کد خبر: ۱۴۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 05
پزشکیان تاکید کرد:
مسعود پزشکیان درخصوص قوانین حمایتی در زمینه پیوند عضو، گفت: قانونی در رابطه با خرید اعضای بدن انسان وجود ندارد، در حقیقت قانون خرید و فروش اعضای بدن را منع کرده به طوریکه افراد نمی‌توانند این کار را انجام دهند.
شفاآنلاین>سلامت>نایب رئیس مجلس با تاکید بر غیرقانونی بودن خرید و فروش اعضای بدن، گفت: مراکز مربوط به پیوند به صورت رسمی نمی‌توانند قیمتی برای فروش عضو بدن اعلام کنند.

به گزارش شفاآنلاین،مسعود پزشکیان درخصوص قوانین حمایتی در زمینه پیوند عضو<Organ transplant>، گفت: قانونی در رابطه با خرید اعضای بدن انسان وجود ندارد، در حقیقت قانون خرید و فروش اعضای بدن را منع کرده به طوریکه افراد نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افراد موردنیاز به پیوند عضو از خویشان، دوستان، آشنایان و داوطلبان این نیاز را تامین می‌کنند.


پزشکیان در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر فروش کلیه از سر فقر، گفت: این نوعی دیدگاه است؛ اینکه بپذیریم افرادی برای تامین مایحتاج دست به فروش کلیه خود بزنند یا مسیرهای دیگری را برای آن تعبیه‌ کنیم تفاوت دیدگاه‌ افراد را نشان می‌دهد اما در حقیقت این موضوع قابل قبول نیست زیرا به کشور و نظام جمهوری اسلامی خدشه می‌زند.

پزشکیان از غیررسمی بودن قیمت‌های اعلام شده برای فروش اعضای بدن همچون کلیه خبر داد وافزود: مراکز و نهادهای مرتبط با پیوند به صورت رسمی نمی‌توانند قیمتی برای فروش کلیه یا هر عضو دیگر بدن اعلام کنند، در قانون اهدا نیز مبلغی تعیین نشده و این امر تحت عنوان هدیه تلقی می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فروش کلیه یا هر عضو دیگری از بدن برای ادامه زندگی و تامین احتیاجات اولیه، گفت: این نوع دیدگاه به لحاظ اخلاقی، اعتقادی و مدنی قابل قبول نیست هرچند برخی این نظر را منطقی قلمداد ‌می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خرید و فروش اعضای بدن توسط مافیا را محکوم کرد و گفت: این روش از ریشه اشتباه است در واقع طرح این موضوعات با تاکید حکم شرعی درست نیست، از این رو بهتر است لایحه یا طرحی برای ساماندهی وضعیت پیوند عضو ارائه شود.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
1
این پیشنهاد بسیار درست، شایسته و بایسته است. مهم آن است که خرید وفروش اندام بدن انسان مایه سرافکندگی است و تنها مجلس شورا و نمایندگان ملت میتوانند با گذاردن قانون جرم شناختن خرید و فروش اندام بدن انسان ،آبروی کشور را حفظ نمایند
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
0
با تشکر از دکتر پزشکیان و پیشنهاد ایشان :
به نظر من " کالا سازی اعضای بدن" در بازار شام خرید و فروش اعضا در ایران، باید یک روزی برچیده شود و غیرقانونی اعلام گردد و باید در یک پروسه درست قرار گیرد.
هم باید زیرساخت ها و دیتابیس های لازم برای در دسترس تر بودن عضو بصورت قانونی ایجاد شودو به موازات آن فرهنگ سازی درست صورت پذیرد.
سیم فروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
1
0
از نماینده مجلس شورای اسلامی بعید است برخلاف نظر فتاوای مراجع از جمله مقام معظم رهبری که مسئله فروش در اهدا عضو را درمقابل نجات جان انسانها جایز دانسته اند نظر دهند.
بعلاوه اساتید اخلاق آمریکا از جمله برنده جایزه نوبل پرداخت در مقابل اهدا عضو را اخلاقی دانسته‌اند و آنرا تنها راه جلوگیری از مرگ چهار هزار آمریکایی که ۸ تا ۱۲ سال در لیست انتظار میباشند میدانند
آیا اقای دکتر پزشکیان می دانند وقبول دارند که نصف پیوند ایران تعطیل شود
وکل پیوند ارومیه و۸۰ درصد پیوند تبریز تعطیل شود.
هیچ جای دنیا فامیل و پیوند از مگر مغزی تکافوی نکرده وبیماران در انتظار کلی میمیرند
آمریکا با بسیج همه امکانات مرگ مغزی جوابگو نبوده وبیشتر ین رشد در پیوند آنجا در پیوند غیر فامیل زنده بوده وباسم رفیق عمل میشوند ولی همه میدانند که پول گرفته اند
پرستار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
1
آنچه مسلم است خرید وفروش عضو ومافیای ی که دلا لان درست کرده اند اشتباه است وتعجب آور است که عده ای با پیش کشیدن حکم شرعی،می خواهند دهان مخالفان را ببندند.سپاس از شما که به این موضوع مهم اشاره کرده اید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
1
0
غیر قانونی است؟ از آقای نایب رییس مجلس میشه خواهش کنیم متن قانون رو برای ما اینجا بگذارند؟ یا از خودشون این حرف رو زدند؟؟؟ جایگاه نایب رییسی محلس خیلی حساس است لطفا دقت فرمایید.
علی تقی زاده افشاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
0
با سلام واحترام و تشکر از نظرات اساتید بزرگوار که همه بخاطر انشاالله ارتقا حوزه پیوند اعضا می باشد خوشبختانه ایران در زمینه پیوند کلیه از کشورهای پیشرو منطقه است و این بخاطر این است که بعد از انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی که بیماران دیالیزی در مضیقه شدید دستگاه های دیالیز و مواد مصرفی ان بودند جناب استاد سیم فروش با انجام پیوند کلیه از دهنده زنده این مشکل اساسی تا حدود زیادی حل کردند و علاوه بر نجات جان هزاران بیمار دیالیزی از خروج میلیون ها دلار ارز جلوگیری کردند خوشبختانه در چند سال گذشته پیوند از جسد شروع شده و رشد خوبی داشته است وبا این دو روش لیست انتظار پیوند کلیه به کمتر از یک ماه رسیده است و به نظر اینجانب که در مرکز ما بیش از 2600 پیوند کلیه انجام شده و بیش از 95% از اهداکنندکان زنده بوده و تا کننون به لطف خدا مشکلی در اهداکنندکان نداشتیم این است که پیوند کلیه از جسد در اولویت اول وسپس دهنده زنده در کنار هم انجام شودتا مشکل بیماران عزیز دیالیزی را حل کنند چرا که با افزایش15% بیماران نارسایی کلیه هادر سال و نیاز به دستگاهای دیالیز رو به افزایش بوده و تامین این دستگاه ها بی سهولت مقدور نمیباشد در اخر یاد اوری میکنم که در کشور عزیزمان تیم پیوند هیچگونه ارتباطی با مسایل مالی ندارندو مسیله اهدا عضو از طریق شبکه فراهم اوری اعضای پیوندی ایران زیر نظر وزارت بهداشت ودرمان واموزش پزشکی انجام می شود وامید وارم اساتید محترم و مسیولین محترم با رفع اشکالات احتملی سبب ارتقا این تحول چشم گیر و غرور انگیز درحوزه پزشکی کشور عزیزمان باشیم.
آبتین جنت سرشت
|
United States
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
1
زمانی استادی حتی مطب داشتن را حرام میدانست اما شدند سرمایه گذار و سهامدار بیمارستان بزرگ و خصوصی که ساختند و افتتاح کردند...
منی که نام شراب از کتاب میشستم
زمانه کاتب دکان می فروشم کرد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: