کد خبر: ۱۴۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 12
نتایج مطالعه‌ای از دانشمندان انستیتو تحقیقات سرطان در لندن می‌تواند براساس دو ژن، زنانی را شناسایی کند که در معرض خطر بیشتر مرگ در اثر سرطان پستان قرار دارند.
شفا آنلاین:به‌طور متناوب، 12 درصد از زنان در ایالات متحده در دوره‌ای از زندگی خود، مبتلا به سرطان مهاجم پستان <Invasive Breast Cancer>خواهند شد. متاسفانه، نرخ مرگ‌ومیر ناشی از این نوع سرطان، در کنار سرطان ریه، از دیگر سرطان‌ها بیشتر است، اما یک کشف جدید می‌تواند امیدوارانه زندگی‌های بیشتری را حفظ کند.


به گزارش شفا آنلاین:نتایج مطالعه‌ای از دانشمندان انستیتو تحقیقات سرطان در لندن می‌تواند براساس دو ژن، زنانی را شناسایی کند که در معرض خطر بیشتر مرگ در اثر سرطان پستان قرار دارند. محققان در این مطالعه تقریبا 2000 بیمار را بررسی کرده و دریافتند، زنانی که تومور آنها الگوی خاص فعالیتی را در یک جفت ژن خاص نشان می‌دهند، 3 برابر بیشتر احتمال دارد که طی 10 سال آینده در اثر این بیماری جان خود را از دست بدهند. اگر این نتایج تائید شوند، آنها به پزشکان کمک کرده‌اند تا شانس بقای یک بیمار را در کلینیک ارزیابی کرده و درمان را بر آن اساس پایه‌ریزی کنند.
البته باید اذعان داشت که میزان بقا برای سرطان پستان در حال حاضر، نسبت به یک دهه قبل، بیشتر است، اما این بیماری با انتشار در سراسر بدن، همچنان کشنده است. نتایج این مطالعه نشان داد که چگونه سلول‌های سرطانی خود را از بافت سالم جدا می‌کنند و همچنین می‌تواند زنانی را شناسایی کند که در معرض خطر بیشتر گسترش سرطان قرار داشته و بیماری برای آنها کشنده‌تر است.
محققان در این مطالعه فعالیت دو ژن را شناسایی کرده‌اند که ممکن است کنترل کننده میزان چسبندگی سلول‌ها به هم بوده و اینکه این موضوع چه ارتباطی با بقای سرطان پستان دارد. نتایج این مطالعه جدید منجر به ابداع تست‌هایی خواهد شد که سرطان پستان مهاجم را شناسایی کرده، یا حتی اهداف جدید درمانی آینده را مشخص می‌کند. زنانی که تومورهای آنها فعالیت بالایی را از F12 و فعالیت پائینی را از STC2 نشان دهند، با شانس 32 درصدی برای مرگ در اثر این بیماری طی 10 سال آینده مواجه هستند.
ما شاهد قدم‌های بزرگی در درمان سرطان پستان بوده‌ایم، اما به محض آنکه در بدن گسترش پیدا کند، کشنده خواهد بود. این مطالعه جدید به ما کمک کرده بعضی از پروسه‌های کنترل کننده گسترش سرطان پستان را درک کنیم و یک الگوی فعالیت ژنتیکی را شناسایی کنیم که می‌تواند زنان در معرض خطر بیشتر را جدا کند.سپید
منبع: Medica- Daily
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: