کد خبر: ۱۴۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 01
مرحله نخست آزمایش این واکسن با امید و اطمینان انجام شده است و آنتی بادی های حاصل از عملکرد این واکسن قادر بودند در برابر ویروس زیکا بجنگند
شفا آنلاین>سلامت>دکتر آنتونی فوکی مدیر موسسات ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا روز جمعه گفت این مرحله از آزمایش واکسن زیکا،‌ یکصد میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

به گزارش شفا آنلاین،محققان علوم پزشکی مرحله دوم آزمایش واکسن زیکا را که توسط دانشمندان آمریکایی ساخته شده است آغاز کرده اند.

مرحله نخست آزمایش این واکسن با امید و اطمینان انجام شده است و آنتی بادی های حاصل از عملکرد این واکسن قادر بودند در برابر ویروس زیکا بجنگند.

مرحله دوم آزمایش از ماه ژوئن انجام خواهد شد و در مناطقی که ویروس زیکا در آن فعال است بر روی دست کم دو هزار و 490 نفر تست خواهد شد.

این مناطق شامل کشورهای آمریکا، پورتوریکو، برزیل، پرو، کاستاریکا،‌پاناما و مکزیک خواهند بود.

ویروس زیکا که توسط پشه به انسان منتقل می شود عوارض خطرناکی مانند میکروسفالی (کوچکی جمجمه و اختلال رشد مغزی) ایجاد می کند. پزشکان در خصوص این عوارض ابراز نگرانی کرده اند.

این بیماری که در اکثر موارد بدون علامت است یا علائم خفیفی همچون تب خفیف، سردرد، درد مفاصل، التهاب و قرمزی ملتحمه چشم و لکه های پوستی دارد، از راه خون منتقل می شود.

علاوه بر این، همانند ویروس دنگی، نیل غربی و تب نخستین بار به وسیله پشه منتقل شده است و در سال 1947 میلادی در جنگل زیکا در اوگاندا شناسایی شد.

کارشناسان امور بهداشت اعلام کردند که شیوع ویروس زیکا در قاره امریکا تا حدی جدی گرفته شده است که برخی کشورها از زنان خواسته اند از بارداری تا سال 2018 جلوگیری کنند، اما این ویروس در واقعیت امر چه اندازه خطرناک و کشنده است؟

یکی از دلایل ترس بیش از حد از این ویروس، کمبود معلومات راجع به آن است.

این ویروس برای نخستین بار در سال 1947 در اوگاندا شیوع یافت، اما تحقیقات زیادی راجع به آن تا حالا صورت نگرفته است.

هیچ واکسنی برای آن هنوز وجود ندارد و آخرین موارد شیوع آن به سال گذشته برمی گردد که در برزیل پدیدار شد.
برچسب ها: واکسن ، زیکا ، آنتی بادی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: