کد خبر: ۱۴۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 26
متخصص دیابت عنوان کرد:
مهریار خسروشاهی اظهار داشت: از آنجایی که کلیه‌ها یکی از اعضای محرک خون‌ساز هستند؛ در هنگام ابتلای فرد به دیابت به دلیل بالا رفتن اوره خون و دفع پروتئین دچار نارسایی می‌شوند و هورمون محرک خون ساز تولید نمی‌کنند.
شفاآنلاین>سلامت>متخصص دیابت با اشاره به اینکه هنگام ابتلای فرد به دیابت به دلیل بالا رفتن اوره خون و دفع پروتئین، کلیه‌ها دچار نارسایی می‌شوند، گفت: این مسئله سبب شده است هورمون محرک خون‌ساز در بدن تولید شود.

به گزارش شفاآنلاین،مهریار خسروشاهی  در ارتباط با تأثیر دیابت در بروز کم خونی اظهار داشت: بر اساس تحقیقات دانشمندان مشخص شده است دیابت یکی از بیماری‌های شایع است که باعث کم‌خونی افراد می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که کلیه‌ها یکی از اعضای محرک خون‌ساز هستند؛ در هنگام ابتلای فرد به دیابت به دلیل بالا رفتن اوره خون و دفع پروتئین دچار نارسایی می‌شوند و هورمون محرک خون ساز تولید نمی‌کنند.

متخصص دیابت افزود: با بالا رفتن اوره خون و دفع پروتئین، فرد دچار بی‌حالی، بی اشتهایی، ورم صورت و اندام‌ها، کبودی و خارش بدن، تنگی نفس و بی حسی دست، پا و صورت می‌شود.

 خسروشاهی با اشاره به اینکه کم خونی از شایع‌ترین یافته‌های آزمایشگاهی در بیماران دیابتی است، گفت: بیماران دیابتی در مقایسه با بیماران غیر دیابتی درجه‌های بیشتری از شیوع و شدت آنمی را در هر میزانی از عملکرد کلیوی دارا هستند.

وی در ادامه به موضوع رژیم غذایی گیاهی و تأثیر آن در بیماران دیابتی اشاره کرد و عنوان داشت: رژیم غذایی گیاهی از ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع دو پیشگیری می‌کند و بر اساس تحقیقات جدید، رژیم غذایی گیاهی خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش داده و به داشتن وزن مناسب کمک می‌کند.

متخصص دیابت خاطرنشان کرد: محققان داده‌های حاصل از تحقیقات صورت گرفته بر روی تغذیه گیاهی و ابتلا به بیماری‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند که نتایج نشان می‌دهد کسانی که رژیم غذایی گیاهی را دنبال می‌کنند، تقریباً 20 تا 25 درصد خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع 2 در آنها کاهش می‌یابد.

خسروشاهی گفت: همچنین کسانی که رژیم غذایی گیاهی را دنبال می‌کنند سطح کلسترول و فشار خون پایین‌تری دارند و پیروی طولانی مدت از رژیم غذایی گیاهی سبب کمک به داشتن وزن مناسب‌تر خواهد شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: