کد خبر: ۱۴۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 18
با شرایطی که برای مردم کشور پیش آمده از محدودیت‌های رفاهی عبور کردیم و توقعات مردم بیش از پیش شده است
شفا آنلاین>سلامت>معاون اول رییس جمهور با اشاره به اقدامات انجام گرفته در دولت یازدهم در حوزه سلامت عنوان کرد: باید سیستم حمل و نقل در حاشیه کلانشهرها‌ را در راستای اقتصاد مقاومتی ارتقاء داده و قطارهای حومه‌ای را راه‌ اندازی کنیم.

به گزارش شفا آنلاین،اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح بیمارستان(Hospital) امام حسین شهرستان بهارستان در حاشیه تهران با بیان اینکه همانگونه که در زمینه مسائل بهداشت و درمان کمبو‌دهایی در حومه تهران وجود دارد در سایر زمینه‌ها نیز مشکلاتی هست، اظهار داشت: قبل از این دولت مدرسه‌ای داشتیم که سه شیفت بود اما با تلاش‌های این دولت حتی در سیستان و بلوچستان نیز کمتر مدرسه‌ای داریم که دو شیفته فعال باشد.

وی ادامه داد: با شرایطی که برای مردم کشور پیش آمده از محدودیت‌های رفاهی عبور کردیم و توقعات مردم بیش از پیش شده است.

جهانگیری با بیان اینکه در مناطق اطراف تهران باید برای تسهیل حمل و نقل مردم اقداماتی صورت گیرد افزود: یکی از طرح‌هایی که در برنامه اقتصاد مقاومتی 96 باید لحاظ کنیم قطارهای حومه‌‌ی حاشیه شهرهای‌ بزرگ مانند تهران است زیرا امروزه جمعیت(population) زیادی به سمت کلانشهر‌ها برای کار و فعالیت مراجعه می‌کنند البته اجرای این طرح نیاز به زمان طولانی دارد.

معاون اول رییس جمهور عنوان کرد: مهمترین‌ شأن‌ و جایگاه دولت این است که برای توسعه کشور در افق‌های بلند مدت برنامه‌ریزی و فکر کند، همانگونه که شاهد هستیم در کشورهای حاشیه خلیج فارس که از نظر اقتصادی جایگاهی در دنیا ندارند با مشارکت یک کشور پیشرفته برنامه‌ریزی‌هایی برای سال 2025 تا 2030 کرده و ما نیز باید با برنامه‌ریزی‌های این چنینی جوانان را به سمت این افق‌ها حرکت دهیم.

وی افزود: در راستای برنامه‌ریزی در افق‌های دور دست برای توسعه کشور مقام معظم رهبری چشم‌انداز 20 ساله‌ای را برای کشور ترسیم کردند که جوانان و کشور به سمت این اهداف حرکت کنند در این سند چشم‌انداز رسیدن به جایگاه نخست اقتصادی و علمی در منطقه و تأثیرگذار‌ بودن کشور در حوزه‌های دیگر برای کشور ترسیم شده است اما متأسفانه با ضعفی که در نحوه اداره کشور پیش آمد به کشور خسارت‌هایی از هر نظر وارد شد که تنها خسارت‌های مالی نبود زیرا خسارت‌های مالی قابل جبران بوده اما برخی خسارت‌ها قابل جبران نیست و جبران آنها زمانبر‌ است.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: در زمان جنگ بودجه کشور که بیشتر به نفت وابسته بود با قیمت بشکه ای 12 دلار بسته می‌شد اما زمانی رسید که قیمت نفت به بشکه‌ای 100 دلار رسید اما مردم ایران با وجود گران شدن نفت هیچ تغییری در کشور نمی‌دیدند این زمان است که مردم حق دارند سوال کنند که پول‌های نفت کجا رفت؟ البته من به کسی تهمت نمی‌زنم اما مدیریت اشتباه و تصمیمات بدون پشتوانه کارشناسی به کشور آسیب می‌رساند.

وی افزود: برای تصمیمات مهم باید پشتوانه کارشناسی در یک کشور 80 میلیونی باشد و من فکر می‌کنم یک نفر نمی‌تواند از همه لحاظ هر تصمیمی را بگیرد در این صورت تصمیمات فردی می‌تواند برای کشور خطر‌ساز باشد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های بزرگی از سوی امام خمینی (ره) بنیان‌گذاری شد افزود: کسانی که از برکت این نظام موقعیت کسب کردند فکر می‌کنند این موقعیت برای خودشان است، ما اکنون در لحظات حساسی هستیم و باید تصمیمات مهمی بگیریم و هر انسانی که به آینده و پیشرفت ایران و دغدغه اشتغال جوانان فکر کند باید تصمیمی بگیرد که برای آینده کشور مفید باشد.

وی با بیان اینکه امروز یک ثبات، امید و اعتماد در کشور ایجاد شده عنوان کرد: اکنون هیچکس دیگری را متهم نمی‌کند و همه می‌خواهند از دیگری پیشی بگیرند و امیدواریم این حرکت توسعه‌ای برای کشور ادامه پیدا کند.

معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: در ابتدای دولت اصلی‌ترین مسئله ما این بود که اولویت اول کشور چیست چون در یک دولت نمی‌توان هزاران کار کرد بلکه چند کار را به خوبی انجام دهیم.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید تصمیم گرفتیم از چالش هسته‌ای بیرون آمده و ایران هراسی را به ایران دوستی تبدیل کنیم و مسیر تعاون با دنیا را هموار کرده تا بتوانیم منابع مالی وارد کشور کرده و کالاهایمان‌‌ را صادر کنیم.

جهانگیری با اشاره به یکی از موضوعات مهم که در ابتدای دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت عنوان کرد: در ابتدای این دولت یکی از مهمترین مسائل مورد توجه، مسائل اقتصادی بود اما در بین مسائل مرتبط به مردم اصلی‌ترین مساله موضوع سلامت بود زیرا مردم ایران به دلایلی علاوه بر رنج بیماری، رنج مسائل مالی آن را نیز کشیدند و دغدغه آن را داشتند که هزینه‌‌های درمان بیماری را با فروش کدام بخش از زندگیشان‌ تأمین کنند.

جهانگیری بیان کرد: امروز دغدغه مردم ایران در یک بیمارستان مسائل مالی نیست بلکه این است که مردم پزشک خوبی انتخاب کرده و به فکر معالجه و سلامتی خود باشند، قبل از دولت یازدهم هزینه‌های بستری با بیمه 37 درصد بود اما امروز این میزان به 6 تا 7 درصد رسیده و تعداد تخت‌های بیمارستانی به سرعت در حال افزایش است.

معاون اول رییس جمهور گفت: سال 1391، 91 هزار تخت داشتیم که در دولت تدبیر و امید در مجموعه به 112 هزار تخت رسیده و دولت بخش عمده‌ای از منابع خود را به حوزه سلامت اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ما باید آنچنان برای سلامت مردم فکر کنیم که مردم در هیچ زمانی دغدغه سلامتی نداشته باشند افزود: مردم بدانند که این دولت یک نظام بیمه‌ای قوی ایجاد می‌کند که با کمترین هزینه‌ها بتوانند خدمات را دریافت کنند و این کار را در برنامه‌های آینده خود قرار داده‌ایم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: