کد خبر: ۱۴۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 04
. خوردن لذت بخش است و هر روش کنترل وزن که غذا را دشمن بپندارد محکوم به شکست است
شفا آنلاین:یکی از دلایل عمده شکست برای لاغر شدن این است که مردم به سادگی نمی توانند رژیم غذایی تجویز شده را حفظ کنند . دل زدگی و نارضایتی از غذاهای تجویز شده ،نگرانی در مورد کافی بودن رژیم یا گرسنگی مفرط ،نهایتا سبب برگشت اشخاص رژیم گیرنده به عادات غذایی گذشته شان می شود .

به گزارش شفا آنلاین:خوردن لذت بخش است و هر روش کنترل وزن که غذا را دشمن بپندارد محکوم به شکست است ! رژیم شبه اتکینزی که ما طراحی کردیم غذا را دوست شما می پنداردو ایده ی غالبش درباره ی انتخاب است نه انکار !! (شبه اتکینز به این معناست که کاملا رژیم ایرانی و مطابق با سفره ی غذایی ایرانی چیده شده و به دلیل طبقه بندی و فازبندی ایجاد شده هیچ گونه عوارضی قطعا نخواهد داشت .)

با یک توضیح بسیار عامیانه و ساده این مبحث را باز میکنم : بدن ما برای تامین انرژی و تامین فعالیتهای روزانه نیازمند به سوزاندن کربوهیدراتها مباشد . کربوهیدراتها شامل نان ، برنج ، سیب زمینی و ... می باشند . حال اگر کربوهیدراتها در دسترس نباشند ، بدن به صورت کاملا طبیعی و برای رفع نیازها و درواقع سرپا نگه داشتن فرد به دنبال سوزاندن چربی های می رود !

دیگر وقت این است که بدانید رژیمها کم خوری و کم کالری راه صحیح کاهش وزن نیست ! اگر رژِیم غذایی (لوکرب) که در بالا به آن اشاره کردم امتحان کنید ، قطعا با شیوه ی جدیدی از رژیم که بسیار مطلوب و حتی خوش خوراک و دلپذیراست آشنا خواهید شد . همیشه مراجعین با اضافه وزن بالا از استاپ وزنی خود شکایت میکنند . علت این امر طولانی کردن رژیمهای کم کالری است . جراکه بدن شما به سرعت با روش کم کالری سازش پیدا میکند و پس از یک مدت دیگر به این روش رژیمی پاسخ نمیدهد و وزن ثابت میماند . پس بهتر است برای کاهش وزنهای دقیق و حرفه ای از این نوع رژیم استفاده کنید .

و اما نکته آخر اینکه :ورزش و رژیم مکمل یکدیگر هستند . به هیچ وجه رژیم به تنهایی نمیتواند پاسخگوی نیاز شم به تناسب اندام باشد ! درواقع ورزش است که کمک به رفع چاقی های موضعی مثل چاقی شکمی ، پهلو ها و پایین تنه می کند . پس از تحرک بدنی متناسب در کنار رژیم خود غافل نشوید .

پزشک آنلاین

یاسمن اقتداری [ کارشناس تغذیه و رژیم درمانی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: