کد خبر: ۱۴۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 30
در این پروژه جهش های جدیدی مورد بررسی قرار می گیرد تا در نهایت محققان علوم پزشکی درک درستی درباره افراد مستعد ابتلا به این گلیوما پیدا کنند
شفا آنلاین>سلامت>پروژه مطالعاتی بزرگی آغاز شده که تفکر ما نسبت به تومورهای مغزی را دگرگون می کند.

به گزارش شفا آنلاین،انواع مختلفی از سرطان در جوامع انسانی وجود دارد اما یکی از خطرناک ترین سرطانهای مغزی «گلیوما»(Gliomas)نام دارد به طوریکه تنها ۵ درصد از مبتلایان به این بیماری خاص تا ۵ سال پس از ابتلا زنده می مانند. برای تشخیص اولیه و به موقع این نوع سرطان(Cancer) هیچ روش امیدوارکننده ای وجود ندارد.

اما حالا پروژه مطالعاتی بزرگی آغاز شده که در آن از انبوه اطلاعاتی استفاده می شود که از ده ها هزار بیمار جمع آوری شده است. در این پروژه جهش های جدیدی مورد بررسی قرار می گیرد تا در نهایت محققان علوم پزشکی(Medical Sciences) درک درستی درباره افراد مستعد ابتلا به این گلیوما پیدا کنند.

نتیجه این پروژه مطالعاتی چیزی نخواهد بود جز افزایش شانس تشخیص به موقع این نوع سرطان و نجات شمار بیشتری از بیماران.

در این پروژه که بزرگترین پروژه مطالعاتی در زمینه سرطان مغز(brain cancer) محسوب می شود محققانی از آمریکا و اروپا از جمله انستیتو تحقیقات سرطان بریتانیا حضور دارند.

این محققان دو مطالعه در حوزه ژنوم انسانی انجام داده اند با این هدف که تفاوتهایی را شناسایی کنند که به شکل گیری سلولهای سرطانی در مغز منجر می شود.

تشخیص اولیه سرطان گلیوما از اهمیت زیادی برخوردار است. در حال حاضر تشخیص ابتدایی این بیماری عمدتا تصادفی روی می دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: