کد خبر: ۱۴۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 03
سالیانه 2 هزار ویال آنتی‌توکسین تتانوس(کزاز) که برای کنترل بیماری کزاز در دام مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در این موسسه تولید می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بخش جانوران سمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به تولید سالانه ۴ هزار ویال آنتی‌توکسین دیفتری و کزاز در این موسسه گفت: این بیماری‌ها در کشور تحت کنترل قرار گرفته، اما به دلیل شاخص‌های پایین بهداشتی کشورهای همجوار، تولید و وجود این محصول در کشور ضروری است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر ناصر محمدپور با اشاره به تولید محصول استراتژیک آنتی‌توکسین دیفتری(Diphtheria) در کنار پادزهرهای ضد مارگزیدگی و ضد عقرب‌زدگی در بخش جانوران سمی موسسه رازی، اظهار کرد: سالانه 2 هزار ویال آنتی‌توکسین دیفتری در موسسه رازی تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سالیانه 2 هزار ویال آنتی‌توکسین تتانوس(کزاز) که برای کنترل بیماری کزاز در دام مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در این موسسه تولید می‌شود.

رئیس بخش جانوران سمی موسسه رازی گفت: اگرچه بر اثر پوشش خوب واکسیناسیون(vaccination)، این بیماری‌ها در کشور تحت کنترل قرار گرفته، اما کشورهای همجوار از نظر شاخص‌های بهداشتی پایین هستند و این بیماری‌ها ممکن است بر اثر مسافرت و مهاجرت آنان به کشور منتقل شود.

دکتر محمدپور تصریح کرد: این آنتی‌توکسین‌ها در موسسه رازی تولید و در وزارت بهداشت نگهداری می‌شوند تا در زمان نیاز در کشور مورد استفاده قرار گیرند.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها، وجود آنتی‌توکسین‌ها امری ضروری در کشور محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی مواقع نیز این واکسن‌ها به کشورهای همجوار ارسال می‌شود تا از اپیدمی‌هایی که در این کشورها ایجاد می‌شود جلوگیری کرده و آن ها را تحت کنترل قرار دهد.

برچسب ها: واکسن ، دیفتری ، موسسه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: