کد خبر: ۱۴۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 24
در جلسه ای که اخیرا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با وزیر بهداشت برگزار کرد، اعضای کمیسیون این موضوع را مورد تاکید قرار دادند که ضعف های اجرای پزشک خانواده را برطرف کنند
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه عدم اجرای پزشک خانواده به منجر به بلعیدن منابع سلامت می شود، گفت: بهترین روش آن است که منابع اجرای سیستم ارجاع مدیریت شود.

به گزارش شفا آنلاین،محمد حسین قربانی  با بیان اینکه اجرایی شدن سیستم ارجاع نیازمند بازنگری است، گفت: در جلسه ای که اخیرا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با وزیر بهداشت برگزار کرد، اعضای کمیسیون این موضوع را مورد تاکید قرار دادند که ضعف های اجرای پزشک خانواده(family doctor) را برطرف کنند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی مجلس  برای اجرایی شدن پزشک خانواده آمادگی لازم را برای تدوین قانون و تامین منابع داردتا به وضعیت موجود کمک کند لذا ضروری است وزارت بهداشت(Ministry of Health) نیز از وضعیت کنونی گزارشی تهیه کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: واقعیت آن است که اجرایی نشدن طرح پزشک خانواده به طرح تحول سلامت ضربه زده و منجر به بلعیدن منابع می شود که بهترین روش آن است که منابع اجرای سیستم ارجاع مدیریت شود.

وی با بیان اینکه شرایط اجرای طرح پزشک خانواده مهیا نیست، افزود: اجرای پزشک خانواده نیازمند الزاماتی است که هنوز در کشور فراهم نیست یکی از الزامات آن راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران اجرایی شد اما هنوز نتوانسته در سراسر کشور عملیاتی شود لذا باید نواقص آن در این دو استان بر طرف شده تا در کشور اجرایی شود

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: