کد خبر: ۱۴۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 12
درصورت مسمومیت با انواع گاز، اسید و قلیا و مواد شوینده، ابتدا با شماره 1490 تماس بگیرید
شفا آنلاین>سلامت>دبیرستاد مرکزی داروها و سموم سازمان غذا و دارو گفت: درصورت مسمومیت با انواع گاز، اسید و قلیا و مواد شوینده، ابتدا با شماره 1490 تماس بگیرید.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر« یسنا بهمنش » با اشاره به اینکه مواد شوینده خانگی و گاز متصاعد شده از آنها و مهمتر ازهمه تماس چشمی با برخی داروها و سموم همواره به عنوان تهدید بالقوه برای همه افراد به محسوب می شود، افزود: درصورت مواجه با چنین رخدادی ابتدا با مرکز اطلاع رسانی دارو(medicine) ها و سموم با شماره 1490 تماس گرفته و اقدامات ضروری را سوال کنید.

وی اظهارکرد: سپس در زیردوش آب حمام قرار گرفته بطوری که آب روی پیشانی فرد به جریان بیافتد و به سمت دو چشم وی انتقال یابد چشم فرد آسیب دیده را با آب جاری ولرم 10 بار شستشو دهید.

وی با تاکید براینکه اولویت بعدی رساندن فرد آسیب دیده به نزدیکترین بیمارستان است، اظهارکرد: بقیه اقدامات باید در بخش اورژانس بیمارستان انجام شود و پزشک اورژانس(Emergency) تنها فردی است که می تواند تعیین کند که بیمار به درمان بیشتر نیاز دارد یا خیر.

دکتربهمنش با شاره به این که برخی تصورمی کنند، ‌این گونه حوادث برایشان اتفاق نمی افتد،‌ گفت: اما حادثه هیچ گاه خبرنمی کند و سپردن چنین نکات ایمنی کوچک، می تواند از بسیاری از خسارات جبران ناپذیرجلو گیری کند.
برچسب ها: اورژانس ، مسمومیت ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: