کد خبر: ۱۴۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 06
از بامداد چهاردهم فروردین ماه تاکنون که سامانه سهام عدالت دوباره گشایش یافته است، 400 هزار نفر صورت حساب خود را از سامانه دریافت کرده اند
شفا آنلاین>بیمه و بانک>یکی از مسوولان سازمان خصوصی سازی گفت: همه روزه گزارش هایی درباره اخذ هزینه هایی بابت ثبت نام جدید، افزایش دارایی مشمولان و... می رسد و حتی سودجویان با تهیه کارت هایی، در قبال دریافت مشخصات افراد پول مطالبه می کنند که همه اینها خلاف قانون و قابل پیگیری است.

به گزارش شفا آنلاین، مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی درباره گزارش مواردی از مراجعه برخی افراد به خانه‌ها و درخواست پول برای سهام عدالت افزود: مشمولان باید هوشیار باشند تا تحت تاثیر سودجویان قرار نگیرند.

سیدجعفر سبحانی یادآوری کرد: مشمولان به سادگی و حتی از خانه خود می توانند به صورتحساب دسترسی داشته باشند و این کار در کافی نت‌ها حداکثر در یک زمان سه تا چهار دقیقه ای قابل انجام است.

وی مشمولان خواست برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده یا دلالی های احتمالی برای سهام عدالت، با مراجعه به تارنمای سازمان خصوصی سازی یا سامانه سهام عدالت یا تماس با مرکز پاسخگویی تلفنی آخرین خبرها را دنبال کنند.

سامانه ساماندهی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir فعال شده و شماره تلفن 83338 با 90 خط آماده پاسخگویی است.

از بامداد چهاردهم فروردین ماه تاکنون که سامانه سهام عدالت دوباره گشایش یافته است، 400 هزار نفر صورت حساب خود را از سامانه دریافت کرده اند.

در مجموع تاکنون 28میلیون مشمول، صورت حساب سهام عدالت را گرفته و 2 میلیون نفر قبض های مربوط را واریز کرده اند.

همچنین از 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت نزدیک به 2 میلیون و 600 هزار نفر فوت کرده اند که در آینده، صورت حساب این افراد پس از انجام انحصار وراثت، به ورثه ارایه می شود.

بر اساس قانون سود سهام عدالت سال 1395 نه اختصاص به خزانه دارد و نه متعلق به دولت است؛ بلکه حق مشمولان محسوب می شود.

مشمولان برای دریافت این سود باید شماره حساب به سازمان خصوصی سازی اعلام کنند.

هدف عمده توزیع سهام عدالت، بهینه کردن توزیع درآمد در کشور و مشارکت دادن همه مردم در اداره امور اقتصادی کشور است و با بکارگیری راهکارهای خاص خود به تعدیل اقتصادی می پردازد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: