کد خبر: ۱۴۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 23
افغانستان یکی از کشورهای است که بالاترین میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال را در جهان داراست و از هر ۱۰۰۰ کودک ۵۵ تن پیش از رسیدن به پنج سالگی می‌میرند

شفا آنلاین>سلامت>وزارت بهداشت و نهادهای سازمان ملل اعلام کرده‌اند که از هر شش کودک در افغانستان یک نفر واکسینه نمی‌شود و به طوری کلی پوشش‌دهی برنامه واکسناسیون در این کشور پایین است.

به گزارش شفا آنلاین، در بیانیه مشترک این نهادها آمده است که واکسیناسیون (vaccination) می‌تواند جلوی مرگ بیشتر از یک سوم کودکان زیر پنج سال را بگیرد.

این نهادها همچنین تاکید کردند: افغانستان یکی از کشورهای است که بالاترین میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال را در جهان داراست و از هر ۱۰۰۰ کودک ۵۵ تن پیش از رسیدن به پنج سالگی می‌میرند.

به گفته این نهادها واکسیناسیون یکی از موفقیت آمیزترین و از لحاظ اقتصادی به صرفه ترین اقدام‌ها برای حفاظت در برابر بیماری و معلولیت(disability) و جلوگیری از مرگ‌ومیرها و بیماری‌های قابل پیشگیری است.

این بیماری‌ها شامل سل، فلج اطفال، اسهال، سیاه سرفه، هپاتیت ب(hepatitis)، آنفلوآنزا، ذات الریه، کزاز و سرخک است.

فیروزالدین فیزور، وزیر بهداشت افغانستان گفته است که براساس آمارگیری انجام شده در سال ۲۰۱۵ از هر ۱۸ کودک یک نفر قبل از رسیدن به پنج سالگی جان خود را از دست داده است.

وی افزوده که پوشش واکسیناسیون در شهرهای افغانستان حدود ۶۱ درصد و در مناطق روستایی ۴۹ درصد است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: