کد خبر: ۱۴۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 23
. افرادی وجود دارند که در فصل‌های مختلف رنگ مو یا رنگ چشمشان تغییر می‌کند. این ژن بسیار خاص، یکی از دست‌نخورده‌های جهش نیافته در انسان است که متناسب با فصل، میزان جذب نور در سر را کنترل می‌کند و از صاحبانش افرادی خاص می‌سازد.
شفا آنلاین:گروهی تحقیقاتی موفق به ساخت نوعی رنگ موی جدید شده است که متناسب با شرایط و دمای محیط و مقدار نور موجود، تغییررنگ می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:افرادی وجود دارند که در فصل‌های مختلف رنگ مو یا رنگ چشمشان تغییر می‌کند. این ژن بسیار خاص، یکی از دست‌نخورده‌های جهش نیافته در انسان است که متناسب با فصل، میزان جذب نور در سر را کنترل می‌کند و از صاحبانش افرادی خاص می‌سازد.

شرکت تحقیقاتی-تجاری «The Unseen» محصول تازه‌ای معرفی کرده‌اند که می‌تواند حداقل دو رنگ مختلف و طیف بین آن‌ها را برای صاحبش به ارمغان بیاورد. موهایی که با استفاده از این رنگ رنگ‌آمیزی می‌شوند، در فضاهای مختلف بسته به دما و آب‌وهوا تغییر رنگ می‌دهند. عملکرد این رنگ مو بسیار شبیه عملکرد لاک‌هایی است که با تغییر دما، رنگ عوض می‌کنند.
شیوه عملکرد این رنگ مو به این شکل است که مولکول‌های با بنیاد کربن آن، در واکنش دما مقدار نور جذبی و بازتابی خود را تغییر می‌دهند و درنتیجه رنگ آن‌ها تغییر می‌کند. سازنده این رنگ مو در بیانه‌ای تاکید کرده که میزان مولکول‌های پلیمری و آسیب‌رسان این رنگ مو از رنگ‌های متداول فعلی در بازار کمتر است و این رنگ در آزمایش‌ها اثبات کرده که هیچ عوارض جانبی و آسیبی به مو و پوست سر وارد نمی‌کند.
اگرچه معمولا محصولات غذایی‌ودارویی، سال‌ها به‌صرف وقت برای رسیدن به بازار نیاز دارند اما بر اساس اعلام شرکت سازنده، این مراحل برای این رنگ طی شده و در آخرین مراحل آزمون و ارسال به بازار است و هم‌اکنون برنامه تولید و تطبیق یک خط تولید برای آن نیز در کارخانه در حال اجراست.سپید
منبع: wired
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: