کد خبر: ۱۴۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 08
نوشیدن مایعات غلیظ بویژه بلوبری یا زغال اخته می‌تواند سبب افزایش کارکرد مغز، جریان خون و فعالیت مغزی در افراد کهنسال شود.
شفاآنلاین>تغذیه>مطالعه‌ای جدید مشخص کرده که خوردن روزانهٔ عصارهٔ بلوبری در بهبود عملکرد مغز، گردش خون مغزی و همچنین برخی از جنبه‌های حافظه<Memory> بخصوص در افراد مسن و کهنسال موثر است.

به گزارش شفاآنلاین،نوشیدن مایعات غلیظ بویژه بلوبری یا زغال اخته می‌تواند سبب افزایش کارکرد مغز، جریان خون و فعالیت مغزی در افراد کهنسال شود.
در مطالعه‌ای که بتازگی روی افراد سالم ۶۵ تا ۷۷ ساله صورت گرفته، محققان به شرکت‌کنندگان نوشیدن روزانه عصاره بلوبری را توصیه کردند. نتایج آزمایش‌های شناختی همراه با اسکن ام‌آرای روی این افراد نشان داد که هر روز نوشیدن مقداری از عصاره این میوه باعث بهبود عملکرد شناختی، گردش خون به مغز و فعال شدن بیشتر مغز در آنها شده است.
محققان دانشگاه اکستر در انگلستان همچنین اضافه کردند که در مطالعه آنها شواهدی از بهبودی حافظه نیز مشاهده شده است.
بلوبری سرشار از فلاوونوئیدهاست که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهاب دارند. «جوانا باتل» یکی از محققان با اشاره به این خواص بلوبری اضافه کرد: «عملکرد شناختی ما در خلال عمرمان و در حالی که پا به سن می‌گذاریم تمایل به کاهش یافتن پیدا می‌کند اما پژوهش‌های پیشین هم نشان داده است که عملکرد شناختی مغز در بزرگسالان کهنسال‌تر و سالم با پیروی از رژیم غنی از غذاهای گیاهی<Herbal foods> بهتر حفظ می‌شود».
این محققان با بررسی جنبه‌های متفاوتی از عملکرد شناختی مغز در افراد شرکت‌کننده، طی ۱۲ هفته‌ای که روزانه ۳۰ میلی‌لیتر بلوبری مصرف می‌کردند متوجه شدند که نه تنها فعالیت مغزی و گردش خون در مغز افراد مسن بهتر شده ، بلکه برخی جنبه‌های حافظه کاری آنها نیز بهبود یافته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: