کد خبر: ۱۴۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 30
امروزه در کشور ما استفاده از سلول‌های بنیادی و ژن درمانی روش‌های نو‌ینی برای درمان شبکیه آسیب دیده محسوب می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز تحقیقات چشم عنوان کرد: سلول‌های بنیادی و ژن‌درمانی در درمان شبکیه چشم و آسیب‌های ناشی از آن به کمک جراحان کشورمان آمده است.

به گزارش شفا آنلاین،علیرضا لا‌شیئی رییس مرکز تحقیقات چشم با اشاره به بیماری‌های شبکه ای اظهار داشت: بیماری‌های شبکه‌ای یکی از بغرنج‌ترین مشکلات چشم محسوب می‌شوند که به دلیل حساسیت بالای این عضو جزو بیماری‌های پر خطر بوده و با توجه به اینکه شبکیه(Retinal) چشم نزدیک به اعصاب مغزی است، پزشکان به نوعی آن را عضو متصل به مغز به حساب می‌آورند.

وی بیان کرد: شبکیه به دلیل شکل خاص خود مشابه سیستم‌های عصبی(Nervous system) عمل می کند و در شرایط خاص عملش بسیار پیچیده است اما خوشبختانه امروزه جراحی شبکیه با ورود تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته به این علم بسیار ساده‌تر شده است.

لا‌شیئی ادامه داد: اگر به شبکیه چشم آ‌سیبی وارد شود، به دلیل حساسیت عضو، محل صدمه دیده می‌تواند با مشکلات شدیدی روبرو شود و در بعضی از حالات ترمیم مجدد آن امکان پذیر نیست.

وی عنوان کرد: مراقبت از چشم و اجزای آن برای افراد یک امر مهم و حیاتی محسوب می‌شود زیرا با کوچک‌ترین ضربه و یا وارد شدن یک جسم خارجی آسیب شدیدی به این عضو وارد شده و بینایی فرد تحت تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

لا‌شیئی عنوان کرد: در زمینه سلامت شبکیه چشم نیز باید گفت پیشگیری بهتر از درمان است زیرا درمان این عضو به سختی صورت گرفته و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه امروزه راه‌های درمان خوبی برای التیام چشم‌های آسیب دیده وجود دارد، افزود: امروزه در کشور ما استفاده از سلول‌های بنیادی و ژن درمانی روش‌های نو‌ینی برای درمان شبکیه آسیب دیده محسوب می‌شود. این نوع درمان همچنین می‌تواند برای بیماری‌های ژنتیکی و مادر‌زادی به کار رفته و موجب احیای بینایی کامل در افراد شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: