کد خبر: ۱۴۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 07
تخمه کدو، یکی از مغزهایی است که می‌توانیم از آن در حالت آب‌پز، پخته‌شده و خام استفاده کنیم. این تخمه‌ها دارای کالری کم و مواد مغذی زیادی هستند، ‌اما فقط در صورتی که بیش از حد شور نباشند.

شفا آنلاین:تخمه کدو، یکی از مغزهایی است که می‌توانیم از آن در حالت آب‌پز، پخته‌شده و خام استفاده کنیم. این تخمه‌ها دارای کالری کم و مواد مغذی زیادی هستند، ‌اما فقط در صورتی که بیش از حد شور نباشند. بنابراین، بهتر است که از انواع ساده و خشک تخمه کدو <nose bleeding>به‌جای انواع بوداده و نمک‌سود استفاده کنیم.

به گزارش شفا آنلاینتخمه کدو، یکی از مغزهایی است که می‌توانیم از آن در حالت آب‌پز، پخته‌شده و خام استفاده کنیم. این تخمه‌ها دارای کالری کم و مواد مغذی زیادی هستند، ‌اما فقط در صورتی که بیش از حد شور نباشند. بنابراین، بهتر است که از انواع ساده و خشک تخمه کدو به‌جای انواع بوداده و نمک‌سود استفاده کنیم

. هر وعده ۳۰ گرمی از تخمه کدو (تقریبا برابر با یک مُشت)، فقط ۱۶۳ کالری دارد و ۸.۵ گرم پروتئین برای بدن فراهم می‌سازد. این میزان برابر است با ۱۵ درصد از نیاز روزانه بدن مردان به پروتئین و ۱۸ درصد از نیاز روزانه بدن زنان. میزان کربوهیدرات‌های موجود در تخمه کدو هم واقعا پایین است و در هر ۳۰ گرم به ۴ گرم می‌رسد. تقریبا نیمی از همین مقدار را هم فیبرهای غذایی تشکیل می‌دهند؛ ‌یعنی همان ماده مغذی مهمی که گوارش سالم را تقویت می‌کند و احساس سیری طولانی‌تری به‌وجود می‌آورد.

اگرچه هر وعده ۳۰ گرمی از تخمه کدو تقریبا ۱۴ گرم چربی دارد، اما ۲.۵ گرم از این چربی‌ها را چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای و چندزنجیره‌ای تشکیل می‌دهند. تخمه کدو سرشار است از اسیدهای چرب ضروری، EFA، امگا-۳ و امگا-۶. امگا-۳ به‌طور کلی، التهاب را کاهش می‌دهد و می‌تواند به پایین آوردن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و آرتریت کمک کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: