کد خبر: ۱۴۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 21
عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره عوارض مصرف حجم زیاد شیرینی ،شکلات و آجیل های شور در ایام نوروز هشدارداد.

به گزارش شفاآنلاین دکترمهدی شادنوش اظهارداشت: آن چه که در ایام نوروز کودکان را در معرض خطر مضاعف تغذیه‌ای قرار می‌دهد مصرف روزانه‌ی حجم زیادی از شیرینی‌ها، شکلات‌ها و آجیل‌های شور است.

وی افزود:در تمام ایام سال و به خصوص در ایام تعطیلات نوروز باید تامین رژیم غذایی به قدرلازم و با کیفیت، مدنظر والدین باشد. 

متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی با بیان اینکه کودکان در حال رشد فیزیولوژیک و تکامل عصبی هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع چاقی و بیماری‌های متابولیک در سنین کودکی و نوجوانی و به علت تغییر سبک زندگی، این گروه در خطر بالقوه ابتلا به بیماری‌های مزمن در آینده نزدیک قرار دارند.

 
 دکترشادنوش با تاکید بر این که مصرف روزانه‌ی حجم زیادی از شیرینی‌، شکلات و آجیل‌ شور کودکان را در معرض خطر مضاعف تغذیه‌ای قرار می‌دهد، تصریح کرد: شیرینی‌ها و شکلات‌ها از جمله مواد غذایی هستند که در هرم غذایی روزانه کمترین توصیه به مصرف آن‌ها وجود دارد؛ زیرا صرفا تامین کننده شکر، قندهای ساده و چربی‌های ناسالم بوده و فاقد مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند. 

شادنوش بیان کرد: باید توجه داشت در ایام نوروز معمولا از انواع مغزهای دارای نمک زیاد و در مقادیر بیش از نیاز روزانه استفاده می‌گردد که اصلاح این نوع تغذیه باید مورد توجه والدین قرار بگیرد.
 

 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خاطرنشان کرد: مغز دانه‌ها از جمله گروه‌های غذایی مفید برای همه افراد به ویژه کودکان و نوجوانان محسوب می‌شوند که مصرف متعادل آن‌ها به طور روزانه توصیه می‌شود.
 

 متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی با بیان این که در ایام نوروز مانند سایر ایام سال از مصرف سایر تنقلات کم ارزش مانند چیپس، پفک، آبمیوه‌‎های صنعتی نیز باید تا حدممکن جلوگیری شود، یاد آور شد: در مقابل والدین باید مصرف انواع میوه و سبزی را در شکل‌های متنوع و جذاب در برنامه غذایی کودکان بگنجانند و از فرصت موجود برای افزایش فعالیت بدنی کودکان در قالب برنامه‌های تفریحی مختلف استفاده کنند.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: