کد خبر: ۱۵۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 28
این همایش حاصل زحمات یک ساله دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه در حوزه آموزشی است و به ویژه برنامه‌های سال آتی را به تصویر می‌کشاند

شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با بیان این که جشنواره(Festival) شهید مطهری نتیجه زحمات یک ساله دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه در حوزه آموزش است، گفت: این جشنواره مهم‌ترین رویداد در حوزه آموزش علوم پزشکی در کشور است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر هاشمی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حاشیه  هجدهمین همایش آموزش علوم پزشکی و جشنواره شهید مطهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این همایش حاصل زحمات یک ساله دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه در حوزه آموزشی است و به ویژه برنامه‌های سال آتی را به تصویر می‌کشاند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کارهای ما برگزاری این همایش است؛ چرا که با آموزش دانش و مهارت و گروه‌های پزشکی سروکار دارد و امیدواریم در مسیر خوبی قرار بگیرد و در سال‌های آتی بتواند نه تنها از نظر علمی بلکه از نظر مهارتی و رفتاری ما را در مسیر بهتری نسبت به گذشته قرار بدهد.

هاشمی تصریح کرد: هر چقدر که زمان می‌گذرد، رقابت فشرده‌تر می‌شود؛ به طوری که در سه سال گذشته ما بیشترین رشد را در دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته‌ایم و باید تلاش کنیم جایگاه بهتری را در منطقه کسب کنیم. در حال حاضر رتبه شانزده در دنیا را در حوزه علوم پزشکی داریم.

وی گفت:‌ کار بسیار دشواری است اما امیدواریم در کنار ثروت‌آفرینی و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه رشد علمی نیز به جایگاه مناسبی دست پیدا کنیم.

وزیر بهداشت در خصوص دستاوردهای سفرش به کشور عراق نیز اظهار کرد: نتایج سفر قابل قبول بود و بخش خصوصی بیش از آنچه تصور می‌شد، حضور توانمندی داشت.

وی ادامه داد:‌ این سفر برای تعریف روابط گسترده‌تر با وزارت بهداشت(Hygiene) کشور عراق انجام شد و از بهداشت و درمان تا پژوهش و استحکام بیشتر روابط دو طرفه مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم همکاری‌های دوجانبه با وزارت بهداشت کشور عراق استمرار داشته باشد و همه کشورهای اسلامی با توجه به تاریخ و گذشته علمی پراقتدار خود به روزهای اوجشان نزدیک شوند.

وزیر بهداشت در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو اظهار کرد: انتخابات فرصت بسیار ارزشمندی است؛ به خصوص برای مردم ما که از نظام شاهنشاهی رهایی یافته و باید از این فرصت به دست آمده برای تعیین سرنوشت خود استفاده ببرند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در وهله اول مسأله مهم حضور مردم است تا دولت مقتدری را در منطقه و جهان انتخاب کنند و حداکثر حمایت وپشتیبانی را از نظام داشته باشند و در مرحله بعد مردم باید با توجه به تجربه‌ای که از گذشته دارند، فردی را انتخاب کنند که شایسته مدیریت و ریاست‌جمهوری باشد.

برچسب ها: بهداشت ، سلامت ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: