کد خبر: ۱۴۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 22
رئیس سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تمام تلاشمان، برای ایجاد رفاه و رضایتمندی هرچه بیشتر شرکای اجتماعی این سازمان است، گفت: مجموعه تامین اجتماعی باید همانند سدی باشد تا آسیبی به مردم نرسد.
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: همواره سعی کرده ایم در رابطه با پرداختی های این سازمان، هیچگونه معوقه ای نداشته باشیم.

به گزارش شفا آنلاین، سیدتقی نوربخش درجلسه ستاد ارتقای هتلینگ بیمارستانی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضورمدیران درمان استانهای کشور برگزارشد، افزود: برنامه های عملیاتی این سازمان به طورقطع در قالب زمان نیست و اعتبارات درنظرگرفته شده برای واحدهای مختلف سازمان از بین نخواهد رفت و به سال آینده منتقل خواهد شد.

وی اظهارداشت: تلاش های گسترده ای برای وضعیت بهینه سازمان تامین اجتماعی انجام شده است.
نوربخش بااشاره به اولویت بندی برنامه ها در سازمان تامین اجتماعی افزود: برخی از هزینه ها با وجود اینکه ضروری است، ولی باید با توجه به شرایط فعلی حاکم بر کشور و سازمان، اولویت بندی شوند.
براساس آمارسازمان تامین اجتماعی، اعتبارات امسال این سازمان 70 هزار میلیارد تومان است.
وی با بیان به اینکه بودجه سازمان تامین اجتماعی با بودجه دولتی کاملا متفاوت است، گفت: بودجه این سازمان بر اساس نیازها و برنامه های عملیاتی صرف می شود و حذف و متوقف شدن آن مطرح نیست.
نوربخش ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی منابعی دارد که مربوط به خودش می باشد و در هر زمانی قابل انجام است. از این روهیچگونه دغدغه ای برای انجام اجرای برنامه های عملیاتی در استانها با توجه به روزهای پایانی سال وجود ندارد.
رئیس سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تمام تلاشمان، برای ایجاد رفاه و رضایتمندی هرچه بیشتر شرکای اجتماعی این سازمان است، گفت: مجموعه تامین اجتماعی باید همانند سدی باشد تا آسیبی به مردم نرسد.

** ارتقای هتلینگ بیمارستان ها
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این جلسه گفت: برای پیشبرد طرح ارتقای هتلینگ بیمارستانهای ملکی این سازمان برنامه ریزی های خوبی انجام شده و مراحل آن در حال پیشرفت است.
محمدعلی همتی افزود: ارزیابی و بررسی نیازهای بیمارستان ها انجام و براساس آن بودجه لحاظ شده است. از این رو مدیران استانی دقت کنند بودجه تخصیص یافته را در موارد مطرح شده هزینه کنند.
وی تصریح کرد: به تمامی محورهای ارتقای هتلینگ از سوی سازمان تامین اجتماعی توجه شده است.
همتی طرح ارتقای هتلینگ بیمارستانی را نقطه قوت این سازمان اعلام کرد و گفت: افتخار اجرای این طرح، متعلق به تمامی بخش های سازمان است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در برنامه ریزی های طرح ارتقای هتلینگ، تمامی همکاران ستادی و استانی مشارکت فعال داشتند،گفت: تلاش می کنیم درادامه مسیر با امکانات موجود حرکت کنیم و بیشترین جذب اعتبارات را داشته باشیم.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی نیزدراین مراسم افزود: طرح ارتقای هتلینگ، با توجه به ابلاغ اعتبارات سه ماهه چهارم توسط اداره کل بودجه و تشکیلات درسه محور تجهیزات، امکانات و رفاهی و بهداشت و براساس برنامه های عملیاتی و تفاهم نامه های منعقد با مدیریت های درمان استان ها، در مراحل اجرایی قرار گرفته است.

مهدی درخشان افزود: لازم است در این باره با نهایت دقت و با لحاظ استانداردهای کتاب راهنمای هتلینگ و همچنین آئین نامه مالی و معاملاتی سازمان و درنظرگرفتن زمان محدود، تا پایان سال جاری، نسبت به اجرای برنامه های عملیاتی، اقدام شود.

وی اظهارداشت: دقت، سرعت و نقدینگی، سه محورجدید طرح ارتقای هتلینگ و روند کلی در پیشرفت اینکار هستند و رعایت شان و منزلت بیمه شدگان هدف اجرای طرح ارتقای هتلینگ است.

مدیرکل امورمالی سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این جلسه گفت: این تفکر که اعتبار هرسال را باید صرفا در همان سال هزینه کرد، اشتباه است.
یونس کریم نژاد افزود: انجام بخشی از برنامه های عملیاتی سازمان را می توان به سال آینده منتقل کرد و اصرار بر انجام هزینه ها و جذب اعتبار تحت هر شرایطی، مطلوب نیست.

وی اظهارداشت: منابع، مصارف و هزینه ها باید برمبنای برنامه هایی که چیده می شود، انجام گردد.

در ادامه این جلسه، مدیران درمان استانهای سراسر کشور سئوالات و مطالب را مطرح و پاسخ خود را دریافت کردند.

براساس آمار سازمان تامین اجتماعی 80 بیمارستان ملکی وابسته به سازمان تاکنون مراحل ارتقای هتلینگ آنها درحال انجام است که 48 بیمارستان تاکنون هتلینگ آنها انجام شده و در مجموع برای اجرای این مهم در سازمان تامین اجتماعی 570 میلیارد ریال هزینه می شود.
تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: