کد خبر: ۱۴۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 27
رئیس انجمن دارو سازان کشوردرگفتگو با شفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین: رئیس انجمن دارو سازان کشوراز دولتی بودن و مستقل نبودن سازمان نظام پزشکی انتقاد کرد و گفت: زمانی که اغلب اعضای نظام پزشکی کارمند یا به نوعی وابسته به دولت هستند و از دولت حقوق می گیرند چگونه می توانند از این نهاد انتقاد کنند؟به همین خاطرمعتقدم باید مجوز نظام پزشکی به واسطه هیأتی از مجمع انجمن های پزشکی صادر شود.

دکتر رهبر مژدهی آذر، همزمان با نزدیک شدن به پایان دوره مدیریت کنونی سازمان نظام پزشکی و در تحلیل عملکرد این سازمان به شفاآنلاین گفت: نظام پزشکی به عنوان یک اتحادیه صنفی است که البته سایه سنگین دولت سالهاست روی آن افتاده است. چراکه مجوزش را از وزیر و رئیس جمهور می گیرد و تعداد زیادی از اعضای آن دولتی هستند و حقوق بگیر دولت هستند.

وی اظهار کرد: این سیستم به نظر من نمی تواند به این شکل کارایی زیادی داشته باشد و من معتقدم مجوز نظام پزشکی را باید خود نظام پزشکی صادر کند .چراکه معتقدم  به این شکل که حکم ریاست سازمان از جانب رئیس جمهور تأیید و تنفیذ می شود چندان منطقی به نظرنمی رسد.

وی تأکید کرد: نظام پزشکی به آن صورت که باید، استقلال ندارد بنابراین ما توقع چندانی از رئیس نظام پزشکی نداریم ولی افرادی که در نظام پزشکی هستند حداقل می توانند خواسته های اعضاء را مطرح کنند.

دکتر مژدهی آذر گفت: ما داروسازان هم در نظام پزشکی نماینده داریم و حتی معاون شورای عالی نظام پزشکی هم داروساز است. ولی در مجموع من فکر نمی کنم جامعه پزشکی کشور از سازمان نظام پزشکی راضی باشند و بی تردید امکانات سازمان نظام پزشکی برای درخواست و پیگیری خواسته های جامعه پزشکی محدود است و من از این جهت انتقادی به آن ندارم.


وی تأکید کرد: به نظر من دست نظام پزشکی به دو جهت بسته است یکی به دلیل دولتی بودن اغل اعضای آن و طبیعتاً کسی که از دولت حقوق می گیرد نمی تواند از آن انتقاد کند .یکی دیگر هم آنکه خود اساس نامه سازمان از دولت اجازه می گیرد و با این شرایط به نظر من سازمان نظام پزشکی، دکتر زالی و هیأت مدیره خوب کار کرده است و بیشتر از این هم نمی توانسته کار کند و در حد اختیاراتی که داشته خوب عمل کرده است.

وی گفت: برای بهبود شرایط، نظام پزشکی باید مجوزش را از خودش بگیرد بدین معنی که هیأت مدیره آن انتخاب شود بعد مجمع انجمن های پزشکی گروهی تشکیل بدهند که برای نظام پزشکی مجوز صادر کنند و گرنه دولتی می شود و شرایط به همین شکل ناقص ومعیوب خواهد بود. همان گونه که تعیین تعرفه نظام پزشکی که دست خود سازمان بود و اختیار آن را از سازمان گرفتند.

وی بیان کرد: در شورای عالی بیمه، نظام پزشکی یک رأی دارد و مابقی رأی ها با سازمان های بیمه گر است که هیچکدام به وظیفه خودشان عمل نمی کنند.

رئیس انجمن داروسازان کشور همچنین از عملکرد برخی رسانه های گروهی انتقاد کرد و گفت: برخی از رسانه ها در حال حاضر بدترین برخورد را با جامعه پزشکان دارند و این کار به اعتماد مردم نسبت به جامعه پزشکی لطمه زده است و به هر حال در هر صنفی فرد خاطی وجود دارد و با بزرگ کردن این مسایل به واسطه رسانه ها به اعتماد مردم آسیب می زنند در حالی که در بسیاری از جوامع دیگر که افراد قصور و کوتاهی های سنگینی می کنند در سطح جامعه مطرح نمی شود.

وی در مورد تعیین تعرفه ها گفت: تعیین تعرفه ها توسط شورای عالی بیمه صورت می گیرد که نظام پزشکی در آن صرفاً یک رأی دارد و بقیه افراد از دیگرارکان بیمه و یا سایر بخش های دولتی هستند.

وی در پایان تأکید کرد: وقتی کادر نظام پزشکی دولتی است یعنی خیلی ایراد دارد ولی نمی شود ایراد گرفت و در واقع کادر دولت با دولت طرف نمی شود و محافظه کار است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: