کد خبر: ۱۴۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 18
انتشار تصاویر و فیلم‌های منوط به قصور پزشکی بیشتر ادعا است، گفت: رسانه‌ها و مردم صبر کنند تا دادگاه و دستگاه قضا رائ صادر کنند.
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه انتشار تصاویر و فیلم‌های منوط به قصور پزشکی بیشتر ادعا است، گفت: رسانه‌ها و مردم صبر کنند تا دادگاه و دستگاه قضا رائ صادر کنند.

به گزارش شفا آنلاین،محمد خردمند عضو هیئت مدیره انجمن صنفی پزشکان عمومی و عضو شورای عالی نظام پزشکی(Medical System)کشور در خصوص کلیپ‌های مختلفی که به عنوان قصور پزشکی در شبکه‌های مختلف پخش می‌شوند، بیان کرد: همه شکایات مبنی بر قصور پزشکی(Medical Malpractice) و همه پرونده‌ها در دادگستری و یا سازمان نظام پزشکی مطرح شده و بوسیله هیئت‌های کارشناسی مورد قضاوت قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: رای نهایی توسط دادگستری و یا سازمان نظام پزشکی صادر میشود و در واقع بسیاری از کلیپ‌ها و یا تصاویری که در فضای مجازی انتشار میابد مقرون بر صحت جریان و یا آن قصور پزشکی نبوده و قبل از هر گونه قضاوتی باید منتظر رای مراجع قضایی و یا ذی صلاح بود تا رای و حکم نهایی را در مورد صحت ویا رد قصور پزشکی اعلام شود.

این عضو شورای عالی نظام پزشکی، تاکید کرد: وقتی تصاویر و کلیپ‌هایی در فضای مجازی بدون پشتوانه حقوقی و یا نظرات کارشناسی در فضای مجازی منتشر شده و مورد قضاوت افراد متعددی قرار می‌گیرد، در نهایت چنین وضعیتی به ایجاد فضایی ناامن و حتی زمینه‌های بی اعتمادی بیماران و به طور کلی عموم افراد به جامعه پزشکی می‌انجامد.

وی تصریح کرد: دود فرا فکنی‌ها در فضای مجازی و انتشار تصاویر برای برجسته سازی قصور پزشکی فقط به چشم مردم و بیماران می‌رود، و چاره جویی فقط در صبر است.

خردمند اظهار داشت: اگر رسانه‌ها و مردم مایلند که هر چه زودتر به موضوع کلیپ ها، فیلم‌ها و تصاویر دال بر قصور پزشکی منتشر شده در فضای مجازی بپردازند، بهتر است که تا صدور رای و حکم دادگاه‌های مربوطه کمی تامل کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: