کد خبر: ۱۴۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 27
شفاآنلاین:مدیرعامل شرکت ایران ایر،با رد برخی ادعاها مبنی بر کهنه بودن سومین هواپیمای تحویل شده به ایران از شوی شرکت ایرباس گفت:این هواپیما نو می باشد و فقط 11 ساعت پرواز آزمایشی داشته است.
به گزارش شفاآنلاین، سومین هواپیمای ایرباس ای 330 تحویل درهفته جاری تحویل ایران شد. هواپیمای پهن پیکری که قرار است ماه‌های اول حضورش درمسیرهای داخلی پروازکند و پس از آن به فرودگاه امام برود تا به پروازهای بین‌المللی برود.

نتيجة بحث الصور عن سومین هواپیمای ایرباس
یکی از خبرگزاری‌ها با بیان اینکه این هواپیما مرجوعی است، به نقل از پایگاه فلایت گلوبال در این رابطه نوشت: شرکت ایران‌ایر دومین هواپیما از مدل A330-200 را دو هفته پس از دریافت نخستین فروند از این مدل تحویل گرفت. عمر بدنه این هواپیما با شماره ثبت EP-IJB، همانند A330 پیشین ارسالی به ایران، 3 سال است که در ابتدا در سال 2014 ، شرکت اویانکا به شرکت هواپیمایی ملی کلمبیا تحویل داده شده بود اما در این خطوط هوایی
به کار گرفته نشد.
درهمین راستا  مدیر عامل ایران ایر درگفتگویی  این مطلب را تکذیب کرد و اظهارداشت: این هواپیما نو می باشد و کل ساعت پرواز ش نیزتا قبل از تحویل  به ایران ایر 11 ساعت بود که آن هم برای موارد آموزشی و هماهنگی انجام شده است! سند این هواپیمای نو نیزبه تازگی ازسوی شرکت ایرباس به نام ایران ایر زده شده و قبلاً هم این هواپیما تحویل هیچ کشوری نشده بود.
مدیر عامل ایران ایر با بیان اینکه مرجوعی بودن سفارشات یک موضوع کاملاً عادی و حرفه‌ای است اضافه کرد: اینکه سفارش خرید از سوی کشوری انجام شده باشد و بعداً بنا به دلایل مالی یا هر دلیل دیگری لغو شود و کشور دیگری خواهان خرید آن هواپیمای نو باشد موضوعی کاملاً
طبیعی است و چیز عجیبی نیست!
پرورش با تکذیب برخی اخبار مبنی بر اینکه ایران برای این هواپیماها پول بیشتری پرداخته است، گفت: قرارداد با ایرباس یک قرارداد مستقیم و بین‌المللی است و ما هیچ پول اضافه‌ای در بازار رقابتی موجود برای این هواپیماها پرداخت نکرده‌ایم. این قرارداد با کسب مجوزهای لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه و شورای اقتصاد منعقد شده و هیچ نقطه ابهامی ندارد.
مدیر عامل ایران ایر با انتقاد از تخریب‌هایی که پس از قراردادهای خرید هواپیما و ورود هواپیماها صورت گرفته می‌گوید: دلواپسان تلاش می‌کنند این موفقیت‌های ملی را لگد مال کرده و تلاش کنند نشان دهند که برجام بی‌اثر بوده است. وی می‌گوید: چرا به جای تکرار این مطالب نادرست حتی یکبار از نحوه ورود هواپیما با واسطه گری و دلالی ذینفعان کاسب تحریم چیزی نمی‌گویند؟ چرا آن مسائل علیه منافع ملی را باز نمی‌کنند؟
وی با بیان اینکه نونوار کردن ناوگان هوایی کشور در دستور کار قرار گرفته است افزود:اگر وضعیت گذشته ادامه پیدا می‌کرد تا چند سال آینده ایران هواپیمایی برای استفاده نداشت و مجبور بودیم به صورت اجاره‌ای خطوط هوایی را اداره می‌کردیم اما با خرید‌های صورت گرفته و قراردادهای منعقد شده به سمت جوان‌سازی ناوگان حرکت می‌کنیم. قرارداد خرید 100 فروند هواپیما از ایرباس کار کوچکی نیست که برخی‌ها برای تخریب آن گام بر می‌دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: