کد خبر: ۹۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 24
دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان- درگفتگو باشفاآنلاین ارایه کرد:
شفا آنلاین- دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان- و از کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متداول ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ داد.
سوال:
بنده 27 سالمه 6 ماه پیش یه بارداری پوچ داشتم الانم باردارم تاریخ اخرین پریودیم1/10/94 بو امروز 2تا تست دادم مثبت بود هنوز ازمایش ندادم 4روزه زیر شکمم (مثانم )خیلی درد میکنه طوری که شبا از شدتش بیدار میشم اواش فکر میکردم علایم پریودیمه تا اینکه تست دادم مثبت بود بنظرتون این درد طبیعیه؟در ضمن من دو ماهه میرم ورزش امادگی حسمانی ایا الان ادامه بدم ضرر نداره برا حنین هم دو میکنم هم دراز نشت، قرص اهن و اسید فولیک رو هم از دو ماه پیش شروع کردم میخورم الان باز به خوردنشون ادامه بدم؟

پاسخ: با توجه به سابقه سقط ورزش های سنگین انجام ندهید،2هفته دیگر سونوگرافی برای قلب جنین انجام دهید و در صورت درد شکم از شیاف های پروژسترون که نگهدارنده جنین و مانع از سقط جنین می شود نیز استفاده نمائید. در صورت ادامه دل درد آزمایش و کشت ادرار انجام دهید و قرص آهن را قطع و فولیک اسید را ادامه دهید.

سوال:

من حدود ۵ماهه که ازدواج کردم، اول ازدواج من آمادگیه رابطه جنسی کامل رو نداشتم و الان همسرم، متاسفانه هربار که برای رابطه اقدام میکنیم همسرم نمیتونه و میترسه و بهانه میاره، اولش خوبه وقتی وقت رابطه اصلی میشه یک دفعه تمام حسش از بین میره... این قضیه منو خیلی عصبی کرده و تقریبا هرروز دعوا داریم، اما نظر همسرم اینه که این قضیه بزرگی نیست و نباید بهش بها بدیم.

پاسخ: شما باید به یک سکس تراپیست مراجعه نمائید.

سوال:

من سی سالمه و دو تا پسر دارم و ایو دی دارم مشکل من اینه ک چند روز مونده به پریودم روی چونه جوشهای دردناک و قرمز رنگ و چرکی میزنه ک بعد از پریود خوب میشه میخواستم ی راه چاره به من نشون بدین به دکتر مراجعه کردم با انجام ازمایش هورمونی ک مشکلی نداشته و سونو از شکم وجود کیست های ریز بوده که با مصرف ی دوره قرص دیان جوش ها بهتر شدن ولی بعد از ی مدت دوباره جوش میزنم.

پاسخ: درمان شما با داروهای موضعی پوستی امکان پذیراست، اما در صورت خروج آی یو دی می توانید از داروهای هورمونی مانند دیان استفاده نمائید.

سوال:
همسرم 36 سال دارد و ماه اول بارداری می باشد ومبتلا به انفولانزا است آیا انفولانزا در جنین تاثیری دارد؟

پاسخ:
در صورتی که مادر حامله در پی آنفولانزا دچار تب بالا شود برای جنین مضر است و باید توسط پاشویه و استامینوفن نیز کنترل شود.چرا که تب های بالا در ماه های اول حاملگی منجر به اختلال در رشد جنین و حتی ایجاد ناهنجاری می شود.


سوال: 
 کیست تخمدان داشتم جراحی لاپاراتومی انجام دادم و کیست کامل خارج شد حین عمل کیستم پاره شده و تخمدانم دچار چسبندگی شده و کیستم از نوع آندومتریوز بوده میخوام بدونم که امکان بارداریم کم شده و باید بلافاصله اقدام به بارداری کنم بعد از درمان.الان3 روزه جراحی کردم و هنوز جواب پاتولوژی نیامده است.

پاسخ: بهتربود که لاپاراسکوپی انجام می دادید که کیست به طور کامل و بدون آسیب به بافت تخمدان تخلیه می شد اما اگر جواب پاتولوژی کیست آندومتریوز است در پی جراحی احتمال بارداری نیز افزایش می یابد.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
با سلام من به خاطر کیستم که ۳۲ میلی متره دو دوره قرص اتیسترون و ال دی مصرف کردم سونوگرافی کردم هنوز کیستم خوب نشده دکتر میگه باید لاپاراسکوپی کنم به نظر شما دارو مصرف کنم بهتره یا با لاپاراسکوپی کیست بردارم ؟ لاپاراسکوپی خطر نداره ؟خیلی میترسم لطفا راهنماییم کنید. ممنون
مدیر پایگاه باسلام
توصیه اکید اینستکه به نظر پزشک توجه نمایید ضمن اینکه برخی کیست ها که بادارو برطرف نمی شوند باید با جراحی برداشته شوند.اما بااین حال ازنظر متخصص دیگری هم بهره مند شوید بهتر است
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
0
من 37سالمه.به متخصص زنان مراجع کردم باسونو بهم گفت تخمدانت کیست ریز زیادی داره بهم داروی اسپیرونولاکتون داده هر12ساعت دوعدد.مشکل گوارشی هم واشتم که که کلینیوم ودایمیتکون مصرف میکردم الان دل پیچه دارم مدفوع هم به شکل اسهال شده لطفا راهنماییم کنید
مدیر پایگاه دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و زایمان در پاسخ به سوال شما


در بیماریهای التهابی
روده مشکلات اسهال و یبوست به صورت متناوب ممکن است دیده شود بهتر است تحت درمان
بیماریهای التهاب روده قرار بگیرید و در صورت ادامه اسهال ازمایش مربوط به  کشت نوع اسهال انجام دهید



آهو
|
United States
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
0
0
سلام من 24 سالمه به دلیل ضخامت بالای آندومتر عمل کورتاژ تشخیصی انجام دادم و یک هفته پس از کورتاژ با همسرم رابطه ی با جلوگیری طبیعی داشتم. آیا امکان بارداری وجود داره؟
مدیر پایگاه دکتر فرزانه فرخزاد متخصص زنان و درمان ناباروری
 :

خیر امکان
بارداری وجود ندارد



نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
0
0
سلام . من هفته دهم بارداری هستم و رحم دوشاخ دارم ولی دکترم گفته دوختن نمیخواد سابقه سقطم دارم . درضمن ویتامینم بهم نداده گفته نمیخواد حالا چیکار کنم خانم دکتر خیلی نگرانم . دکترم دکتر افسانه لالویی هستن
مدیر پایگاه دکتر شهره بهروزی متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری

فولیک اسید مورد نیاز است در صورت نیاز با توجه به
آزمایشات ممکن است نیاز به ویتامین های بیشتر هم باشد طول سرویکس هر هفته چک شود
در صورت کوتاه شدن نیاز به دوختن هست
حنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
سلام
۳۶ دارم و در سونو داپلر واژینال تشخیص چسبندگی رحم و تخمدان متوسط در نتیجه اندومتریوز و ضخیم شدگی یوترساکرال لیگامان بهمراه پلیپ و میوم داده شده است. پزشک معالج پیشنهاد لاپارسکوپی دادن. میشه لطفا نظر بدید که آیا نیاز هست یا نه؟
مریم هستم از شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
0
0
سلام وقت بخیرمن یکسال هست که یائسه شده بودم ولی بعد از یکسال یکماه پیش انتظار پریود شدن رو نداشتم ولی همچین مورد برام پیش اومده ونگران هستم نمیدونم که این روال موقتی هست یا اینمه بازادامه داره؟مشکلی بزای من پیش اومده چکار کنم؟
مدیر پایگاه
باسلام
شما چند  ساله هستید؟
آیا پزشک متخصص به شما اعلام کرده به طور قطع یائسه شده اید؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: