کد خبر: ۱۴۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 21
لطفی با اعلام این موضوع که باید نگاه مردم را نسبت به سلامت تغییر داد، خاطرنشان کرد: توجه به تغذیه، ورزش و تحرک داشتن هم‌چنین پرهیز از مصرف دخانیات، سه پایه مهم سلامت بشمار می‌رود که مردم باید خود به آن توجه کنند تا به بیماری دچار نشوند.

شفا آنلاین>سلامت>نخستین مرکز خدمات جامع سلامت روستایی مالک اشتر بخش عقدا از توابع شهرستان اردکان با حضور جمعی از مسؤلان استانی و شهرستانی هم‌زمان با ۶۵۷ مرکز دیگر در سراسر کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر «محمدحسن لطفی» معاون دانشگاه علوم پزشکی استان در مراسم بهره‌برداری از این مرکز، تکمیل این مرکز را ادای دین دانشگاه علوم پزشکی استان به مردم زحمت‌کش بخش عقدا با همکاری مردم خواند و اظهار کرد: سال ٩۵، نقطه عطفی برای این بخش بود، چون هم ساختمان این مرکز به پایان رسید و هم مجوز شبانه‌روزی شدن آن صادر شد.

وی افزود: امیدواریم به‌زودی در بخش‌های کادر پرستاری دندانپزشکی، روانپزشکی و دیگر بخش های مورد نیاز مردم این منطقه شاهد تکمیل نیرو و وسایل مورد نیاز آن نیز باشیم.

لطفی با اعلام این موضوع که باید نگاه مردم را نسبت به سلامت تغییر داد، خاطرنشان کرد: توجه به تغذیه، ورزش و تحرک داشتن هم‌چنین پرهیز از مصرف دخانیات، سه پایه مهم سلامت بشمار می‌رود که مردم باید خود به آن توجه کنند تا به بیماری دچار نشوند.

وی با اشاره به این‌که تجربه نشان از آن دارد که بانوان نقش مهمی در سلامت خانواده‌ها بر عهده دارند، تصریح کرد: اکثر بیماری‌های غیرواگیر ریشه در سبک زندگی‌ها دارد و در این زمینه، مطالعه و توجه به علم روز و تغذیه توسط زنان جامعه و تغییر در زمینه سبک زندگی سالم اثرگذار خواهد بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: ٣۰ درصد بیماری‌ها نیز ریشه در تغذیه دارد که بانوان باید بیشتر به این موضوع توجه داشته باشند.

وی مصرف نمک کشور را 2.5 برابر بیشتر از اندازه مصرف جهانی برشمرد و خاطرنشان کرد: خانواده‌های ایرانی باید در مصرف نوع مواد قندی، چربی و و میزان مصرف نمک نهایت دقت را به خرج دهند تا دچار بیماری‌های ناشی از این مواد نشوند.

لطفی با بیان این‌که هدف از راه‌اندازی این مرکز دسترسی عادلانه جامعه روستایی به خدمات بهداشتی است، تصریح کرد: هموطنان باید ارتباط با پزشک مراکز سلامت را جدی بگیرند و افراد سنین ٣٩ سال به بالا باید پرونده الکترونیک سلامت متمرکز خود را تشکیل دهند تا با ارزیابی خطرسنجی از برخی بیماری‌های پنهان خود آگاه شوند.

«هادی مقیمی» فرماندار اردکان نیز با اشاره به عنایت ویژه دولت به موضوع طرح تحول سلامت، ورود خیرین به حوزه سلامت و آموزش هم‌چنین ساخت مراکز آموزشی و پزشکی را امری ارزشمند خواند.

وی افزود: نیاز مبرم مردم در حوزه‌های آموزش و پرورش و بهداشت ایجاب می‌کند که خیرین، دولت را که با توجه به شرایط دشوار بجای مانده از دولت سابق و تحریم‌های گذشته، هم‌چنان با مشکلات عدیده‌ای روبروست، یاری رسانند.

مقیمی ایجاد مراکز سلامت را در راستای دسترسی عادلانه خدمات بهداشتی به مردم کشور برشمرد و افزود: ورود مردم به‌صورت خیری، حمایتی ارزشمند به دولت و کشور است و این امر، باقیات‌الصالحاتی برای خیرین هم‌چنین کمک به دولت در خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود.

«سیدمحمد پورهاشمی» رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان نیز در این مراسم، راه‌اندازی این مرکز را به همت خیرین این بخش به ویژه خانواده مرحوم «ابوذر کریمی» و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی استان خواند و ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسؤلان شهرستان و استان بزودی شاهد فعالیت شبانه‌روزی این مرکز باشیم.

وی با اشاره به این‌که به زودی مجوز تأمین نیرو و چارت سازمانی این مرکز نیز صادر خواهد شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت ساخت ساختمان اسکان پزشک این مرکز نیز پیشرفتی ۴۰درصدی داشته است که باید از خانواده خیران «مسعودی» و «کریمی» هم کمال تشکر را داشت.
برچسب ها: پرستاری ، تغذیه ، ورزش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: