کد خبر: ۱۴۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 06
برای اینکه مردم مناطق محروم و کم برخوردار امیدوار شوند و از نظر امنیتی نیز آسوده خاطر باشند رسیدگی به این مناطق باید مورد توجه باشد.
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و کم برخوردار از سیاست های این وزارتخانه است، گفت: تاکنون خدمات ارزنده ای به این مناطق در حوزه سلامت ارایه شده اما کافی نیست.

به گزارش شفا آنلاین،سید حسن قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه در آیین افتتاح چندین پروژه بهداشتی درمانی در بیرجند افزود: برای اینکه مردم مناطق محروم و کم برخوردار امیدوار شوند و از نظر امنیتی نیز آسوده خاطر باشند رسیدگی به این مناطق باید مورد توجه باشد.

هاشمی با بیان اینکه علاوه بر آموزش، خدمات بهداشتی و درمانی باید مدنظر قرار گیرد، گفت: در شهرهای مختلف باید خدمات در حوزه سلامت(Health) ارایه شود تا روستاییان و شهرهای دوره افتاده مجبور به طی کردن مسافت های طولانی برای درمان نشوند.
وی با اشاره به بازدید و افتتاح بیمارستان 286 تختخوابی رازی بیرجند اظهار کرد: تصور نمی کردم این پروژه در دولت تدبیر و امید به اتمام برسد و راه اندازی آن جای قدردانی دارد و عیدی خوبی برای مردم خراسان جنوبی است.
وی یادآور شد: امروز افتخار می کنیم در 2 سال گذشته به اندازه عمر خراسان جنوبی تخت بیمارستانی(Hospital)به این استان اهدا شد.
هاشمی با بیان اینکه وظیفه مسئولان است که مردم را به یک چشم ببینند، افزود: حدود 40 سال پیش 70 درصد مردم روستایی بودند و امروز برعکس شده که علت بخشی از آن خشکسالی و بخشی به دلیل سهل انگاری ما مسئولان است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: راه اندازی بیمارستان 286 تختخوابی رازی بیرجند، مرکز رادیوتراپی ایران مهر و اورژانس قاین از جمله پروژه های مهم خراسان جنوبی در دولت یازدهم است.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات زیادی در حوزه های بهداشتی درمانی خراسان جنوبی انجام شده است گفت: در سفر شهریور ماه به این استان، اورژانس بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند به عنوان الگوی کشوری افتتاح شد.
هاشمی افتتاح 2 پایگاه اورژانس هوایی در بیرجند و طبس، توزیع 48 دستگاه آمبولانس مجهز، تجهیز بیمارستان فردوس، حاجی آباد زیرکوه، سرایان و سربیشه و راه اندازی بخش های جراحی مغز در قاین را از دیگر پروژه های سفر یاد شده ذکر کرد.
وی با بیان اینکه ساخت بیمارستان و اورژانس های بیرجند و قاین خراسان جنوبی از اقدامات جهادی است، گفت: بیش از 60 پروژه بهداشتی درمانی نیز تا شهریورماه سال 96 در این استان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، اضافه کرد: بودجه باید صرف پیشگیری از بیماری ها شود تا بیمار نداشته باشیم و مردم نیز بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه 16 اسفند ماه 95، پروژه های بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی و مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی در بیرجند افتتاح شد و عصر امروز نیز اورژانس بیمارستان شهدای قاین نیز به بهره برداری می رسد.
خراسان جنوبی با حدود 800 هزار نفر جمعیت دارای 11 بیمارستان در 11 شهرستان استان است که با 950 تخت بیمارستانی فعال به بیماران خدمات دهی می کند.
سفر دکتر قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه 16 اسفندماه 95 به خراسان جنوبی پنجمین سفر وی به این استان در دولت تدبیر و امید است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: