کد خبر: ۱۴۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 22
یک تحقیق تازه نشان داده که مخاط ترشح‌شده از گونه‌ای قورباغه هندی می‌تواند ویروس آنفلوآنزا را نابود کند.
شفاآنلاین>سلامت>به گفته محققان دانشگاه اموری امریکا و مرکز زیست‌فنآوری راجیو گاندی هند، ترشحات پوستی یک نوع قورباغه مناطق جنوبی هند می‌تواند انواعی از ویروس H1 را از بین ببرد.

به گزارش شفاآنلاین،یک تحقیق تازه نشان داده که مخاط ترشح‌شده از گونه‌ای قورباغه هندی می‌تواند ویروس آنفلوآنزا را نابود کند.
  بر اساس جزئیات مطالعه‌ای که در نشریه ایمنی (Immunity) منتشر شده، پژوهشگران دریافته‌اند که یکی از پپتیدهای ضد ویروسی موجود در ترشحات پوست این قورباغه خاص، Hydrophylax bahuvistara، بر انواعی از H1 اثر می‌گذارد.
آنها همچنین متوجه شدند که ترکیبی از این پپتید می‌تواند از موش‌های واکسینه‌نشده در برابر دوز کشنده‌ای از برخی ویروس‌های آنفلوآنزا <Flu>محافظت کند.
پوست<skin> این گونه قورباغه‌ها نوعی مخاط ترشح می‌کند که پپتید دفاعی میزبان به شمار می‌رود و علیه باکتری‌ها عمل می‌کند. سرپرست مولفان این تحقیق، «یوشع یعقوب»، به اتفاق همکارانش این پپتید را urumi یا «ارومی» نامیده‌اند.
پپتیدها (Peptides) زنجیره‌ای کوتاه از اسیدهای آمینه، یا بلوک‌های ساختمانی پروتئین‌ها هستند. برخی از پپتیدهای ضدباکتری با ایجاد حفره‌ای در غشاء سلولی کار می‌کنند و در نتیجه برای سلول‌های پستانداران حکم سمی مضر را دارند اما به گفته محققان این مطالعه، پپتید کشف شده، چنین نیست. در عوض، چنان که مشاهدات دانشمندان از طریق میکروسکوپ الکترونیک نشان داده، ارومی یکپارچگی ویروس آنفلوآنزا را مختل می‌کند و به نظر می‌رسد که می‌توان از آن داروهای ضد آنفلوآنزا ساخت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: