کد خبر: ۱۴۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 16
در دوره معاصر بحث های جدید تحولات پزشکی در ایران و اسلام بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و با تاسیس مدرسه دارلفنون حوزه پزشکی در کشورمان متحول شد.
شفا آنلاین>سلامت>دومین کنگره بین‌المللی تاریخ پزشکی(History of Medicine) در اسلام و ایران 20 و 21 آبانماه در دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر نجفقلی حبیبی دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی تاریخ پزشکی در اسلام و ایران روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه، تاریخ پزشکی اسلام به قبل از دوره معاصر و معاصر تقسیم می شود افزود: در دوره معاصر بحث های جدید تحولات پزشکی در ایران و اسلام بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و با تاسیس مدرسه دارلفنون حوزه پزشکی در کشورمان متحول شد.

وی ادامه داد: امروز علم پزشکی جمهوری اسلامی ایران پس از سالها و بدنبال ورود ایران به فضای علمی جدید و تاسیس دانشکده پزشکی در دانشگاه تهران و در سایر شهرهای بزرگ با پیشرفت های چشمگیر و گسترده ای از جمله در حوزه های بهداشت، داروسازی و جراحی همراه بوده است.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی تاریخ پزشکی در اسلام و ایران با اشاره به اینکه حضور پزشکان و دانشمندان زن در حوزه پزشکی در طول سالهای اخیر بسیار چشمگیر بوده است، یکی مسائل مطروحه در کنگره را بررسی نقاط ضعف و قوت این موضوع عنوان کرد.

حبیبی همچنین با بیان اینکه، یکی از مسائل مطروحه در این کنگره مسئله جنگ است گفت: به هرحال در طول جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان با وجود اینکه جامعه پزشکی(Medical community) با محدودیت هایی و تحریم مواجه بودند اما پزشکان در جراحی ها و سازماندهی بیمارستان ها و حوزه بهداشت تحولات زیادی را از خود به یادگار به جا گذاشتند که این تجربیات به صورت علمی بررسی و تحلیل می شود.

وی با بیان اینکه، نخستینن دوره این کنگره در سال 1371 در دانشگاه تهران برگزار شد و از تاثیرات بسیار مناسبی در جامعه پزشکی از جمله سازماندهی طب سنتی و داروهای گیاهی و پیشرفت در این حوزه ها برخوردار بود، اظهار امیدواری کرد که این همایش نیز تاثیرات مثبتی برای رفع مسائل موجود در برخی حوزه های جامعه پزشکی از جمله شیوه مصرف داروها به دنبال داشته باشد.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی تاریخ پزشکی در اسلام و ایران اضافه کرد: این کنگره با همکاری دانشگاه‌های تهران و شیراز و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 20 و 21 آبان‌ماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

برچسب ها: تاریخ ، پزشکی ، اسلامی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: