کد خبر: ۱۵۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 05
پرفسور ویلم فیسر از دانشگاه هلند معتقد است: در ایران هنوز بین علم و عمل فاصله زیادی وجود دارد و دستگاه‌های اجرایی ورزش و دانشگاه‌ها هنوز نتوانسته اند پل ارتباطی را برقرار کنند.

شفا آنلاین:پرفسور ویلم فیسر، دکترای تربیت ‌بدنی در رشته رفتار – حرکتی  درباره دهمین همایش علوم ورزشی، افزود: اولین بار بود که در چنین همایش‌هایی شرکت می‌کردم و واقعا سطح کنگره با توجه به مباحث علمی که مطرح شد، بسیار بالا بود.


به گزارش شفا آنلاین:تصور نمی کردم ایران از نظر سطح علمی پیشرفت خوبی کرده باشد. البته سطح شرکت‌کنندگان از نظر ترجمه متون زبان انگلیسی بسیار پایین بود و اکثر دانشجویان قادر نبودند در مباحث علمی بحث و گفت‌وگو فعالی داشته باشند. این مساله در چنین همایش‌هایی نوعی ضعف محسوب می‌شود. امیدوارم در دوره‌های بعدی سطح شرکت‌کنندگان از نظر ترجمه متون زبان انگلیسی در حدی باشد که با مطالعه چند مقاله علمی در حوزه‌های تخصصی خود حداقل بتوانند در مباحث علمی مشارکت جدی داشته باشند.

او افزود: البته مباحث علمی که در چنین کنگره‌هایی مطرح می‌شود، برای اساتید علوم ورزشی بیش‌تر قابل بهره‌برداری است تا دانشجویان. زیرا نسبت به مقالات ارائه شده تا حدودی شناخت کافی دارند، اما دانشجویان علوم ورزشی در این زمینه هنوز ضعف زیادی دارند.

فیسر در پاسخ به این پرسش که چون مقاله شما در رابطه با «نقش مربیگری و مدیریت عملکرد» بود، تصور می‌کنید حضور روانشناس در کنار مربی تا چه اندازه می‌تواند در ارتقای عملکرد ورزشکار تاثیرگذار باشد؟ خاطرنشان کرد:  بدون شک یکی از عوامل موفقیت ورزشکار این است که ارتباط تنگاتنگی بین مربی و روانشناس در کادرفنی باشد. تا زمانی که این تعامل ایجاد نشود، مربی نمی‌تواند کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. من به یاد دارم زمانی که کار مربیگری خود را آغاز کردم هنوز بین کادرفنی و روانشناس ارتباط خوبی وجود نداشت، اما به مرور زمان این ارتباط بهتر شد و در حال‌ حاضر در اکثر تیم‌های اروپایی کادرفنی بدون حضور روانشناس در رقابت‌های مهم و حساس حضور پیدا نمی‌کنند. البته این حضور زمانی تاثیرگذار است که ورزشکار نیز خواهان حضور روانشناس در کنار خود باشد و از آموزش‌های او بهره لازم را ببرد.

وی ‌اضافه کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی به ویژه‌ برای دانشجویان علوم ورزشی زمانی می‌تواند تاثیر مثبت خود را بر جای بگذارد که دانشجویان در ترجمه متون تخصصی مشکل خاصی نداشته باشند و تنها به عنوان شرکت کننده در سمینار حضور پیدا نکنند.

این دکترای تربیت ‌بدنی در رشته رفتار – حرکتی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم پیوند عمیقی را در چنین همایش‌هایی بین دستگاه‌های اجرایی ورزش و دانشگاه‌ها برقرار کنیم. هنوز این پیوند را در ایران ندیده‌ام و تصور می‌کنم در حال‌ حاضر بین علم و عمل فاصله زیادی وجود دارد و باید این پل ارتباطی هر چه‌ سریع‌تر برقرار شود تا حضور اساتید خارجی در چنین همایش‌هایی تاثیر مثبتی داشته باشد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: