کد خبر: ۱۴۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 09
موضوع تعهد حرفه‌ای مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که برای بهره‌مندی از خدمات سلامت و جلب اعتماد مردم ضروری است.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: موضوع تعهد حرفه‌ای مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که برای بهره‌مندی از خدمات سلامت(Health) و جلب اعتماد مردم ضروری است.

به گزارش شفا آنلاین،مسلم بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم هم اندیشی علمی اخلاق و تعهد حرفه‌ای در خدمات سلامت که صبح امروز در دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه دفتر ارتباط با دانش آموختگان قریب به 11 سال است که فعالیت خود را شروع کرده عنوان کرد: در دانشگاه تهران تمامی رشته‌ها به طور واحد در ارائه خدمات سلامت به جامعه(Society) کوشش می کند و همین امر باعث شده تا جشن دانش آموختگی دانشجویان به طور هم زمان و یکپارچه انجام شود.

رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: رشته اخلاق حرفه‌ای، حرفه‌ای را به عنوان برنامه سالانه انتخاب کردیم که محدود رشته خاص نبوده و تمامی حوزه‌ها را در بر می‌گرد که امیدواریم پژوهش‌های با این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار دهیم. 
 
وی افزود: با پایه گذاری این بنیاد چنین اهدافی در دانشگاه محقق شده و حتی می‌توان از ظرفیت‌های آن برای افزایش کمک به حوزه سلامت بهره گرفت. 
 

وی گفت: متاسفانه اکنون اخلاق حرفه‌ای مقبول واقع شده و گاهی تجارت پیشگی با حرفه‌ای گری اشتباه گرفته می‌شود که باید مساله را اصلاح کنیم. 
 
بهادری بیان کرد: به جهت سلطه تجارت در سراسر دنیا گاهی خدمات پزشکی و فلسفه آن در اولویت نبوده که باید این امر را مورد توجه قرار دهیم. 
 
تعهد حرفه‌ای مجموعه‌ای از خصوصیات را شامل می‌شود 
در این هم اندیشی جعفریان با بیان اینکه تعهد حرفه‌ای مجموعه‌ای از خصوصیات، ارزش‌ها و رفتارها برای جلب اعتماد مردم است، گفت: دو ویژگی در این حوزه مورد توجه قرار گرفته که شامل رفتار و تعهد است. 
 
وی ادامه داد: این دو ویژگی لازم و ملزم همدیگر بوده که رفتار نمود بیرونی داشته و قابل سنجش است اما تعهد امری درونی است که به افراد مربوط است. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: موضوع تعهد حرفه‌ای مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که برای بهره‌مندی از خدمات سلامت و جلب اعتماد مردم ضروری است. 
 
وی تصریح کرد: تمامی مشاغل شرایط ویژه‌ای دارند و در پزشکی مساله انسان دوستی و تعهد از جمله این شرایط بوده که به حفظ اعتماد عمومی می‌انجامد. 
 
جعفریان با اشاره به اینکه کیفیت ارائه خدمات وجود سیاست های روشن و نظام سلامت پاسخگو از جمله تعهدات حوزه سلامت به مردم است، عنوان کرد: در مقابل پزشکان نیز تعهداتی از مردم و جامعه خواستار هستند. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: چالش‌هایی در منشور اخلاق حرفه ای که تعهد ارتقای کیفیت خدمات مراقبت، بهبود دسترسی به خدمات توزیع عادلانه منابع و مواردی از این قبیل را شاهد می‌شود، وجود دارد. 
 
وی یادآور شد: تجاری شدن فعالیت‌ها با توجه به رشد تکنولوژی(Technology) و تغییر دیدگاه مردم با توجه به حجم اطلاعات به حوزه پزشکی و متقاعد کردن آنها در اطلاعات از جمله مسائلی است که عنوان چالش‌های پیشرو در حرفه پزشکی با آن مواجه هستیم.
برچسب ها: سلامت ، جامعه ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: