کد خبر: ۱۴۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۵ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 15
شفاآنلاین :اجتماعی >جامعه پزشکی >در ادامه برگزاری شب‌های «بخارا» از پروفسور بهروز برومند، پدر علم نفرولوژی ایران، به‌عنوان یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های علمی حال‌حاضر کشور تقدیر خواهد شد.
به گزارش شفاآنلاین ،وی اصالتا شهمیرزادی است و در نیم‌قرن اخیر تلاش‌های فراوانی برای ارتقای درمان بیماری‌های کلیه در ایران انجام داده است. از میان آنها می‌توان به سرپرستی مرکز دیالیز وزارت بهداشت از سال ١٣٥٤ تا سال ١٣٥٩، راه‌اندازی بخش دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان دکتر شریعتی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی از سال ۱۳۸۶، عضویت در هیئت‌مدیره فدراسیون ورزشی بیماری‌های خاص و... اشاره کرد.دکتربرومند همچنین به‌تازگی در روستای «جهان‌تیغ» در منطقه هیرمند ازتوابع استان سیستان‌وبلوچستان مدرسه‌ای بنا کرده وقراراست مدرسه دیگری نیزدراین مناطق روستایی احداث نماید. قرار است در این بزرگداشت چهره‌هایی چون، سیدمصطفی محقق‌میرداماد، محمدعلی موحد، دکتر ایرج فاضل، دکتر علی نوبخت‌حقیقی، دکتر احمد جلیلی، دکتر محمد اسلامی، دکتر علیرضا رنجبر و ایرج پارسی‌نژاد سخن بگویند. شب دکتر بهروز برومند با تلاش علی دهباشی، روزچهارشنبه، 30 فروردین‌ 96 از ساعت 5 عصر در کانون زبان فارسی به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، سه‌راه زعفرانیه، خیابان عارف‌نسب، شماره ١٢ برگزار خواهد شد. وی چندی قبل نیز از سوی انجمن بین‌المللی نفرولوژی، به‌عنوان پایه‌گذار و پیشگام دانش بیماری‌های کلیه (نفرولوژی) در خاورمیانه معرفی شد.
پروفسور برومند تاکنون شاگردان فراوانی تربیت کرده است که درحال حاضر برخی ازآنها ازچهره های نام آشنای پزشکی کشورهستند.


















برچسب ها: پوستر ، دکتر ، برومند
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایرانی
|
Germany
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
0
با درود ،بسیار اقدام بجایی است ،امیدوارم این تقدیر از بزرگان وافتخارات علمی کشور ،نهادینه شود ،با آرزوی بهروزی برای استاد وپزشک انساندوست جناب آقای دکتر برومند.
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
0
مردی از جنس مردم، پزشکی سیاستمدار که علاوه بر داشتن مرامی سیاسی درست، از شرافت پزشکی اش در تمام عمر پر برکتش صیانت و پاسداری نمود و ثابت کرد که اخلاق در حرفه او جایگاه ویژه ای دارد.
پرورگار عالمیان به خاطر خلقت و وجود چنین انسان هایی بوده است که به خود " احسنت " گفت و براستی که امثال این بزرگوار " جانشینان" بر حق خداوند بر روی زمین هستند.
خدایش حفظ کناد...
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: