کد خبر: ۱۴۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 31
در برنامه های طرح تحول سلامت توزیع اعتبارات بصورت کاملا ساختارمند و مبتنی بر عملکرد است و از طریق سامانه الکترونیکی وزارت بهداشت صورت می گیرد.

شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که نحوه اجرا و توزیع اعتبارات طرح ملی تحول سلامت توسط دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور مورد بررسی دقیق و همه جانبه قرار گرفته است، تصریح کرد: ریالی از اعتبارات مربوط به حضور و عملکرد پزشکان در مناطق محروم به پزشکان و کارکنان ستاد وزارتخانه و ستاد دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت نشده است.

به گزارش شفا آنلاین،محمد آقاجانی در پاسخ به اظهارات دکتر نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که با عنوان "هزینه کرد به نام مناطق محروم و به کام افراد خاص در ستاد دانشگاه و وزارتخانه " در برخی از رسانه‌ها منتشر شده بود، تصریح کرد: در برنامه های طرح تحول سلامت(Health reform plan)، توزیع اعتبارات بصورت کاملا ساختارمند و مبتنی بر عملکرد است و از طریق سامانه الکترونیکی وزارت بهداشت صورت می گیرد.

معاون درمان با تاکید بر این که اعتبارات برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در دو قالب پرداخت ثابت و متغیر صورت می گیرد، افزود: این پرداخت ها بر اساس حضور و عملکرد پزشکان(physicians) در مناطق محروم و بصورت تخصیص های یک ماهه به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت می شود و حتی یک ریال از این پول به پزشکان و کارکنان ستاد وزارتخانه و ستاد دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت نشده است.


آقاجانی در ادامه یادآور شد: باوجود ایثار و فداکاری اعضای ستاد تحول نظام سلامت که با از خود گذشتگی و دریافت حقوق اندک، با سه سال مجاهدت مستمر، سفرهای پی در پی به همه ٣١ استان کشور برای استقرار طرح در همه نقاط کشور، اعمال نظارت و مدیریت این طرح عظیم ملی را عهده دار بودند این نوع اظهارات خلاف واقعیت از انصاف و اخلاق اسلامی به دور است.

معاون درمان افزود: به دلیل اهمیت طرح ملی تحول سلامت، نحوه اجرا و توزیع اعتبارات این طرح توسط دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور مورد بررسی دقیق و همه جانبه قرار گرفته است و هیچگاه این مطلب که پولی از طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به پزشکان ستاد داده شده باشد در گزارشات این مراجع نظارتی مطرح نشده است.

غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
0
با ستایش دوباره از سرور دکتر نوبخت،ریاست فرهیخته کمیسون بهداری مجلس شورای اسلامی، به آگاهی میرسانم ، من نخستین کسی بودم که در روزنامه ها اعلام کردم طرح توسعه سلامت با این روند محکوم به شکست میباشد در آن زمان سرور دکتر نوبخت در جایگاه نماینده و ریاست کمیسیون بهداری حمایت بیدریغ و صادقانه خود را نشان دادند. تا زمانی که روشن شد به هر دلیل وزارتخانه میخواهد کارنادرست خصوصی سازی دیالیز که که به قیمت جان بیماران تمام میشود پی بیگرند. در این شرائط این وزارتخانه است که موضع خود را عوض نموده نه سرور دکتر نوبخت بنا براین اگر کاری نادرست بوده شایسته است که وزارتخانه هر چه زودتر بگوید اشتباه خود را پیگیری نخواهد نمود و بیماران نیز برای زنده ماندن خود از سرور دکتر نوبخت سپاسگزار خواهند بود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: