کد خبر: ۱۵۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 29
شفاآنلاین :جراح پول پرست انگلیسی که برای سرکیسه کردن بیمارانش، آنها را تشویق به درمان‌های طولانی و جراحی‌های پرهزینه می‌کرد، با حکم مجازات حبس ابد روبرو است.

«یان پاترسون» 59 ساله متهم است در فاصله سال‌های 1997 تا 2011 بیش از هزاران زن را به خاطر پیشرفت سرطان سینه زیر تیغ کشانده و با برداشتن بخش‌هایی از بدن آنها مبالغ قابل توجهی نیز دستمزد گرفته است. با توجه به اینکه بیماران پس از درمان طولانی با رشد تومورهای سرطانی و حتی آسیب‌های غیرقابل جبران روبه‌رو شده بودند، چندین پرونده شکایت از این پزشک تشکیل شد تا اینکه پس ازتحقیقات گسترده، «یان پاترسون» با حکم دادگاه در سال 2012 از کار تعلیق شد.
به گفته مقامات قضایی انگلیس، تاکنون 27 مورد از تخلفات این جراح متقلب شناسایی شده و بیماران نیز شکایت هایشان را تسلیم دادگاه کرده‌اند. اما براساس اسناد موجود در کارنامه جراحی‌های پاترسون به طور قطع تعداد شاکی‌های این پرونده بیش از هزار نفر خواهد بود..

بسیاری از بیماران این جراح سرطان معتقد هستند پاترسون با ادعای اینکه بیماری آنها سرطان بدخیم بوده است و باید سریع جراحی شوند، آنها را متقاعد به عمل جراحی کرده و بعد از جراحی نیزبه دلیل تداوم بیماری درمان‌های جدیدی را برایشان تجویز کرده است

 پاترسون که درجلسات دادگاه ادعای بیمارانش را رد کرده و رفتار و حرف‌های آنها را منزجر‌کننده خوانده است، یک عمارت اعیاتی درشهر بیرمنگام، چندین ملک گران قیمت درشهرهای «کاردیف» در ولز و منچسترانگلیس و همچنین یک خانه ویلایی گران قیمت در امریکا دارد.
دادگاه رسیدگی به پرونده این پزشک متخلف تا اواسط ماه آینده میلادی ادامه دارد و دادستان پرونده معتقد است به احتمال قوی حکم متهم پرونده حبس ابد خواهد بود.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: