کد خبر: ۱۴۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 22
چه خوب است که هر از گاهی باورهایمان را یک مروری کنیم. در حقیقت ما در مورد رفتار و افکارمان بیشتر از آنکه فکر کنیم بر حسب عادات خود تصمیم می گیریم و عمل می کنیم
شفا آنلاین>اجتماعی>هر ساله با نزدیک شدن به فصل بهار و شروع سال جدید، همگان از ایجاد تغییر در احوال شخصی و اجتماعی خود سخن می گویند و بعضا در نجواهای درونی خود از اقدام به برنامه ریزی و هدف گذاری در جهت بهبود و البته تغییر در عادات خود دم می زنند.

به گزار شفا آنلاین،همانا روند ایجاد تغییرات موثر و پایا در آدمی از مجرای ' اشتیاق، آگاهی و در نهایت تمرین ' می گذرند.
این گونه که در ابتدا میل و شوق کسب بهره وری بالاتر در آدمی ایجاد می گردد، سپس با کسب دانش و آگاهی متناسب، چراغ های این مسیر و البته خطوط قرمز راه تعیین گردیده و در ادامه با صبر و پشتکار و عزمی شفاف به مقصد مورد انتظار رهسپار می گردند.

***سال نو... حال نو
چه خوب است که هر از گاهی باورهایمان را یک مروری کنیم. در حقیقت ما در مورد رفتار و افکارمان بیشتر از آنکه فکر کنیم بر حسب عادات خود تصمیم می گیریم و عمل می کنیم.
بد نیست انسان ها چند وقت یک بار ذهنیات و تفکراتش را خانه تکانی کنند. همانطور که میدانید اغلب تصمیم گیری ها، رفتار و اعمال آدم ها بر اساس یک الگوی ذهنی یا همان پارادایمشان صورت میگیرد.
آنچه در مغزتان می‌گذرد، جهانتان را می‌آفریند (انیشتین)
پر واضح است که در طی این مسیر، موانعی و پیچ و خم هایی رو به رو خواهید شد. پس در این مقال به صورت خلاصه به این پستی و بلندی ها اشاره خواهیم کرد.
نخست، اهداف بزرگ تر خود را با رسیدن به ایستگاه های امنی خورد تر کرده و با دادن پاداش به خود از لذت رسیدن به موفقیت سرمست شوید.
در ادامه همان گونه که عرض آن رفت، پیشنهاد می شود تا با علم و شناختی کل نگر و دقیق، این مسیر تغییر را وارسی کرده تا از ترس ' ترک عادات گذشته ' رها شوید؛
وجود این باور محرک که ما تا ' ابد و یک روز ' همانا دانش آموز ' مدرسه زندگی ' هستیم را در کوله خود همراه داشته باشید؛
در واقع می بایست عبارت ' یادگیری مادام العمر ' را محکم و راسخ صرف کنید.
در ادامه، دست از تعصبات مستهلک کننده و بعضا لجاجت با خود برداشته و آهسته و پیوسته روی پدال گاز مسیر نفس گیر تغییر فشار دهید.
حال ممکن است که در طی این راه، با ایستگاه های چراغ قرمزی همانند ' قضاوت ها و پرسش گری دیگران ' رو به رو شده از قضا دقیقا همین جاست که می بایست با ایجاد ' تصویری شفاف ' از نتایج مورد نظر و البته تکرار مجدد ' اهداف کوتاه، میان و بلندمدت ' از پیش تعیین شده خود با اراده راسخ در انتظار چراغ سبز های مسیر خود بمانید.
در ادامه و کمرکش مسیر تغییر، 'گاهی به پشت سرتان نگاه کنید' تا دو پاداش عایدتان شود؛ اول متوجه باشید که در مسیر درستی طی طریق می کنید و مبادا از آن منحرف نشده باشید و دوم آن که انگیزه بسیار خوبی به دست می آورید که به بخشی از اهداف خود دسترسی پیدا کردید و حالا می توانید اصطلاحا چند نفس عمیق برای خودتان چاق کنید.
همچنین می توان در حین عبور از چها راه های تصمیم گیری، با سود بردن از دل سوختگان و مشوقان خود که از بیرون با دقت به مسیر به انتخابی شما نظاره می کنند، راهی مناسب تر و گاه کم دست انداز تر را نیز انتخاب نمایید.
در پایان، این نکته را همانند مشعلی در دستان خود داشته باشید که ' صبر، نشانه اعتقاد به حکمت خداست... '
دکترنصیر دهقان
برچسب ها: خانه تکانی ، باور ، تصمیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: