کد خبر: ۱۵۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 29
آکنه می‌تواند برای بزرگسالان بسیار نا امید کننده باشد. در دوره‌ی بزرگسالی، درمانی که در طول سال‌های نوجوانی ما بسیار موثر بود، ممکن است بی فایده شود یا حتی آکنه را بدتر کند
شفا آنلاین>سلامت>آکنه فقط برای نوجوانان نیست. بسیاری از مردم بزرگسالان هم به آن مبتلا می شوند.

به گزارش شفا آنلاین،استرس یا تغییر در سطح هورمون ، مانند یائسگی و یا تعویض و یا متوقف کردن قرص های ضد بارداری(Pregnancy)، علت بوجود آمدن آکنه در بزرگسالان است دراین بخش درباره علت های آکنه در بزرگسالی و وجود نوسانات هورمونها  و مراقبا از آن بیشتر صحبت می کنیم.

آکنه می‌تواند برای بزرگسالان بسیار نا امید کننده باشد. در دوره‌ی بزرگسالی، درمانی که در طول سال‌های نوجوانی ما بسیار موثر بود، ممکن است بی فایده شود یا حتی آکنه را بدتر کند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است تعجب کنید که آیا آن جوش‌ها واقعا آکنه هستند؟ و آیا بزرگسالان نیز دچار آکنه می‌شوند؟
 
دلایل آکنه‌ی بزرگسال

بله، بزرگسالان نیز دچار آکنه(Acne) می‌شوند. برخی از بزرگسالان با گذشت زمان قابل توجهی از ۳۰، ۴۰ و حتی ۵۰ سالگی، کماکان با آکنه دست و پنجه نرم می‌کنند. حتی ممکن است که در سنین بزرگسالی برای اولین بار دچار آکنه شوید. متخصصین پوست به آن، «آکنه‌ی بزرگسال» می‌گویند. این آکنه، بیشتر از همه در میان خانم‌هایی که دوره‌ی یائسگی را می‌گذرانند دیده می‌شود.

زنان معمولا بیشتر از مردان به آکنه‌ی بزرگسال مبتلا می‌شوند. اگر در بزرگسالی دچار اکنه شوید، به احتمال زیاد به دلیل یک یا چند مورد از دلایل زیر است:

نوسان سطح هورمونی

عدم تعادل می‌تواند باعث جوش شود. خانمها اغلب در موارد زیر، نوسان هورمون را تجربه می‌کنند:

    نزدیک به دوره‌ی پریودشان
    در طول دوران بارداری، نزدیک به یائسگی، و یائسگی(Menopause)
    بعد از قطع یا شروع قرص‌های ضد بارداری

محققان بین استرس(Stress) و عود آکنه، ارتباطی پیدا کرده‌اند. بدن ما در پاسخ به استرس، آندروژن بیشتر (یک نوع هورمون) تولید می‌کند. این هورمون‌ها، غدد چربی و فولیکول‌های مو در پوست را تحریک می‌کنند که می‌تواند منجر به آکنه شود. به همین دلیل است که وقتی تحت استرس مداوم قرار داریم، دائما دچار آکنه می‌شویم.
 
سابقه‌ی خانوادگی

آیا یکی از بستگان خونی نزدیکتان مانند یکی از والدین، برادر یا خواهر، آکنه دارند؟ یافته‌های حاصل از تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است برخی افراد، یک زمینه‌ی ژنتیکی برای آکنه داشته باشند. بنظر می‌رسد افرادی که این زمینه‌ی ژنتیکی را دارند، به احتمال بیشتری مبتلا به آکنه‌ی بزرگسال می‌شوند.

محصولات مراقبت از پوست و مو

اگر آکنه‌ی بزرگسال دارید، باید برچسب‌های روی محصولات مراقبت از پوست و مو را بخوانید. مطمئن شوید که روی هر بسته‌بندی یکی از اصطلاحات زیر را می‌بینید:

    Non-comedogenic (یعنی باعث جوش زیر پوستی نمی‌شود)
    Non-acnegenic (یعنی باعث آکنه و تشدید آن نمی‌شود)
    بدون چربی
    منافذ را مسدود نخواهد کرد

شما باید مطمئن شوید که مرطوب کننده، پاک کننده، ضدآفتاب و تمام محصولات دیگرتان، یکی از این اصطلاحات را دارند. احتمال بسیار کمی دارد که محصولاتی با این شرایط، باعث آکنه شوند.
 
عوارض جانبی دارو

ممکن است آکنه، عارضه‌ی جانبی بعضی داروها باشد. اگر احساس می‌کنید که داروی خاصی باعث آکنه‌ی شما شده یا آن را بدتر می‌کند، هنوز هم به مصرف دارو ادامه دهید، اما با دکتری که آن را برایتان تجویز کرده صحبت کنید.

بپرسید که آیا آکنه، جزو عوارض جانبی آن دارو هست یا خیر! اگر اینطور است، بپرسید که آیا می‌توانید یک داروی جایگزین مصرف کنید؟ اگر نمی‌توانید یک داروی دیگر بخورید، شاید لازم باشد به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا به شما کمک کند آکنه‌تان را کنترل کنید.
مشکل پزشکی تشخیص داده نشده

گاهی اوقات، آکنه نشانه‌ی یک بیماری ریشه‌ای است. هنگامیکه مشکل شما تشخیص داده شده و درمان شود، اغلب اوقات آکنه برطرف می‌شود.

درمان موثر موجود برای آکنه بزرگسال

اگر هیچ چیز آکنه شما را برطرف نکرد، باید به یک متخصص پوست مراجعه کنید. درمان‌های موثری وجود دارد. یک متخصص پوست در اغلب اوقات از دو یا تعداد بیشتری درمان استفاده خواهد کرد. با کمک یک متخصص پوست و کمی صبر و حوصله، تقریبا در تمامی موارد می‌توان آکنه را کنترل کرد.
برچسب ها: آکنه ، استرس ، بارداری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: