیک زمان تخمک گذاری هم باشید
توصیه میشود قرص اورژانسی را تا 72 ساعت نگذشته مصرف کنید
rahmarz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
سلام . من خانم مجرد با ۲۸ سال سن
با توجه به اینکه ۲سال پیش زیر نظر متخصص زنان بابت درمان کیست ریز رحم قرص ال دی مصرف کردم ، ولی باااااز دردهای قاعدگی شدید دارم و دوباره پیش متخصص مجربتری رفتم . چون مجردم معاینه نکردند یه سری سوال درباره ترشحات و … چون از تغییرات ترشحاتم مطلع نبودم در پرسش دکتر در این مورد گفتم ترشحاتم نرماله
ایشونم حدس زدند عفونت جزیی باشه ، قرص مترونیدازول ۲۰عددی دادن. در طول دو سه هفته مصرف و تموم کردم و یه سونو هم به تجویز دکتر دادم بعد از اینکه نتیجه سونو اومد خوشبختانه رحم و تخمدانم سالم و فاقد مورد مشکوک بود
البته من زمانیکه مترونیدازول رو میخوردم دوسه روزی احساس سوزش موقع ادرار و خارش دهانه واژن و سوزشش داشتم ، مونده بودم بخاطر چیه همینطور مشاهده ترشح پنیری و سفید رنگ . چند روز بعد با شستشو با ژل بهداشتی دوشیزگان اون ترشحات و حالات بد خوب خوب شد البته بعدا متوجه تاثیر قرص مترونیدازول هم شدم چون اونارو هم مصرف میکردم . متاسفانه من خارش و سوزش واژن رو نادونی کردم و به خانم دکتر نگفتم چون فکر کردم دیگه رفع شده و رفته پی کارش ‌, دکتر هم در نهایت بمدت سه ماه قرص کنترل کننده هورمون که داروساز ساخته رو بهم داد و گفتن رحم مشکلی نداره و کیست و… هم نداری . بازم بعد از عادت ماهیانه ام ، متاسفانه خارش و سوزش و ترشحات پنیری برام پیش اومده . بنظر شما بازم پیش دکترم برم یا همون قرص مترونیدازول رو که بار اولم روم جواب داد رو از داروخونه بگیرم و مصرف کنم؟؟؟؟؟
راستی من پماد کلوتریمازول رو هم روی قسمت های حساس شده که کمی هم جوش ریز زده طبق دستورش با رعایت بهداشت و .. مالیدم کاملا تا چندین ساعت اون خارش رو خیلی خیلی کم میکنه این پماد رو میشه برای برطرف شدن خارش ادامه بدم ؟ ازتون خواهش میکنم پاسخم رو بدین
مدیر پایگاه
:آدرس پیج اینستا گرام
  
 midwifery_mahboob 
  
 
 
مرجان محبوب کارشناس باسابقه مامایی
سلام.باتوجه به شر ح حال واینکه درمورد مشکل ترشحات پنیری شکل وخارش چیزی نگفتید قرص مترونیدازول داروی شمانیست وبه طبع جواب هم نمیده.چون سونو گرافی نرمال داشتید قضیه زیادپیچیده نیست.اگر هنگاهم قاعدگی درد دارید مسئله ای نیست ولی اگر قبل قاعدگی درد داشته باشید مسئله گره میخوره،شماهم درمورد زمان درد چیزی نگفتید،من مبنا رومیزارم براینکه شما هنگام قاعدگی درد شدید روتجربه میکنید.که علتش به دلیل داشتن سیکلهای حاوی تخمکگذاریست وعلامت خوبیه،یعنی تخمدان شما سالم عمل میکنه.شماازنظرمن دچار عفونت قارچی شدید هستیدومصرف هرگونه انتی بیوتیک مشکل شما روبدتر میکنه،درضمن به هیچ عنوان ازژلهای شستشوی واژن استفاده نکنید چون ph واژن روتغییرمیده ومشکل شدیدترمیشه.
امادرمان:
ازداروخانه کپسول فلوکونازول 100میلیگرمی تهیه کنید روزانه یک عدد مصرف کنید.پماد کلوتریمازول وهیدروکورتیزون هم بگیرید ومثل چسب دوقلو باهم قاطی کنید البته نسبت کلوترمازول بیشترباشه،شبها موقع خواب به نواحی خارجی واژن بمالید چون مجردهستید.درضمن هنگام حمام به هیچ عنوان ازصابون استفاده نکنید وفقط ازشامپوبدن بچه استفاده کنید ،شستشوی مدام ناحیه تناسلی  نداشته باشید.ازلباسهای زیر نخی وگشاداستفاده کنید وشلوارهای تنگ وپلاستیکی وجین نپوشید.درمنزل دامن بپوشید.
درمورددردهای قاعدگی میتوانید بلافاصله باشروع قاعدگی ازقرص مفنامیک اسید 250میلیگرمی استفاده کنید روزانه دوعدد هرهشت ساعت،
اگر جواب نداد ازقرص هیوسین 10میلیگرمی روزی دوبار،یا ژلوفن 400 هرهشت ساعت یک عدد استفاده کنید.
درضمن اگرامکان دا ره لباسهای زیرخودتون روعوض کنید وجدید بخرید.حتما صددرصد نخی ویک سایز بزرگتر.طوری که به بدن شما نچسبه،همچنین بعدارشستن لباس زیر وخشک شدنش ،کف لباس زیر روحتما بااتوی داغ ،اتو کنید واستفاده کنید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
سلام
دختری۲۹ساله هستم که از بچگی خود ارضایی کردم
الان چند وقتیه حس میکنم لابیام بزرگتر شده واذیتم میکنه
آیا ممکنه که به خاطر خود ارضایی باشه؟واینکه من ازاول لابیای نامتقارن داشتم
منظور لبه های داخلی واژنم میباشد.
ممنون
مهدیس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
0
سلام وقتتون بخیر من ۲۰سالمه و مجرد هستم رابطه معقدی داشتم که بعضی وقتها دززمان پریودی احساس سوزش شدید در معقد میکنم‌طوری که اصلا نمیتونم راه برم لطفا راهنماییم کنید ممنون
مدیر پایگاه رابطه مقعدی عوارض خودش را دارد اگر احساس درد زیادی دارید به پزشک مراجعه کنید تا معاینه و تحت درمان قرار گیرید ممکن اسن نیاز به مصرف دارو باشد
نوشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
0
سلام خسته نباشید
من ۲۸ سالمه و مجرد هستم رابطه جنسی هم نداشتم
چندین ماه سوزش ادرار داشتم و ازمایش کشت و عفونت میدادم ک بهم میگفتن عفونت ادراری اصلا نداری
تا دوماه قبل دوباره ازمایش انحام دادم خدودد ۲۰ تا سلول پوششی در ازمایش دیده شد دکتر گفتن ک شاید عفونت قارچی داری
من داخل واژنمو نگاه کردم دیدم از قسمت دهانه ورودی ب سمت داخل یه ضایعات خیلی ریز کنار هم بوحود امدن یه چیزهایی شبیه به گلبرگ یا تکه های ابر خیلی خیلی ریز که در مرکزشون نقطه زرد رنگیه بعلاوه یه چیز شبیه افت دهان ک داخلش ترشح سفیده
من خارش و سوزش ندارم
فقط ترشح سبز کم رنگ و سفید ب مقدار کم
به ۲ تا دکتر زنان مراجعه کردم بهم گفتن عفونت قارچی گرفتی این التهابات بخاطر تعرق و پوشیدن لباس تنگ عدم رعایت بهداشته و .‌ هست
ازمایش esr crp cbc قند تیروئید هورمون رماتیسم انزیم کبدو.. هم انجام دادم ک کاملا نرمال بودن
من دوماهه دارم دارو مصرف میکنم فلونازول ۱۵۰ و مترونیدازول و پماد
بعلاوه کلی داروی تقویتی
بهبودی حاصل نشده
من خیلی نگران اون ضایعات هستم
میخواستم منو راهنمایی کنید
و اگ خدایی نکرده چیز خطرناکی باشه ایا در ازمایشات ک انجام دادم مشخص میشه یا نه ؟
با تشکر فراوان
مدیر پایگاه
مرجان محبوب کارشناس با سابقه مامایی:
 
سلام عزیزم.حتما باید ضایعه روازنزدیک دید تابشه تشخیص قطعی داد
 
  
آدرس پیج اینستا گرام مرجان محبوب کارشناس باسابقه مامایی
midwifery_mahboob
شیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
0
سلام متاسفانه به خاطر اگاهی کمم ، پارچه ای رو ک برای خشک کردنم استفاده میکردم نمیشستم و به صورت جمع شده)پهن نشده بعد استفاده جایی میذاشتمش ، (این عملو س روز انجام دادم) فقط سوالم اینه الان بیماری ایجاد یا منتقل میشه؟؟؟ من از این بعد اصولو سرچ کردم و رعایت خواهم کردم میخوام بدونم اون مدت بیماری چیزی ایجاد کردم
مدیر پایگاه

دوست عزیز سوالتون واضح نیست

شیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
0
سلام، من عفونت دارم نمیدونم واژن یا مجاری ادراری یا هر دو ، فک میکنم بی اختیاری ادرار دارم ، و لباس زیرمو بعد ادراری شدن عوض نمیکنم و خودمم بعد سرویس خشک نمیکنم ، و الان کل خونه نجسه ، ایا کسیو بیمار میکنم ؟؟‌مثلا از طریق برخورد خوراکی به اون قسمت و شی عفونتی و نجس شده باعث بیماری و مرگشون میشم؟؟من افکار خودکشی به خاطر این موضوع ت سرمه.ممنون.
مدیر پایگاه سلام
اولا توصیه می کنیم حتما با یک روان شناس یا روانپزشک مشاوره کنید.دوم اینکه چنین مواردی که اعلام کردید قاعدتا نمی تواند باعث مرگ کسی شود.اما بهتراست حتما به نظافت شخصی خود توجه جدی نمایید چراکه می تواند موجب بیماری خود شما شود
شیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
مرسی ازتون ینی حتی به تدریج هم باعث مرگ کسی از طریق همین بحث خوراکی یا از طرق دیگه ک با من زندگی میکنن و از وسایل مشترک استفاده میکنیم ،نمیشه؟؟؟ ببخشید این سوال زندگی منو مختل کرده. مرسی ازتون
شهلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
0
0
سلام خسته نباشید ببخشید منوهرچندماه یبار عفونت قارچی دارم الان خیلی عذاب میکشم خارش زیاد دارم عفونت پنیری درد هم دارم دهانه واژنم ممنون میشم راهنمایی کنید من چکارکنم
مدیر پایگاه
salam
behtar ast tavasote motekhasese zanan moayeneh shaved
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: