کد خبر: ۱۴۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 14
یک گروه از پزشکان و جراحان نخستین عمل جراحی تعویض مفصل ران (Hip) با نمونه سه‌بعدی آن را روی زنی ۶۰ ساله در یکی از بیمارستان‌های کرالای هند با موفقیت پیش بردند.
شفاآنلاین>حوادث پزشکی>جراحان هند موفق شدند اولین جراحی تعویض مفصل ران در بیمارستانی خصوصی با استفاده از مفصل تهیه شده از چاپ سه بعدی انجام دهند و نتیجه مطلوبی از این عمل جراحی بگیرند.

به گزارش شفاآنلاین،یک گروه از پزشکان و جراحان نخستین عمل جراحی تعویض مفصل ران (Hip) با نمونه سه‌بعدی آن را روی زنی ۶۰ ساله در یکی از بیمارستان‌های کرالای هند با موفقیت پیش بردند.
  مقامات بیمارستان VPS Lakeshore گفتند بیماری که تحت عمل جراحی قرار گرفت، زن سالمند خانه‌داری بود و از درد در ناحیه مفصلی لگن خود به دلیل تصادفی در سال ۲۰۱۴ شکایت داشت. او به همین سبب نمی‌توانست بدرستی راه برود.
جراحان اضافه کردند این زن پس از انجام عمل چهارساعته تعویض مفصل هیپ با نمونه‌ای که از طریق چاپ سه بعدی <three dimensional printing>آماده و در بدن وی جایگزین شده بود، در همان روز توانست راه برود.
هر چند تهیه کپی مناسب و دقیقی از مفصل مورد استفاده برای این عمل جراحی<surgery> توسط چاپگر سه‌بعدی، ۱۸ ساعت به طول انجامیده بود اما گروه جراحی، رویکرد به این فنآوری را فرصتی برای برنامه‌ریزی و تمرین عمل جراحی در موارد پیچیده دانستند که در زمان صرفه‌جویی می‌کند و به کاهش از دست رفتن خون و افزایش سرعت بهبودی بیماران کمک زیادی می‌کند.سلامت آنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: