کد خبر: ۱۴۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 01
محمدحسین قربانی عنوان کرد :مرگ و میر یا خودکشی افراد با قرص برنج باید مدیریت و کنترل شود اما نمی‌تواند دلیل برای منع توزیع آن در فروشگاه‌ها باشد زیرا کشاورزان برای نگهداری محصولات خود به این سم نیاز دارد.
شفاآنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر مدیریت مسیرهای توزیع قرص برنج، گفت: بسیاری از سموم غیراستاندارد در بازار از مجاری غیر رسمی وارد کشور می‌شود که باید به نحوی مدیریت شود.

به گزارش شفاآنلاین،محمدحسین قربانی در واکنش به افزایش مرگ ومیر بر اثر مسمومیت قرص برنج نسبت به سال گذشته، گفت: با توجه به عوارض قرص برنج در حوزه سلامت، اداره مبارزه با سموم آفات بخشنامه‌ای ابلاغ کرد تا این سم از مسیرهای خاص توزیع شود و الزاما در اختیار کسانی قرار گیرد که نیاز به این سموم دارند.

 نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشنامه مذکور بسیار مناسب و در راستای مدیریت مصرف قرص برنج است، تصریح کرد: قرص برنج سمی برای مبارزه با آفات برنج است اما متاسفانه برخی از افراد از این سم در راه‌های نامطلوب استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر افزایش آگاهی مردم در خصوص  کاربردهای این سموم، گفت: محدودیت فروش این سم اقدامی مناسب است زیرا این سم مقداری سیانور در خود دارد که بسیار خطرناک تلقی می‌شود.

قربانی با بیان اینکه دامنه محدودیت استفاده از این سم می تواند گسترش یابد، یادآور شد: این سم تنها باید در دسترس افرادی که نیاز دارند قرار گیرد البته بسیاری از سموم غیر استاندارد دیگر در بازار هم از مجاری غیر رسمی وارد کشور می‌شود که باید به نحوی مدیریت شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: مرگ و میر یا خودکشی افراد با قرص برنج باید مدیریت و کنترل شود اما نمی‌تواند دلیل برای منع توزیع آن در فروشگاه‌ها باشد زیرا کشاورزان برای نگهداری محصولات خود به این سم نیاز دارد.

طبق آمار اعلام شده در شش ماهه نخست امسال 294 فرد بر اثر مسمومیت با قرص برنج در کشور مرده اند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 251 نفر بود( 17.1) درصد بیشتر شده است.

برچسب ها: کشاورزان ، قرص برنج ، سم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: