کد خبر: ۱۴۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 19
بیماری‌های قلبی و عروقی همچون قاتلی پرکار در جهان به حساب می‌آیند.
شفاآنلاین>سلامت>در حالی که تاکنون هیچ دارویی برای بازگرداندن عملکرد عضله قلب پس از حمله قلبی وجود ندارد، دانشمندان خبر از داروی جدیدی به نام MSI-1436 داده‌اند که می‌تواند این امکان را برای افراد دچار حمله قلبی(heart attack) و حتی بیمارانی با مشکلات قلبی فراهم آورد.

به گزارش شفا آنلاین، تحقیقات این دانشمندان اکنون روی نقش دارویی به نام MSI-1436 در نوسازی بافت عضله قلب در گورخرماهی و موش متمرکز شده و نتایج آن طی مقاله‌ای در مجله تخصصی Regenerative Medicine منتشر و توصیف شده است.
بیماری‌های قلبی و عروقی همچون قاتلی پرکار در جهان به حساب می‌آیند. با توجه به گزارش سازمان بهداشت جهانی(The World Health Organization)، سالانه ۱۷/۵ میلیون نفر جان خود را به دلیل مشکلات ناشی از این بیماری‌ها از دست می‌دهند و توانایی میلیون‌ها نفر نیز  تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند. با این حال، تاکنون هیچ دارویی وجود نداشته که بتواند عملکرد عضله قلب را پس از وقوع حمله قلبی بازگرداند و سبب نجات بسیاری از مردم در سراسر جهان شود.
دکتر «ویراووث پی. یین» یکی از نویسندگان این مقاله و دانشمند آزمایشگاه زیست‌شناسی MDI با بیان این‌که «اثر بالقوه MSI-1436 بسیار زیاد است» اضافه کرد: «اگر این دارو نتایج مشابهی در انسان‌ها نشان دهد، وضعیت بیمارانی تغییر خواهد کرد که دچار حمله قلبی شده‌اند و یا با بیماری‌های قلبی زندگی می‌کنند».
گام بعدی این مطالعات قرار است روی خوک‌ها انجام و آزمایش شود که قلبشان بیشترین شباهت را به انسان دارد. آن‌گاه می‌توان انتظار داشت که در صورت موفقیت، آزمایش‌های کلینیکی و بالینی روی نمونه‌های انسانی صورت گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: