کد خبر: ۱۴۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 22
یک بررسی جدید بر اساس آنالیز داده‌ها درباره حمله قلبی در فاصله ماه‌های نوامبر و آوریل در ایالت کبک در میان سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۴ نشان داد که ۶۰ درصد از پذیرش‌های بیمارستانی و مرگ‌ها به علت حمله قلبی در مردان رخ داده است.
شفا آنلاین:پارو کردن برف یکی از دلایلی است که باعث می‌شود مردان پس از بارش سنگین برف با احتمال بیشتری دچار حمله قلبی شوند.

به گزارش شفا آنلاین:یک بررسی جدید بر اساس آنالیز داده‌ها درباره حمله قلبی در فاصله ماه‌های نوامبر و آوریل در ایالت کبک در میان سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۴ نشان داد که ۶۰ درصد از پذیرش‌های بیمارستانی و مرگ‌ها به علت حمله قلبی در مردان رخ داده است. این یافته‌ها نشان داد که خطر بستری شدن و مرگ ناشی از حمله قلبی پس از ریزش سنگین برف بالاتر است. بالاترین خطر در روز پس از بارش برف و پس از بارش‌های برف که دو تا سه روز به طول می‌انجامند، وجود داشت. این خطر حمله قلبی پس از بارش برف بدون توجه به سن، عوامل خطرساز قلبی- عروقی و سایر مشکلات بهداشتی بالاتر بود. به گفته این پژوهشگران، این رابطه میان بارش برف و افزایش حمله قلبی در زنان به چشم نمی‌خورد. این پژوهشگران می‌گویند مردان بالقوه با احتمال بیشتری پس از بارش سنگین برف ممکن است برف پارو کنند و احتمالا همین پارو کردن برف سازوکار اصلی پیونددهنده میان بارش برف و حمله قلبی است.


پارو کردن برف از لحاظ قلبی- عروقی یک فعالیت جسمی سنگین است که به خصوص در پارو کردن توده‌های سنگین برف باعث می‌شود، سرعت ضربان قلب به ۷۵ درصد میزان حداکثر برسد.سپید
برچسب ها: حمله قلبی ، پاروکردن ، برف
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: