کد خبر: ۱۴۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 15
پرداخت عیدی توسط بزرگترها از دیرباز تا کنون به صورت یک رسم دیرین در کشورمان جاری بوده و به نظر می رسد این سنت نیک و پسندیده همچنان تداوم داشته باشد.

شفا آنلاین: با توجه به هزینه بالای نشر اسکناس فرهنگ‌سازی استفاده از کارت هدیه <gift card>به جای اسکناس ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش شفا آنلاین:، همواره در انتهای هر سال بانک مرکزی به جهت تامین نیاز بازار اقدام به چاپ و نشر اسکناس نو می کند. این اسکناس‌ها به جهت استفاده عموم شهروندان در تعطیلات نوروز مورد استفاده قرار می گیرد.

پرداخت عیدی توسط بزرگترها از دیرباز تا کنون به صورت یک رسم دیرین در کشورمان جاری بوده و به نظر می رسد این سنت نیک و پسندیده همچنان تداوم داشته باشد.

اما خوب است که سنت پرداخت عیدی اسکناس نو و تا نخورده برچیده شود. با توجه به پیشرفته تکنولوژی و همچنین روشهای نوین و مناسب بهتر است پرداخت های عیدی به صورت کارت هدیه استفاده شود.

در این بین بانک مرکزی می‌تواند به جای چاپ و انتشار مقادیر زیاد اسکناس نو در انتهای هر سال فرهنگ‌سازی استفاده از کارت هدیه را گسترش دهد.

کارت هدیه دارای امکانات زیادی نظیر خرید از دستگاه‌های پوز فروشگاهی و همچنین برداشت نقدی از خودپرداز های عضو شبکه شتاب میباشد. هرچند به نظر نمی رسد به این زودی ها فرهنگ پرداخت اسکناس نو جای خود را به کارت هدیه دهد اما بانک مرکزی در این راه می تواند پیش قدم باشد.

بر اساس اعلام مسئولان به بانک مرکزی در سال جاری بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان اسکناس نو تهیه و در اختیار بانک‌ها قرار گرفته است.

حال اگر بانک مرکزی از سال آینده به جای افزایش مبلغ فوق این مبلغ را کاهش دهد می‌تواند در طی چند سال فرهنگ‌سازی استفاده از کارت هدیه به جای اسکناس را نهادینه کند.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: