کد خبر: ۱۵۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 29
وزیر بهداشت عنوان کرد:
دکتر سیدحسن هاشمی بیان کرد: دولت یازدهم علی‌رغم تمام گرفتاری‌ها و مشکلات تلاش کرده تا معضلات بخش سلامت را رفع کند و آنچه در طرح تحول سلامت رخ داد متعلق به دکتر روحانی و وفای به عهد او است.

شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: مشکلات حوزه درمان در یک یا دو دولت قابل رفع شدن نیست و باید برای آن برنامه داشت؛ خوشبختانه شاهد اقدامات موثری در نظام سلامت بودیم و این دولت نشان داد که فقط شعار نمی‌دهد، بلکه عمل می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی در آیین افتتاح 20 پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بهداشت و درمان یکی از برنامه‌های در اولویت دولت تدبیر و امید بوده‌ است، افزود: دولت یازدهم علی‌رغم تمام گرفتاری‌ها و مشکلات تلاش کرده تا معضلات بخش سلامت(health) را رفع کند و آنچه در طرح تحول سلامت رخ داد متعلق به دکتر روحانی و وفای به عهد او است.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته در تمام بخش‌های سلامت، اقدامات مفیدی صورت گرفته است، تصریح کرد: مشکلات حوزه درمان در یک یا دو دولت قابل رفع شدن نیست و باید برای آن برنامه داشت؛ خوشبختانه با توجه به سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و همکاری مجلس، شاهد اقدامات موثری بودیم و دولت نشان داد که فقط شعار نمی‌هد، بلکه عمل می‌کند.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در این مدت  بی‌انصافی‌های زیادی صورت گرفته است و رسانه‌ها باید واقع بین باشند و نسبت به بسیاری از اقدامات جامعه پزشکی و پرستاری بی‌انصافی نکنند. 

هاشمی با اشاره به تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، خاطر نشان کرد: این دانشگاه باید جایگاه خود را به تراز ملی و حتی بین المللی برساند و معتقدم که جایگاه علوم پزشکی اصفهان باید جایگاهی بسیار وسیع‌تر از زمان گذشته باشد. 

وی با بیان اینکه بودجه‌ای که در کشور به نظام سلامت اختصاص داده می‌شد در مقایسه با 190 کشور دنیا در رتبه 153 قرار دارد، اظهار کرد: تامین سلامت یکی از وظایف اصلی دولت ها در کنار امنیت و آموزش مردم است و با تلاش‌های دولت یازدهم جایگاه ایران به لحاظ بودجه نظام سلامت به رتبه 120 رسیده است. 

وزیر بهداشت ادامه داد: با وجود تمام محدودیت‌هایی که به لحاظ اختصاص اعتبار برای دولت وجود داشت، 81 درصد برای کاهش پرداخت هزینه از جیب مردم، 11 درصد به پزشکان، هشت درصد برای کارکنان و بخش قابل توجهی نیز به توسعه زیرساخت‌ها اختصاص پیدا کرد.

هاشمی تصریح کرد: امیدوارم با وحدت و همدلی در آینده شاهد افتتاح پروژه‌های متعددی در بخش بهداشت و درمان باشیم، زیرا با این اقدام نه تنها دل مردم شاد می‌شود، بلکه در راستای تحقق آرمان‌های فرزندان این کشور که از جان خود گذشتند و موفقیت‌های بسیاری را فراهم کردند، گام برمی‌داریم. 

وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: مطمئنا حضور مردم این استان در انتخابات مجلس، شورای شهر و ریاست جمهوری گام موثری در پیشرفت و رونق کشور دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه 1000 تخت بیمارستانی توسط خیرین اصفهانی به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: اصفهان یکی از استان‌هایی است که بیش از گذشته باید به بخش خصوصی توجه کند و وزارت بهداشت(ministry of health) و دانشگاه‌های علوم پزشکی باید زمینه حضور فعالیت بخش خصوصی را درحوزه بهداشت و درمان در سراسر کشور فراهم کنند.

هاشمی با بیان اینکه از بخش خصوصی باید استقبال بیشتری صورت گیرد و در این زمینه سنگ اندازی و حسادت نشود، گفت: بخش خصوصی رقیب بخش دولتی نیست و این بخش می تواند در کنار آن فعالیت کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: