کد خبر: ۱۴۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 18
استادیاردانشگاه علوم پزشکی تهران درگفتگو با شفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین :استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از لحاظ علمی در انواع عمل های جراحی قلب توانمنیدم اما نیازمند تکنولوژی های روز دنیا هستیم.

دکتر علیرضا دهستانی-جراح قلب -در مورد کمبود های حوزه جراحی قلب و عروق به شفاآنلاین گفت: درمورد نوع عمل های جراحی ما تقریباً هیچ کمبودی نداریم و هر عمل جراحی قلبی که در دنیا انجام می شود ما در کشور می توانیم انجام دهیم .ولی در بخشی که نیازمند به تکنولوژی های روز دنیا می شود هنوز نسبت به چیزی که در دنیا اتفاق می افتد مراکزمان عقب هستند.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که نتایج عمل های جراحی ما نسبت به آن چیزی که در مراکز معتبر دنیا اتفاق می افتد قابل مقایسه نیست. و گرنه تکنیک و انجام عمل ها توسط متخصصین و جراحان ما قابل انجام است و در حال حاضر هم انجام می شود. ولی به طورقطع  این همه داستان نیست و حتماً بخشی از موفقیت در عمل جراحی قلب و نتیجه ای که بیمار از آن انتطار دارد به تکنولوژی و استفاده از ابزارهای مدرن باز می گردد .پس از این لحاظ در مقایسه با کشورهای اروپایی فاصله زیادی داریم ولی در میان کشورهای منطقه یکی از بهترین ها هستیم.

وی در مورد مقایسه هزینه عمل جرای قلب در ایران و سایر کشور ها نیز گفت: اگر هزینه  عمل های جراحی قلب در کشور را بدون در نظر گرفتن بیمه با کشور های منطقه و غربی مقایسه کنیم بی تردید در ایران بسیار ارزان تر است.

دکتر دهستانی درباره تأثیرات تحریم بر محدودیت های حوزه جراحی قلب گفت: اگر که سیاست گذاران ما راهکارهای خاصی نمی اندیشیدند تحریم ها قطعاً می توانست بسیار تأثیر گذار باشد ولی در اوج تحریم ها به دلیل راهکارهای خاص، تأثیر و محدودیت های تحریم در زمینه قلب و عروق چشمگیر نبود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد آمار مرگ و میر در عمل جراحی قلب تأکید کرد که در این زمینه آمار دقیقی وجود ندارد و هر مرکز صرفاً می تواند آمار خود را ارائه دهد و بانک اطلاعاتی جامعی در این مورد نداریم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: