کد خبر: ۱۴۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 07
مدیرعامل سازمان انتقال خون بیان کرد:
علی اکبر پورفتح الله اظهار کرد: تولید داروهای مشتق از پلاسمای داخلی موجب می شود که از بیماریهای نو ظهور که در جهان وجود دارد از یک منطقه به منطقه دیگر سرایت نکند.
 شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: ایران در بین کشورهای در حال توسعه در زمینه تولید داروهای مشتق از پلاسما با استفاده از پلاسمای داخلی پیشگام است.

به گزارش شفاآنلاین،علی اکبر پورفتح الله روز سه شنبه در نشست خبری بهره برداری از ساختمان جدید فرآورده های خون<Blood Products> اداره کل انتقال خون استان تهران، افزود: تولید داروهای مشتق از پلاسمای داخلی موجب می شود که از بیماریهای نو ظهور که در جهان وجود دارد از یک منطقه به منطقه دیگر سرایت نکند.
وی ادامه داد: تولید داروهای مشتق از پلاسما<Plasma> با پلاسمای داخلی در ایران موجب شده است که ما براین اساس بتوانیم در سال 17 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در زمینه خرید داروهای مشتق از پلاسما داشته باشیم.
پور فتح الله اضافه کرد: این موضوع موجب می شود که بیماران نیازمند به داروهای مشتق از پلاسما دسترسی آسان تر و بیشتری به این نوع داروها داشته باشند.
وی گفت: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی که قرار شده تا سال 2020 در منطقه مدیترانه شرقی(امرو) تولید داروهای مشتق از پلاسما را براساس پلاسمای داخلی داشته باشند، سازمان انتقال خون ایران اقدام به تاسیس مراکز جامع اهدای خون کرده است.
ادامه دارد...
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: